VW Golf DSG7: DSG i D uden gearangivelse (altså D uden tal)

Alt vedr. gear, kobling mv.
Besvar
Baldi
Helt nyt medlem
Indlæg: 4
Tilmeldt: 10. jan 2022, 06:48
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

VW Golf DSG7: DSG i D uden gearangivelse (altså D uden tal)

Indlæg af Baldi » 10. jan 2022, 07:07

Holder for rødt i D1 med foden på bremsen, og da der bliver grønt flytter jeg foden til speeder for at sætte igang, men efter kun få meter er der ikke fremdrift, og jeg når at se D uden tal for gear og letter instinktivt foden fra speeder (kan ikke huske, om jeg flytter foden til bremsen). Da jeg igen prøver speederen, går alt normalt. Dette sker en gang mere samme dag, og siden ikke noget, men nu er jeg nervøs for, at jeg kommer til at holde et sted med 'nedbrudt bil'.

Har nogen hørt om D uden gearangivelse, og hvad det kan betyde?

Info: DSG har været nulstillet flere gange i søgen efter blødere skifte og kobling + gasspæld er skiftet i efteråret.

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13245
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3208 times
Been thanked: 4541 times

Re: VW Golf DSG7: DSG i D uden gearangivelse (altså D uden tal)

Indlæg af HansH » 10. jan 2022, 07:44

Velkommen til DK's bedste forum for VAG entusiaster! :)

Når gearvælger står i D og bilen holder stille, så skal der efter mine begreber altid stå D1 i display.
Som indikerer at 1. gear er i indgreb og bilen er klar til at krybe frem så snart du slipper bremsen.

Den oplevelse du har haft dér, vil jeg mene skal have logget en fejl i loggen på [02] TCU.
Du skal have fundet en vagcars bruger i nærheden af dig, som har det tool der hedder VCDS, som kan udlæse fejlloggen.
Det vil give stof til at komme nærmere ind på hvor det har fejlet.

Oppe i toppen af siden her, er der en knap der hedder "VCDS kort". Klik på den, find et par brugere i din nærhed, og kontakt dem via boardet her og hør om de har tid til lige at sætte stikket på din bil og hive en Autoscan ud. Det tager et kvarter, inklusive goddag og farvel :)

OBS: Da du er (helt) ny bruger, kan du ikke benytte PB funktionen (låses først op når du har skrevet 3 indlæg). Men du kan kontakte brugerne via email funktionen.
These users thanked the author HansH for the post:
Baldi
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Baldi
Helt nyt medlem
Indlæg: 4
Tilmeldt: 10. jan 2022, 06:48
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: VW Golf DSG7: DSG i D uden gearangivelse (altså D uden tal)

Indlæg af Baldi » 10. jan 2022, 08:14

Tusinde tak, HansH

Ældre Golf med DSG, som skal holde 2-3 år endnu, så skulle jeg ikke bare købe mig en VCDS dims?
- kan du anbefale en brugervenlig udgave evt med læsning til iPhone (tilgiv mig hvis det er helt ved siden af)

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13245
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3208 times
Been thanked: 4541 times

Re: VW Golf DSG7: DSG i D uden gearangivelse (altså D uden tal)

Indlæg af HansH » 10. jan 2022, 08:29

Baldi skrev:
10. jan 2022, 08:14
Ældre Golf med DSG, som skal holde 2-3 år endnu, så skulle jeg ikke bare købe mig en VCDS dims?
- kan du anbefale en brugervenlig udgave evt med læsning til iPhone (tilgiv mig hvis det er helt ved siden af)
VCDS kører kun på PC og billigste version med stelnummerbegrænsning til 3 biler koster 1875,- .... https://shop.netech.dk/produkter/49-til-private/

Der findes langt billigere tools, som er af den type du efterspørger - dvs med dongle i OBD-stikket og så app på mobilos.
OBD11 er den mest kendte/solgte, tror jeg - https://obdeleven.com/en/products-page

Det er min erfaring at VCDS giver en bedre og mere detaljeret udlæsning, men det kan sagtens være at en OBD11 også vil fungere til dit behov.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Baldi
Helt nyt medlem
Indlæg: 4
Tilmeldt: 10. jan 2022, 06:48
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: VW Golf DSG7: DSG i D uden gearangivelse (altså D uden tal)

Indlæg af Baldi » 10. jan 2022, 08:35

HansH skrev:
10. jan 2022, 08:29
Baldi skrev:
10. jan 2022, 08:14
Ældre Golf med DSG, som skal holde 2-3 år endnu, så skulle jeg ikke bare købe mig en VCDS dims?
- kan du anbefale en brugervenlig udgave evt med læsning til iPhone (tilgiv mig hvis det er helt ved siden af)
VCDS kører kun på PC og billigste version med stelnummerbegrænsning til 3 biler koster 1875,- .... https://shop.netech.dk/produkter/49-til-private/

Der findes langt billigere tools, som er af den type du efterspørger - dvs med dongle i OBD-stikket og så app på mobilos.
OBD11 er den mest kendte/solgte, tror jeg - https://obdeleven.com/en/products-page

Det er min erfaring at VCDS giver en bedre og mere detaljeret udlæsning, men det kan sagtens være at en OBD11 også vil fungere til dit behov.
Tusinde tak for din vejledning og tålmodighed med en 'kontor-herre', der ikke ved en dyt om alt dette.

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13245
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3208 times
Been thanked: 4541 times

Re: VW Golf DSG7: DSG i D uden gearangivelse (altså D uden tal)

Indlæg af HansH » 10. jan 2022, 08:41

Baldi skrev:
10. jan 2022, 08:35
Tusinde tak for din vejledning og tålmodighed med en 'kontor-herre', der ikke ved en dyt om alt dette.
No worries, jeg får heller ikke skidt under neglene af mit arbejde.. :)

Jeg vil stadig anbefale lige at få lavet denne udlæsning hos en fra broderskabet herinde. Vores brugere er meget hjælpsomme og der er masser der har VCDS over hele landet. Jeg tror ikke du skal køre vildt langt i Kbh-området for at finde en... Og som sagt er det en beskeden ting lige at gøre.
Men det er selvfølgelig op til dig :)

Hvis du vil undersøge andre alternativer, så tror jeg bare det er at lave en søgning som f.eks. denne ..
https://www.google.com/search?q=vag+diagnostic+tools
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Baldi
Helt nyt medlem
Indlæg: 4
Tilmeldt: 10. jan 2022, 06:48
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: VW Golf DSG7: DSG i D uden gearangivelse (altså D uden tal)

Indlæg af Baldi » 10. jan 2022, 09:11

HansH skrev:
10. jan 2022, 08:41
Baldi skrev:
10. jan 2022, 08:35
Tusinde tak for din vejledning og tålmodighed med en 'kontor-herre', der ikke ved en dyt om alt dette.
No worries, jeg får heller ikke skidt under neglene af mit arbejde.. :)

Jeg vil stadig anbefale lige at få lavet denne udlæsning hos en fra broderskabet herinde. Vores brugere er meget hjælpsomme og der er masser der har VCDS over hele landet. Jeg tror ikke du skal køre vildt langt i Kbh-området for at finde en... Og som sagt er det en beskeden ting lige at gøre.
Men det er selvfølgelig op til dig :)

Hvis du vil undersøge andre alternativer, så tror jeg bare det er at lave en søgning som f.eks. denne ..
https://www.google.com/search?q=vag+diagnostic+tools
Jeg er allerede nået frem til samme konklusion - at det ikke er noget, som jeg alligevel har forstand på og dermed giver det mig en falsk tryghed / kontrol, som jeg alligevel ikke kan fortolke. Vil hellere trække på gode folk her og håbe, at jeg kan give noget tilbage, som er mere mit felt / min viden / erfaring.

Besvar

Tilbage til "Transmission"