2018 Passat 2.0TDI - Rystelser i DSG6 DQ250
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 5
- Tilmeldt: 10. nov 2021, 15:50
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
2018 Passat 2.0TDI - Rystelser i DSG6 DQ250
Hej folket.
Jeg har en Passat 2,0 TDI 150 HK, DSG6 DQ250 fra 2018 som har kørt 173.000 km som har lidt udfordringer... Bilen er købt feb. 2021 og har cargaranti til den. 2022.
Ved motorvejskørsel vibrerer bilen ved ca. 110 kmt op til 140 kmt. Dog kun når der er "belastning" på motoren, dvs. Når det går lidt op af bakke eller bilen skal accelerer ved overhaling osv. Rystelserne forsvinder når gearkassen sættes i Neutral (N).
Endvidere har bilen lidt udfordringer når den skifter fra 2-3. Her føles det som bilen "tøver"/hakker når den skifter. Men dette er ikke hver gang men mærkes når motoren er belastet.
Følgende er udført på autoriseret VW værksted:
- Hjulene/dækkene er afbalanceret med vejtryk og det er nye dæk.
- Drivaksel og hjulleje i venstre side er udskiftet på cargaranti
- Gearolie er skiftet ved 172.000 km
VW mener ikke de kan gøre mere for at fjerne rystelserne, men jeg syntes nu ikke det kan passe at en passat skal opfører sig sådan..
Er der nogle herinde som har haft lignende problem eller nogle som vil hjælpe med at få dette "fikset".
Mvh
Robert
Jeg har en Passat 2,0 TDI 150 HK, DSG6 DQ250 fra 2018 som har kørt 173.000 km som har lidt udfordringer... Bilen er købt feb. 2021 og har cargaranti til den. 2022.
Ved motorvejskørsel vibrerer bilen ved ca. 110 kmt op til 140 kmt. Dog kun når der er "belastning" på motoren, dvs. Når det går lidt op af bakke eller bilen skal accelerer ved overhaling osv. Rystelserne forsvinder når gearkassen sættes i Neutral (N).
Endvidere har bilen lidt udfordringer når den skifter fra 2-3. Her føles det som bilen "tøver"/hakker når den skifter. Men dette er ikke hver gang men mærkes når motoren er belastet.
Følgende er udført på autoriseret VW værksted:
- Hjulene/dækkene er afbalanceret med vejtryk og det er nye dæk.
- Drivaksel og hjulleje i venstre side er udskiftet på cargaranti
- Gearolie er skiftet ved 172.000 km
VW mener ikke de kan gøre mere for at fjerne rystelserne, men jeg syntes nu ikke det kan passe at en passat skal opfører sig sådan..
Er der nogle herinde som har haft lignende problem eller nogle som vil hjælpe med at få dette "fikset".
Mvh
Robert
- These users thanked the author robe0149 for the post:
- OnkelJoakim
- norn
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 7784
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:58
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: blans - sønderborg
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 171 times
Re: 2018 Passat 2.0TDI - Rystelser i DSG6 DQ250
Det plejer at være de indvendige trækakselled der gir de vibrationer
på job: VOLVO FH16 750
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 5
- Tilmeldt: 10. nov 2021, 15:50
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Re: 2018 Passat 2.0TDI - Rystelser i DSG6 DQ250
Er det ikke en samlet enhed altså trækakslen? For den har de skiftet i Venstre side..
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6581
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
- Has thanked: 553 times
- Been thanked: 921 times
- Kontakt:
Re: 2018 Passat 2.0TDI - Rystelser i DSG6 DQ250
Hvis du kører den manuelt i gear'ene kan du så finde rystelserne ved samme opdrejninger / belastning i flere gear?
For så kunne det måske være svinghjul. De kan godt give rystelser når de er slidte og motoren belastes hårdt.
For så kunne det måske være svinghjul. De kan godt give rystelser når de er slidte og motoren belastes hårdt.
/Søren.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 5
- Tilmeldt: 10. nov 2021, 15:50
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Re: 2018 Passat 2.0TDI - Rystelser i DSG6 DQ250
Jeg prøvede at belaste den på samme måde i de andre gear manuelt og der kan jeg også mærke rystelserne, men ikke på samme måde som i 6. Gear ved 2100-2200 omdrejninger og hvor det går lidt op af...
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 16
- Tilmeldt: 5. okt 2022, 15:59
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 2 times
Re: 2018 Passat 2.0TDI - Rystelser i DSG6 DQ250
Hej robe0149,
Jeg ved, at det er et gammelt opslag, men håber du ser dette og vil svare alligevel….
Jeg har en Superb 2,0 tdi dsg fra 2015, som jeg købte brugt sidste år. Desværre fik jeg aldrig prøvekørt bilen på motorvej og derfor ikke konstateret rystelserne og støjen
fandt du ud af, hvad der var galt og hvordan blev det løst ?
Jeg har uden helt forsøgt flere af de ting, som du indleder med at beskrive, så håber meget på at du til sidst fandt den rigtige løsning…
Jeg ved, at det er et gammelt opslag, men håber du ser dette og vil svare alligevel….
Jeg har en Superb 2,0 tdi dsg fra 2015, som jeg købte brugt sidste år. Desværre fik jeg aldrig prøvekørt bilen på motorvej og derfor ikke konstateret rystelserne og støjen
fandt du ud af, hvad der var galt og hvordan blev det løst ?
Jeg har uden helt forsøgt flere af de ting, som du indleder med at beskrive, så håber meget på at du til sidst fandt den rigtige løsning…
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 5
- Tilmeldt: 10. nov 2021, 15:50
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Re: 2018 Passat 2.0TDI - Rystelser i DSG6 DQ250
Hej OnkelJoakim,
Ja vi fandt fejlen på bilen. Det var simpelthen den ene af fælgene som havde en skæv anlægsflade så den ikke var helt i Center på hjulnavet. Jeg fik drejet 0,3 mm af anlægsfladen, påsat nye dæk og har intet problem haft siden.
Det er meget underligt at 2 dækcentre og VW selv ikke kunne se den fejl, selvom de også har haft dæk og fælg separeret..
Jeg håber det kan hjælpe dig lidt på vej
Ja vi fandt fejlen på bilen. Det var simpelthen den ene af fælgene som havde en skæv anlægsflade så den ikke var helt i Center på hjulnavet. Jeg fik drejet 0,3 mm af anlægsfladen, påsat nye dæk og har intet problem haft siden.
Det er meget underligt at 2 dækcentre og VW selv ikke kunne se den fejl, selvom de også har haft dæk og fælg separeret..
Jeg håber det kan hjælpe dig lidt på vej
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 16
- Tilmeldt: 5. okt 2022, 15:59
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 2 times
Re: 2018 Passat 2.0TDI - Rystelser i DSG6 DQ250
Tak for svaret, Robe0149 og godt at høre, fejlen blev fundet.
Var det ved en afbalancering med vejtryk, at de fandt fejlen eller hvem var “skarp” nok til det ?
Det er desværre nok ikke noget, der rigtig kan hjælpe mig. Jeg har forsøgt at skifte rundt mellem sommer og vinterdæk på hver sit fælgsæt, og de er allesammen blevet afbalanceret med vejtryksmåling. Så mit problem findes nok på selve bilen
God sommer til alle !
Var det ved en afbalancering med vejtryk, at de fandt fejlen eller hvem var “skarp” nok til det ?
Det er desværre nok ikke noget, der rigtig kan hjælpe mig. Jeg har forsøgt at skifte rundt mellem sommer og vinterdæk på hver sit fælgsæt, og de er allesammen blevet afbalanceret med vejtryksmåling. Så mit problem findes nok på selve bilen
God sommer til alle !
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 5
- Tilmeldt: 10. nov 2021, 15:50
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Re: 2018 Passat 2.0TDI - Rystelser i DSG6 DQ250
Det var egentlig noget jeg opdagede selv ved at ligge et stykke fladjern over selve anlægsfladen, som derefter viste skævheden på den ene fælg.. udmåling med vejtryk viste intet, blot 1000 kr ud af vinduet..
Jeg hørte dog fra en "specialist" at mit problem også kunne have været i en magnetventil i selve Mechatronics uniten, muligvis spåner. Men det var det dog heldigvis ikke. Der findes vidst en specialist her i DK som gør sig i adskillelse og rensning af Mechatronics uniten, men kan ikke huske navnet på gutten
Jeg hørte dog fra en "specialist" at mit problem også kunne have været i en magnetventil i selve Mechatronics uniten, muligvis spåner. Men det var det dog heldigvis ikke. Der findes vidst en specialist her i DK som gør sig i adskillelse og rensning af Mechatronics uniten, men kan ikke huske navnet på gutten
- These users thanked the author robe0149 for the post:
- OnkelJoakim
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13239
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3204 times
- Been thanked: 4540 times
Re: 2018 Passat 2.0TDI - Rystelser i DSG6 DQ250
Han er herinde .... memberlist.php?mode=viewprofile&u=1200
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 16
- Tilmeldt: 5. okt 2022, 15:59
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 2 times