Lyd fra DSG

Alt vedr. gear, kobling mv.
Besvar
DennisM87
Nyt medlem
Indlæg: 170
Tilmeldt: 27. apr 2009, 07:47
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Lyd fra DSG

Indlæg af DennisM87 » 27. apr 2009, 07:50

Hej alle.

Jeg håber i kan hjælpe mig med mit problem.
Jeg har erhvervet mig en Altea 2.0 TDI 140 med DSG gearkasse.. Den kører som en drøm. Undtaget ved lette opbremsninger mod et kryds. Så er det ligesom i det at gearkassen skal koble ud giver den sådan et nyk og kobler ud. Det kan godt lyde som om der kommer en slags Goklyd ude forfra. Noget andre har erfaringer med. Eller lugter det af en defekt gearkasse ? For så bliver jeg ærligt meget ked af det..

Jeg har vagcom tilrådighed hvis der skal udlæses fejl.

Mvh Dennis

steady
Nyt medlem
Indlæg: 375
Tilmeldt: 13. jun 2008, 23:23
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Lyd fra DSG

Indlæg af steady » 27. apr 2009, 12:23

Min DSG gør vist næsten tilsvarende, uden at jeg tror, det er en fejl(?).
Hvis man f.eks. lader den løbe farten af hen mod et rødt lys med sluppen speeder, så kan man tydeligt mærke og høre, når den går et gear ned - især i de laveste gear. Rykket stammer vel ikke fra udkoblingen, men fra indkoblingen?
Om bremseeffekten er kraftigere på en diesel end på en benzinmotor ved jeg ikke - hvis det er tilfældet, så kan det måske forstærke oplevelsen.
Golf V R32 DSG

DennisM87
Nyt medlem
Indlæg: 170
Tilmeldt: 27. apr 2009, 07:47
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Lyd fra DSG

Indlæg af DennisM87 » 27. apr 2009, 20:55

Det passer med at det skammer fra indkoblingen. FOr jeg kan fremprovokere lyden ved at lade bilen trille med vælgeren i triptronic og så manuelt skifte ned fra 2. til 1. Så kommer lyden igen. Den kan mest af alt beskrives som en Klok lyd fra et defekt knokkelled. Men det er vist ikke det. Får lige bilen op en af dagene så vi kan se på skidtet.

Brugeravatar
Uffe
Aktiv medlem
Indlæg: 4099
Tilmeldt: 10. aug 2008, 08:44
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Bryrup
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Lyd fra DSG

Indlæg af Uffe » 28. apr 2009, 07:12

Ahva'? Et automatgear hvor du kan mærke et ryk når den skifter ned mens foden er væk fra pedalen?

Det må absolut være en fejl da, så ringe kan DSG da heller ikke være vil jeg mene.
Hans: Panzer Fabia Ambiente Mk. II 2010 1.2TSI ~200.000km
Hendes: VW Caddy Trendline 1.2TSI ~ 165.000km


Alt over 86hk er fråds.
Jeg er bare nærig.

DennisM87
Nyt medlem
Indlæg: 170
Tilmeldt: 27. apr 2009, 07:47
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Lyd fra DSG

Indlæg af DennisM87 » 28. apr 2009, 12:20

Den er Blevet lokaliseret til det foregår i 1.gearet. Hvis jeg lader den trille i gearet og giver gas i sådanne ryk kommer lyden hver eneste gang :S Kun i triptronic.. Ellers kommer den ved nedbremsning mod kryds.

Besvar

Tilbage til "Transmission"