DQ200 DSG - "Frygter" man stadig den ?

Alt vedr. gear, kobling mv.
Mech0z
Helt nyt medlem
Indlæg: 60
Tilmeldt: 5. jun 2017, 22:03
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6 times
Been thanked: 1 time

Re: DQ200 DSG - "Frygter" man stadig den ?

Indlæg af Mech0z » 27. jun 2021, 09:57

GranTurismo skrev:
26. jun 2021, 22:51
Mech0z skrev:
26. jun 2021, 22:21
Hvis man kigger på en Passat B8 eller Superb 3V ville i så gå efter en 1,8 for at undgå de her problemer eller har den bare andre problemer samt dårlig brændstof økonomi?

Er det blevet bedre med alderen eller motorer f.eks er 1,5 150hk bedre end 1,4 150hk?
Jeg ville undgå 1,8. De tidligere generationer har ry for at bruge meget olie. Det skulle dog være bedre i den sidste generation. Den kører med samme DSG som 1,4/1,5 og bruger som du nævner mere benzin.

Det er ikke mange problemer man hører om med 1,4. 1,4 og 1,5 trækker ret ens, men 1,5 trækker imo lidt bedre under 2000 omdrejninger.

Jeg har en 1,4 TSI 150 og det er også den jeg vil anbefale
så jeg skal ikke være bekymret for at købe en passat eller superb anno 2016-2018 med 150hk?
Skoda Octavia III Elegance 2013 Hatchback 1.4TSI 140HK

kGlerup
Aktiv medlem
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 609 times
Been thanked: 348 times

Re: DQ200 DSG - "Frygter" man stadig den ?

Indlæg af kGlerup » 27. jun 2021, 10:07


Mech0z skrev:så jeg skal ikke være bekymret for at købe en passat eller superb anno 2016-2018 med 150hk?
Det vil altid være enten 1.4 eller 1.5 TSI med tandrem.
Der var knas med 1.5 i starten hvor folk døjede med nogen kraftige udsættere ved igangsætning. Det blev løst med software opdatering. Var vist aldrig rigtig et problem på DSG biler.
Begge motorer går godt og har efterhånden et godt ry.

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5564
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 368 times

Re: DQ200 DSG - "Frygter" man stadig den ?

Indlæg af GranTurismo » 27. jun 2021, 11:16

Mech0z skrev:
27. jun 2021, 09:57
så jeg skal ikke være bekymret for at købe en passat eller superb anno 2016-2018 med 150hk?
Det er imo et godt valg. Som kGlerup skriver, var der lidt problemer med 1,5 TSI i starten.

Men alt mekanik kan jo gå i stykker. Så prøvekør bilen inden køb og mærk om den trækker som den skal eller om der er nogle mislyde
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

kdudic81
Helt nyt medlem
Indlæg: 34
Tilmeldt: 24. okt 2019, 07:14
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 13 times
Been thanked: 3 times

Re: DQ200 DSG - "Frygter" man stadig den ?

Indlæg af kdudic81 » 27. jun 2021, 11:29

octavia 1.4tsi 150hk fra 2017. ingen problemer. har købt den fra nyt . idag. 68000km på odometer. køret 2. gang til kroatien og tilbage. husk ikke at filler på kobling i lyskryds det er meget vigtig! dsg med 1.0 og 1.2 motor spiler ikke godt. personli erfaring. 1.6 diesel no problemo!
VAG :D

Mech0z
Helt nyt medlem
Indlæg: 60
Tilmeldt: 5. jun 2017, 22:03
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6 times
Been thanked: 1 time

Re: DQ200 DSG -

Indlæg af Mech0z » 27. jun 2021, 13:41

kGlerup skrev:
27. jun 2021, 10:07
Mech0z skrev:så jeg skal ikke være bekymret for at købe en passat eller superb anno 2016-2018 med 150hk?
Det vil altid være enten 1.4 eller 1.5 TSI med tandrem.
Der var knas med 1.5 i starten hvor folk døjede med nogen kraftige udsættere ved igangsætning. Det blev løst med software opdatering. Var vist aldrig rigtig et problem på DSG biler.
Begge motorer går godt og har efterhånden et godt ry.
Det er DSG der kigges på, jeg prøver dog at finde en tillægsforsikring jeg kan købe der kan dække f.eks gearkassen, men ligner ikke man kan købe det hvis forhandleren ikke tilbyder det og min egen bilforsikring IDA (Tryg) har vist ikke noget :/
Skoda Octavia III Elegance 2013 Hatchback 1.4TSI 140HK

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5564
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 368 times

Re: DQ200 DSG - "Frygter" man stadig den ?

Indlæg af GranTurismo » 27. jun 2021, 13:55

Man skal måske også lige være opmærksom på om forsikringen dækker, hvis gearkassen bliver opdateret med tredjepartssoftware. Det formoder jeg den ikke gør (ligesom garantien).

Jeg ville klart vælge at få tredjepartssoftware installeret. Min knap 7 år gamle DQ200 kører bedre end en helt ny.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

martinta
Medlem
Indlæg: 1193
Tilmeldt: 26. apr 2021, 07:29
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 807 times
Been thanked: 697 times

Re: DQ200 DSG -

Indlæg af martinta » 27. jun 2021, 15:09

Mech0z skrev:
27. jun 2021, 13:41
kGlerup skrev:
27. jun 2021, 10:07
Mech0z skrev:så jeg skal ikke være bekymret for at købe en passat eller superb anno 2016-2018 med 150hk?
Det vil altid være enten 1.4 eller 1.5 TSI med tandrem.
Der var knas med 1.5 i starten hvor folk døjede med nogen kraftige udsættere ved igangsætning. Det blev løst med software opdatering. Var vist aldrig rigtig et problem på DSG biler.
Begge motorer går godt og har efterhånden et godt ry.
Det er DSG der kigges på, jeg prøver dog at finde en tillægsforsikring jeg kan købe der kan dække f.eks gearkassen, men ligner ikke man kan købe det hvis forhandleren ikke tilbyder det og min egen bilforsikring IDA (Tryg) har vist ikke noget :/
Udfordringen med lige netop DQ200 er typisk at værkstedet ikke anerkender at den fejler noget, så uanset hvilken forsikring du finder vil de vel stadig kun dække hvis et værksted siger at den fejler noget?

Lidt ligesom garantien
These users thanked the author martinta for the post:
kGlerup

Brugeravatar
jansom
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6242
Tilmeldt: 15. jun 2008, 18:21
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Gjessø, Silkeborg
Has thanked: 2049 times
Been thanked: 667 times

Re: DQ200 DSG - "Frygter" man stadig den ?

Indlæg af jansom » 27. jun 2021, 16:00

GranTurismo skrev:Man skal måske også lige være opmærksom på om forsikringen dækker, hvis gearkassen bliver opdateret med tredjepartssoftware. Det formoder jeg den ikke gør (ligesom garantien).

Jeg ville klart vælge at få tredjepartssoftware installeret. Min knap 7 år gamle DQ200 kører bedre end en helt ny.
Hvad kører du med?
-No one is more hated than he who speaks the truth-

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5564
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 368 times

Re: DQ200 DSG -

Indlæg af GranTurismo » 27. jun 2021, 19:42

jansom skrev:
27. jun 2021, 16:00
GranTurismo skrev:Man skal måske også lige være opmærksom på om forsikringen dækker, hvis gearkassen bliver opdateret med tredjepartssoftware. Det formoder jeg den ikke gør (ligesom garantien).

Jeg ville klart vælge at få tredjepartssoftware installeret. Min knap 7 år gamle DQ200 kører bedre end en helt ny.
Hvad kører du med?
TVS Stage 2+

Det gav en forbedring af brændstofsøkonomien på 5-10%. Denne besparelse forsvandt dog godt og vel ved deaktivering af ACT.
These users thanked the author GranTurismo for the post:
jansom
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Mech0z
Helt nyt medlem
Indlæg: 60
Tilmeldt: 5. jun 2017, 22:03
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6 times
Been thanked: 1 time

Re: DQ200 DSG -

Indlæg af Mech0z » 27. jun 2021, 21:29

martinta skrev:
27. jun 2021, 15:09
Mech0z skrev:
27. jun 2021, 13:41
kGlerup skrev:
27. jun 2021, 10:07

Det vil altid være enten 1.4 eller 1.5 TSI med tandrem.
Der var knas med 1.5 i starten hvor folk døjede med nogen kraftige udsættere ved igangsætning. Det blev løst med software opdatering. Var vist aldrig rigtig et problem på DSG biler.
Begge motorer går godt og har efterhånden et godt ry.
Det er DSG der kigges på, jeg prøver dog at finde en tillægsforsikring jeg kan købe der kan dække f.eks gearkassen, men ligner ikke man kan købe det hvis forhandleren ikke tilbyder det og min egen bilforsikring IDA (Tryg) har vist ikke noget :/
Udfordringen med lige netop DQ200 er typisk at værkstedet ikke anerkender at den fejler noget, så uanset hvilken forsikring du finder vil de vel stadig kun dække hvis et værksted siger at den fejler noget?

Lidt ligesom garantien
Det lyder jo lidt som et problem :/
Skoda Octavia III Elegance 2013 Hatchback 1.4TSI 140HK

martinta
Medlem
Indlæg: 1193
Tilmeldt: 26. apr 2021, 07:29
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 807 times
Been thanked: 697 times

Re: DQ200 DSG -

Indlæg af martinta » 27. jun 2021, 21:35

Mech0z skrev:
27. jun 2021, 21:29
martinta skrev:
27. jun 2021, 15:09
Mech0z skrev:
27. jun 2021, 13:41


Det er DSG der kigges på, jeg prøver dog at finde en tillægsforsikring jeg kan købe der kan dække f.eks gearkassen, men ligner ikke man kan købe det hvis forhandleren ikke tilbyder det og min egen bilforsikring IDA (Tryg) har vist ikke noget :/
Udfordringen med lige netop DQ200 er typisk at værkstedet ikke anerkender at den fejler noget, så uanset hvilken forsikring du finder vil de vel stadig kun dække hvis et værksted siger at den fejler noget?

Lidt ligesom garantien
Det lyder jo lidt som et problem :/
Det må man nok sige ja til, så vidt jeg husker har VW fejet den væk under parolen "seriestandard", som FDM vist er gået med på.

Igen, det er langt fra alle der oplever problemet, men mit indtryk er, at mange bliver afvist ved forhandleren når de så har en bil med problemet, med ovenstående begrundelse.

Mech0z
Helt nyt medlem
Indlæg: 60
Tilmeldt: 5. jun 2017, 22:03
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6 times
Been thanked: 1 time

Re: DQ200 DSG - "Frygter" man stadig den ?

Indlæg af Mech0z » 28. jun 2021, 11:28

Men så gør det måske hverken til eller fra om jeg køber bilen hos en privat når min største bekymring er DSG og man får lige lidt mere for pengene ved privat
These users thanked the author Mech0z for the post:
martinta
Skoda Octavia III Elegance 2013 Hatchback 1.4TSI 140HK

Peder
Aktiv medlem
Indlæg: 2307
Tilmeldt: 15. dec 2008, 16:14
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 48 times
Been thanked: 202 times

Re: DQ200 DSG - "Frygter" man stadig den ?

Indlæg af Peder » 28. jun 2021, 11:45

Mech0z skrev:
28. jun 2021, 11:28
Men så gør det måske hverken til eller fra om jeg køber bilen hos en privat når min største bekymring er DSG og man får lige lidt mere for pengene ved privat
Nej, ikke rigtig. Udover resten af bilen jo så også mangler garantien.
Men jeg havde også valgt den rigtige bil - til den rigtige pris, fremfor at satse på garanti.

Men manglende garanti skal naturligvis prisfastsættes.
Venligst Peder

2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: DQ200 DSG - "Frygter" man stadig den ?

Indlæg af HansH » 28. jun 2021, 11:46

Mech0z skrev:
28. jun 2021, 11:28
Men så gør det måske hverken til eller fra om jeg køber bilen hos en privat når min største bekymring er DSG og man får lige lidt mere for pengene ved privat
Det vil jeg sige er en gangbar vurdering.

Problematikken er nemlig, som martinta helt rigtigt skriver lidt oppe, at VW officielt mener at deres DQ200 virker som den skal.
Dvs det rejser spørgsmålet : "Hvad skal en garanti bruges til ... hvis producent/importør/værksted siger der ingenting er galt?".
De vil jo vægre sig ved at skifte noget som de officielt siger virker efter hensigten.

Imod dette taler, at der herinde er masser af historier om DQ200 ejere, der har fået skiftet koblinger (nogle mere end én gang) på bilens garanti.
Det er jo noget af en selvmodsigelse, i min bog. Men ikke desto mindre er der masser af beretninger herom.
Hvem der i virkeligheden har ædt regningen for disse koblingsskift internt i VAG-systemet, er jo svært at vide noget om .... men faktum er at kunden i disse historier er blevet holdt skadesløs.

Så .... det hele ER bare en gråzone, hvor jeg tror ingen kan sige dig med 100% sikkerhed hvad du kan regne med, og hvad du ikke kan regne med.

Derfor - hvis du vælger at gå med en DQ200 bil, så er det bedste råd (som også givet her), at du prøver bilen, og kører den som den skal, så beslutter du med dig selv om jetonerne skal lægges på rød eller sort. Og i samme moment indstiller du dig på at leve med evt. konsekvenser af dit valg. Forvent ingen hjælp udefra, så bliver du heller ikke skuffet.
These users thanked the author HansH for the post:
jansom
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
svak
Nyt medlem
Indlæg: 167
Tilmeldt: 14. jun 2008, 06:32
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Mælkevejen
Has thanked: 35 times
Been thanked: 4 times
Kontakt:

Re: DQ200 DSG - "Frygter" man stadig den ?

Indlæg af svak » 28. jun 2021, 12:05

Jeg har B8 med 1,8tsi uden olieforbrug og uden nævneværdige problemer med DQ200. Den glider meget, meget lidt, og det er en fornøjelse at køre med.
Har kørt 60.000 km.
These users thanked the author svak for the post:
jansom

Mech0z
Helt nyt medlem
Indlæg: 60
Tilmeldt: 5. jun 2017, 22:03
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6 times
Been thanked: 1 time

Re: DQ200 DSG - "Frygter" man stadig den ?

Indlæg af Mech0z » 28. jun 2021, 12:29

HansH skrev:
28. jun 2021, 11:46
Mech0z skrev:
28. jun 2021, 11:28
Men så gør det måske hverken til eller fra om jeg køber bilen hos en privat når min største bekymring er DSG og man får lige lidt mere for pengene ved privat
Det vil jeg sige er en gangbar vurdering.

Problematikken er nemlig, som martinta helt rigtigt skriver lidt oppe, at VW officielt mener at deres DQ200 virker som den skal.
Dvs det rejser spørgsmålet : "Hvad skal en garanti bruges til ... hvis producent/importør/værksted siger der ingenting er galt?".
De vil jo vægre sig ved at skifte noget som de officielt siger virker efter hensigten.

Imod dette taler, at der herinde er masser af historier om DQ200 ejere, der har fået skiftet koblinger (nogle mere end én gang) på bilens garanti.
Det er jo noget af en selvmodsigelse, i min bog. Men ikke desto mindre er der masser af beretninger herom.
Hvem der i virkeligheden har ædt regningen for disse koblingsskift internt i VAG-systemet, er jo svært at vide noget om .... men faktum er at kunden i disse historier er blevet holdt skadesløs.

Så .... det hele ER bare en gråzone, hvor jeg tror ingen kan sige dig med 100% sikkerhed hvad du kan regne med, og hvad du ikke kan regne med.

Derfor - hvis du vælger at gå med en DQ200 bil, så er det bedste råd (som også givet her), at du prøver bilen, og kører den som den skal, så beslutter du med dig selv om jetonerne skal lægges på rød eller sort. Og i samme moment indstiller du dig på at leve med evt. konsekvenser af dit valg. Forvent ingen hjælp udefra, så bliver du heller ikke skuffet.
Ja tænker også jeg måske bare skal forsøge at finde en model med få km på bagen, relativt ny og så prøvekøre den. Så må man formode at VW har optimeret gearkassen i gennem årene for at minimere det her problem yderligere og så /pray :)
Skoda Octavia III Elegance 2013 Hatchback 1.4TSI 140HK

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: DQ200 DSG - "Frygter" man stadig den ?

Indlæg af HansH » 28. jun 2021, 12:34

Mech0z skrev:
28. jun 2021, 12:29
Ja tænker også jeg måske bare skal forsøge at finde en model med få km på bagen, relativt ny og så prøvekøre den. Så må man formode at VW har optimeret gearkassen i gennem årene for at minimere det her problem yderligere og så /pray :)
Selve koblingskittet er gennemgået et utal af opdateringer ... udtrykt i et index-bogstav som sidste del af partnummer.
I den periode hvor det gik hårdest til, var der nærmest et nyt index i spil fra gang til gang, når de ramte brugere berettede om koblingsskift herinde.
Jeg tvivler på at der er nogen der fuldstændig har overblikket over hvilke versioner der har været forsøgt.
Desuden - når du står med en brugt bil i hænderne - aner du ikke hvilket index koblingskittet i lige præcis den bil har, og der er ingen (realistisk) chance for at finde ud af det.

Så derfor ja - træf dit valg og /p(r)ay ... :)
These users thanked the author HansH for the post:
jansom
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Peder
Aktiv medlem
Indlæg: 2307
Tilmeldt: 15. dec 2008, 16:14
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 48 times
Been thanked: 202 times

Re: DQ200 DSG - "Frygter" man stadig den ?

Indlæg af Peder » 28. jun 2021, 22:31

HansH skrev:
28. jun 2021, 11:46

Imod dette taler, at der herinde er masser af historier om DQ200 ejere, der har fået skiftet koblinger (nogle mere end én gang) på bilens garanti.
Det er jo noget af en selvmodsigelse, i min bog. Men ikke desto mindre er der masser af beretninger herom.
Hvem der i virkeligheden har ædt regningen for disse koblingsskift internt i VAG-systemet, er jo svært at vide noget om .... men faktum er at kunden i disse historier er blevet holdt skadesløs.
Jeg har på min 2010 golf 6 været igennem 120.000 kr - alt dækket af importøren/vw Tyskland, min forhandler var dækket helt ind.

På min 2017 golf 7,5 var det knap så meget jeg magtede at brokke mig - så det blev til en kobling og en del grundjusteringer - det er måske 20.000 kr, og min forhandler var igen meget interesseret i at hjælpe mig, omend de jo nok godt vidste det ikke hjalp - så de har uden tvivl fået dækket alt.
Venligst Peder

2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR

larsfv
Medlem
Indlæg: 778
Tilmeldt: 17. jun 2008, 10:53
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Søborg
Has thanked: 4 times
Been thanked: 26 times

Re: DQ200 DSG - "Frygter" man stadig den ?

Indlæg af larsfv » 1. aug 2021, 23:15

Problemet ligger i software og ikke i gearkasse…. Hvis nu VW fin nogle kompetente mennesker til at lave software til deres gearkasser ville de slippe for alle de problematikker…. De skal ikke komme og sige at koblingstryk med mere er som det er pga. holdbarhed….. det holder og skifter bedre med 3. Parts software så hvorfor ikke “kopier” denne software og få glade kunder…. Det er mig en gåde….


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
These users thanked the author larsfv for the post (total 3):
kGlerupPeter NGranTurismo

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1778
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 181 times
Been thanked: 281 times

Re: DQ200 DSG - "Frygter" man stadig den ?

Indlæg af claussor » 2. aug 2021, 08:25

Det her jo så min holdning lige siden de første måneder af den saga her... DQ200 HAR jo kørt ok i de tidlige år uden slip. Det er VW selv der har ændret timings/indstillinger. Det skete omkring 2013. Det er der jo en grund til. Det er jo heller ikke tilfældigt at en DQ200 kører væsentlig bedre lige når den er blevet grundjusteret (dem der "fejler" altså), hvorefter den langsomt "slipper grebet" igen efter 3-500 km. Så min påstand er at VAG har gjort det for at skåne gearkassen den spiste jo masser af koblinger i de tidlige år.

VW har tusindvis af man ansat og dette må være deres mest eller 2. mest solgte gearkasse i koncernen. De har 100% styr på strategien med den. Det er by design at software er som den er. Igen. Min påstand. :)

Derudover må jeg sige at DQ200 er en fornøjelse i de seneste års aftapninger. Min mors Polo er virkelig smooth og tager ved så snart man dapper til gassen - den glider i kobling men det er til at leve med. Hun vidste der var en risiko for det.

kuno
Medlem
Indlæg: 523
Tilmeldt: 2. mar 2014, 19:34
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 108 times

Re: DQ200 DSG - "Frygter" man stadig den ?

Indlæg af kuno » 2. aug 2021, 09:12

"DQ200 DSG - "Frygter" man stadig den ?"

Nej - jeg køber den nemlig ikke mere
These users thanked the author kuno for the post:
GaSelle
ID.5 PRO Performance 2022

Soner
Nyt medlem
Indlæg: 194
Tilmeldt: 1. feb 2016, 19:31
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 203 times
Been thanked: 22 times

Re: DQ200 DSG - "Frygter" man stadig den ?

Indlæg af Soner » 6. aug 2021, 16:43

Indgår dsg fejl / glidende koblinger ved en fdm brugtvogns testrapport? Så kunne man være helt sikker på reklamationen.

onslow
Nyt medlem
Indlæg: 109
Tilmeldt: 27. maj 2017, 14:13
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: DQ200 DSG - "Frygter" man stadig den ?

Indlæg af onslow » 6. aug 2021, 19:02

kuno skrev:"DQ200 DSG - "Frygter" man stadig den ?"

Nej - jeg køber den nemlig ikke mere
BilledeBilledeBillede


Sent from my iPhone using Tapatalk

bomever
Helt nyt medlem
Indlæg: 17
Tilmeldt: 19. okt 2019, 19:40
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 9 times

Re: DQ200 DSG - "Frygter" man stadig den ?

Indlæg af bomever » 20. aug 2021, 20:49

Hej

Har de sidste 2 år kørt Golf 1.5 TSI 150 hk (DQ200 gen 2) og lige fra starten var jeg ikke tilfreds !

Men så fik den:
- Ændret motorstyring
- Kører nu altid på 4 cyl
- Ændret software til DSG7
- Hævet moment til 400 nm i alle gear

Lad mig bare sige :) kørt 53000 km nu og den kører stadigvæk som en drøm !! Som den burde !

Alle de problemer med støj fra 1-2 og 2-3 er VÆK !!! Tidligere når jeg kørte på brosten lød gearkassen som den havde 1000 søm smidt i.

Skifter perfekt mellem alle gear, også når den er kold.

Husk altid at vente på olien bliver 85+ grader inden du presser bilen :) ca 12-15 min.

Skal ikke lyde som en salgsannonce, men der er mange som tilbyder disse ecu flash :) fik mit gjort hos stage3.

En glad Golf ejer :)
These users thanked the author bomever for the post (total 2):
SyndicatePeter N

onslow
Nyt medlem
Indlæg: 109
Tilmeldt: 27. maj 2017, 14:13
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

DQ200 DSG - "Frygter" man stadig den ?

Indlæg af onslow » 24. aug 2021, 20:16

@bomever.
Hvor fik du lavet det henne ?

Antager det er uden for Sempler/ vw regi ?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Flamiq
Aktiv medlem
Indlæg: 3522
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 117 times
Been thanked: 116 times

Re: DQ200 DSG -

Indlæg af Flamiq » 25. aug 2021, 16:47

onslow skrev:
24. aug 2021, 20:16
@bomever.
Hvor fik du lavet det henne ?

Antager det er uden for Sempler/ vw regi ?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Han fik det lavet hos Stage3 (som han også skriver :P ), det er et tuningsfirma: https://stage3.dk/chiptuning-benzin/ ;)
Mvh.
Flemming
.........................................................................................................................................
2020 Skoda Kamiq Style 1.5 tsi act dsg
Konebil: 2001 VW Lupo 1.4 16V aut.
Svigersøn: 2020 Skoda Scala Style 1,5 tsi act dsg
Datter: (pt. gjort arveløs🤣): 2022 Kia Ceed Stationcar🤫

bomever
Helt nyt medlem
Indlæg: 17
Tilmeldt: 19. okt 2019, 19:40
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 9 times

Re: DQ200 DSG - "Frygter" man stadig den ?

Indlæg af bomever » 25. aug 2021, 21:05

Ja fik alt fixet hos stage3.dk

Fik Power Flash ECU :) en del flere HK og moment, men gik ikke efter dette - ønskede bare en smooth motor :)

Ny Software til DSG7 med moment hævet til 400 nm i alle gear :)

Kan kun sige har tidligere været tæt på at sælge bilen, men nu beholder jeg den :)

golfist
Nyt medlem
Indlæg: 113
Tilmeldt: 29. apr 2013, 19:07
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Silkeborg
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: DQ200 DSG - "Frygter" man stadig den ?

Indlæg af golfist » 26. aug 2021, 16:52

Mht 1.4 kontra 1.5 vil jeg lige give mit input med. Jeg havde en Passat 1.5 tsi evo med dq200 og act, den blev jeg aldrig tilfreds med at køre i, men ikke pga dsg men derimod cylinderfrakoblingen, som gjorde at motoren kørte meget uharmonisk. Den blev solgt og udskiftet med en 3 måneder ældre passat med 1.4 tsi act og dq200, og køreoplevelsen er en helt anden. Act mærkes slet ikke, og brændstoføkonomien er endda 10% bedre. Nu er den til service, og får lige tjekket koblingen for en sikkerheds skyld, om mikroslip ligger indenfor tolerancerne osv, men egentlig har jeg intet at udsætte på gearkassen. Det er nærmest en fornøjelse at køre i kø i Tyskland med Dsg og adaptiv fartpilot:)
These users thanked the author golfist for the post:
Peter N
Passat Variant Comfortline Premium DSG 1.4 TSI ACT 2018

BoJensen88
Nyt medlem
Indlæg: 194
Tilmeldt: 14. jun 2012, 10:12
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times

Re: DQ200 DSG - "Frygter" man stadig den ?

Indlæg af BoJensen88 » 28. aug 2021, 08:20

Hey vagcars.

Stiller lige følgene spørgsmål.

Har en passat b8 r.line med 43000km på klokken.
Fik skiftet koblinger da den havde gået 10000km.
Der har ikke været det mindste med den siden, og det hele spiller.
Det eneste som irretere mig lidt er, at jeg synes den skifter ufatteligt hurtigt fra 1 til 2.
Kunne godt bruge at den altid startet i 1. Samtidigt at den måske ville gå lidt længere ud i gearene.
Tror selve kører oplevelsen ville blive markant bedre.
Jeg har stadig 1 års garanti tilbage på bilen.

Vil garanti mm bortfalde hvis jeg får lavet den omtalte dsgmod hos Landberg.?

Ellers er jeg siiiindsygt glad for bliven. Voldsomt meget bil for pengene . :-D
Audi E-tron 50 S-line 8-)

Bmw e36 325 Cabrio mtech 8-)

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: DQ200 DSG - "Frygter" man stadig den ?

Indlæg af HansH » 28. aug 2021, 08:51

BoJensen88 skrev:
28. aug 2021, 08:20
Det eneste som irretere mig lidt er, at jeg synes den skifter ufatteligt hurtigt fra 1 til 2.
Kunne godt bruge at den altid startet i 1. Samtidigt at den måske ville gå lidt længere ud i gearene.
viewtopic.php?f=73&t=149681
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Besvar

Tilbage til "Transmission"