1,2 Tsi manual "fedter" i gear under acceleration

Alt vedr. gear, kobling mv.
Besvar
JeJe
Helt nyt medlem
Indlæg: 1
Tilmeldt: 22. okt 2021, 06:37
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

1,2 Tsi manual "fedter" i gear under acceleration

Indlæg af JeJe » 22. okt 2021, 07:21

Hejsa, søger hjælp fra nogle kyndige :)

Jeg har en Leon 1,2 tsi fra 2014 med manuelt gaer. Den har rullet 110.000 km og blev for små 20.000km optimeret fra 125hk til 135hk.
Den har altid kørt upåklageligt, men begyndte for ca. 2.000km siden pludselig at tage omdrejninger uden samtidig acceleration. Jeg har kun oplevet det i 4. til 6. gear, og problemet opstår kun ved varm motor/transmission, samt ved omdrejninger over ca. 3500.

I samråd med min mekaniker blev koblingen skiftet, da vi ikke kunne forestille os anden årsag til problemet (jeg har ingen forstand på biler). Min mekaniker undredede sig dog over, at koblingen allerede skulle skiftes.

Problemet findes dog fortsat med den nye kobling, om end at det har hjulpet end del. Det opstår lejlighedsvis, oftest efter længere tur på motorvej med fartpilot.
Den udskiftede kobling var ikke synderligt slidt, men lidt brændt/svedet af.

Mekanikeren har talt med BOS, som ikke kan forklare problemet, og han aner ikke sine levende råd.

Nogen der har oplevet det samme, eller har forslag til løsning?

Jeg har talt med stedet hvor jeg fik foretaget en motoroptimering. De har ej heller hørt om lignende problem.
Jeg tænker at få bragt bilen tilbage til standard. Undrer mig dog, hvis ca. 10hk kan forårsage problemet.

Mvh. Jeff

Besvar

Tilbage til "Transmission"