Hej med jer
Jeg fik for to ugers tid siden lavet en dsg optimering og tuning hos Landberg for at undgå mikroslip på min Golf 7 1.4 dsg 7.
Den var nemlig begyndt at slippe en del når den skiftede, i sær fra 4-5 gear.
Jeg fik lavet det oppe ved Thomas som sagt, og det gik gnidningsfrit og fint. Da jeg kører de ca. 30 km hjem, kører den fuldstændig perfekt. Jeg kan tydeligt mærke, at den har fået lidt flere kræfter, og gearene bliver skiftet med største perfektion, fuldstændig som den er designet til på fabrikken i Tyskland, formoder jeg.
Et par dage efter, da jeg skal køre på arbejde, opdager jeg så, at når bilen bliver varm, så er der stadig mikroslip - dog ikke så udtalt som før, men jeg kan godt lægge mærke til det engang i mellem. Jeg synes virkelig det er så pisse ærgerligt, for jeg kan ikke gøre andet når jeg kører i bilen, end at sidde og vente på at gearkassen slår en skid. Det er simpelthen forfærdeligt. Det er som om jeg ikke kan abstrahere fra det. Jeg har sågar talt med en sælger om at få bilen byttet ud med en manuel i stedet for.
Det koster selvfølgelig omlægning af lån, forhandleren skal tjene penge på min, og på den jeg bytter den til. Det koster nok 30.000-40.000 når alt kommer til alt.
Men hvad er alternativet?
Skal man bare vente på at bilen har kørt 10.000-20.000 km mere? (den har gået 41.000 nu) Indtil gearkassen brækker sig helt, og der skal ny mechatronic eller koblinger i. Det koster jo også omkring 30.000kr sammenlagt.. Og så bare vente til den har kørt 40.000 km igen, og så betale de 30.000 en gang til.
Når bilen kører som den skal, så kan man godt forstå hvorfor tyske ingeniører har deres ry - men når den ikke gør, så har man lyst til at skrotte den.
Mikroslip på dsg q200
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 10
- Tilmeldt: 18. okt 2021, 12:27
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 0
Re: Mikroslip på dsg q200
Iøvrigt så sagde Thomas Landberg, at jeg evt. kunne få lavet en grundstilling af gearkassen hos VW, men vil det ikke bare blive det samme igen efter 50km eller noget i den dur?
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6581
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
- Has thanked: 553 times
- Been thanked: 921 times
- Kontakt:
Re: Mikroslip på dsg q200
Jeg føler med dig. Endte også med at stå i samme situation. Jeg byttede bil og svor der aldrig kommer en DQ200 bil i garagen igen.
/Søren.
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 10869
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 661 times
- Been thanked: 1898 times
- Halvleg
- Medlem
- Indlæg: 580
- Tilmeldt: 25. feb 2017, 00:18
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 124 times
- Been thanked: 164 times
Re: Mikroslip på dsg q200
DQ200 gearkassen var netop derfor, at vi efter kun 17 måneder valgte at skille os af med en Passat vi havde fra ny - ingen hjælp at hente hos VW! Køreglæden forsvandt, for ligesom dig, så kunne jeg ikke abstrahere fra dens mærkelige gearskift.
Tesla Model Y RWD 2024
Octavia RS iV Coupe 2021
Tidligere:
Arteon R-Line 2.0 TSi DSG 2018
Passat 1.4 TSI Variant Highline Plus DSG 2017
Octavia RS iV Coupe 2021
Tidligere:
Arteon R-Line 2.0 TSi DSG 2018
Passat 1.4 TSI Variant Highline Plus DSG 2017