GranTurismo skrev: ↑16. feb 2022, 14:31
PhillOS skrev: ↑15. feb 2022, 21:47
- Ved normal kørsel, stiger omdr. (<50omdr./min) ved hvert gearskifte. Er det meningen?
Nej der er ikke meningen. Det kan skyldes at positionssensoren er kommet ud af kalibrering. I så fald burde en grundjustering kunne afhjælpe problemet.
PhillOS skrev: ↑15. feb 2022, 21:47
- Når man accelerere kvikt i (D), eks. ved indfletning på motorvej, så accelerer bilen i hak. Altså ved hvert gearskifte er der en tydelig reduktion i accelerationen. Det har jeg ikke bemærket ved nogle af mine tidligere DSG'er, (DQ200 og seneste DQ250).
Jeg er ikke sikker på om jeg forstår, hvad du mener...
Men grundlæggende så kommer der færre Nm ud til hjulene, jo højere gear man kommer op i.
I dit tilfælde vil jeg tro, at den har ca 6000 Nm på hjulene i første gear og ca 1000 i sjette gear.
Du har ret, det jeg skriver kan tolkes på flere måder
Det selvølgelig helt naturligt at accelerationens "intensitet" aftager efterhånden som farten øjes. Det jeg oplever kan sammenlignes med oplevelsen af at køre en bil med manuelt gear. Der er en pause i accelerationen ved hvert gearskift.
Det er på ingen måde lige så voldsomt som i en bil med manuel gear, men man ligger tydeligt mærke til det - og det har jeg aldrig lagt mærke til i mine tidligere biler med DSG.
Mht. positionssensoren, så er det alligevel imponerende i en bil der har kørt 3700km.
De første 1000km kørte jeg ekstra forsigtigt af hensyn til motoren. Generelt holder jeg også omdrj. under 2500 indtil der er kommet temperatur på olien i motoren. Min tanke er at gearkassen også har haft chance for at blive varm.
Man kan måske ligefrem køre for morfar?
Og her går jeg og passer sådan på mekanikken.
.