Din fremgangsmåde lyder helt OK.
Du har gennemført testkørslen som defineret af ross-tech, og efterfølgende kørt 200km.
Med den historik vil jeg mene at din gearkasse på nuv tidspunkt i det store og hele har adapteret sig. Den vil muligvis finjustere koblingernes bite point en lille bitte smule mere henad vejen, men jeg vil gætte på at det ikke er noget du vil kunne mærke.
At der går en halv time fra grundindstillingen er gennemført, og til du udfører testkørslen er ligegyldigt.
Det fungerer på den måde, at gearkassens program har nogle bestemte "kørselsmønstre" den gerne vil se nogle gange.
Den har så internt nogle tællere som efter en grundindstilling starter på ... 3 eller 5 ... kan jeg ikke lige huske.
Hver gang den genkender et af de mønstre den leder efter, så snupper den læringsværdierne, og tæller tælleren ned.
Når tælleren rammer 0 betyder det - "Nu har jeg set nok og lært det jeg skulle".
Man kan med VCDS følge de tællere i måleblokke. Jeg har prøvet at sidde på passagersædet med VCDS i skødet mens en anden har kørt, og kunnet følge med i hvordan den talte tællerne ned hver gang man "ramte" dens mønster..
Hvis du ikke udfører den beskrevne testkørsel, afventer den blot at de mønstre den vil se, optræder i din daglige kørsel - og så snupper den hvad den skal bruge dér.
Og den er tålmodig
Der er ingen tidsbegrænsning på hvor hurtigt den kræver at lære det. Den venter bare og følger med i din kørsel.
Den skal nok få fat i hvad den skal bruge, også selv om du ikke havde kørt testkørslen som defineret af ross-tech.
Det betyder i virkeligheden blot at indlæringsprocessen bliver strukket ud, afhængig af hvor/hvordan du nu lige kører til daglig.
Det er fint du har bestilt DSGMOD ved Thomas. Det kan jeg kun anbefale varmt.
Du skal dog forstå hvad det er han kan med det DSGMOD.
Han kan ændre på de tidlige upshifts i D programmet, så du får noget der er til at holde ud at køre med.
Han kan også få selve gearskiftene til at ske hurtigere - op til 20ms hurtigere. Det svarer til den hastighed hvormed de sker når du sætter den i S.
HVIS du døjede med glidende koblinger, kan han øge dit koblingstryk med op til 20%. Men det skal du KUN begive dig ud i, hvis du rent faktisk HAR problemer med glidende koblinger. Ellers vil jeg ikke anbefale at pille ved det.
Men han kan ikke fjerne lyde og det du kalder "til tider hård tilkobling". Det må du ikke forvente.