Ryster på koblingspunkt

Alt vedr. gear, kobling mv.
Besvar
ChrisMH
Nyt medlem
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Ryster på koblingspunkt

Indlæg af ChrisMH » 22. apr 2009, 19:43

Har en Seat Leon med 105 hk TDI motor, det er en årgang 2008 hvis det har noget at sige.

Nå, men når jeg slipper koblingen forsigtigt i 1 gear, uden at give gas, så giver det vibrationer i rat og forreste del af vognen.

Ikke voldsomt, men synes ikke den burde gøre sådan. Nu har jeg så været ude hos Seat, hvor man ikke mener der er noget galt, og det er jo også godt nok hvis det er sådan.

Skal bare høre om denne model har nogle svagheder, især pga. jeg overvejer chiptuning, men er ærlig talt lidt nervøs for at lortet falder fra hinanden med en tuning. Er det normalt på TDI'er, at det vibrerer når man kobler til?

Kom gerne med en vurdering, ejere af 105 hk TDI. Eller andre med viden om den model.

Har ikke lyst til at skulle købe ny kobling eller svinghjul når bilen er 2 år og 1 måned gammel...

Mvh. Chris

rg
Helt nyt medlem
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ryster på koblingspunkt

Indlæg af rg » 22. apr 2009, 20:13

kunne godt tyde på svinghjul der skal skiftes. Nu er det svær og vide, hvor slemt det er.

Atrium
Nyt medlem
Geografisk region: Fyn
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af Atrium » 22. apr 2009, 20:23

Nu har jeg tilfældigvis samme model bil som dig (:D) og jeg har også på det sidste også oplevet det :D

Det er som om man "filer" koblingen, men har godt nok kun gjort det 2-3 gange nu....

Er det ikk fordi du ikk slipper koblingen hurtigt nok og måske rammer et bestemt antal omdrejninger som giver resonans vibrationer i resten af bilen ?

Men jeg skal nok lige være opmærksom på det i fremtiden og så hører du nærmere.. :D

Brugeravatar
budal jensen
Medlem
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ringsted

Indlæg af budal jensen » 22. apr 2009, 20:34

det er sådan at når man slipper koblingen uden at give gas så gør de sådan. hvis du giver lidt gas og den ikke gør det er den som den skal være..

ChrisMH
Nyt medlem
Geografisk region: Nordsjælland
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Indlæg af ChrisMH » 23. apr 2009, 09:26

Det kommer netop når jeg slipper koblingen sindsyg langsomt.

Men jeg kan sagtens give en smule gas, så den ikke ryster.

Tænkte bare om det var normalt, at den rystede når jeg kun koblede til i 1 gear uden at give gas.

Men tak for de hurtige svar ;)

Besvar

Tilbage til "Transmission"