DSG gearkasse i Skoda Rapid

Alt vedr. gear, kobling mv.
Besvar
Brugeravatar
Martinovic
Medlem
Indlæg: 745
Tilmeldt: 11. okt 2012, 16:18
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 17 times
Been thanked: 6 times

DSG gearkasse i Skoda Rapid

Indlæg af Martinovic » 7. maj 2023, 04:22

Måske dumt spørgsmål, men er der samme DSG gearkasse i en Skoda Rapid 1,4 TSI som f.eks. i en Golf 7 1,4 TSI?

Er der noget, jeg skal være opmærksom på i en Rapid eller er den som andre Skodaer og folkevogne fra 2017/18.

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13245
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3208 times
Been thanked: 4541 times

Re: DSG gearkasse i Skoda Rapid

Indlæg af HansH » 7. maj 2023, 05:39

Ja, det er den samme.

Den hedder DQ200 --> 7-trins med tørkobling.

En Rapid er søsterbil med Seat Toledo, og er så hut jeg visker bygget på en Polo platform (PQ25).
Samme platform som også Fabia, Ibiza, A1 ..
Jeg tror den er ret meget "som andre VAG" .. den er jo bygget af de samme stumper :)

Da den blev præsenteret, mindes jeg at den måtte lægge øre til kritik fra fagpressen, fordi det ikke var en helt ny bil, designet fra bunden.
Jeg har set den omtalt hånligt (motorjournalist) som værende "... et discountprojekt bygget af forældede stumper fra VW's overskudslager".

Jeg forstår selvfølgelig godt hvad manden mener, men synes det er en dramatisering man ikke behøver tage for pålydende. At en bil er bygget på kendt teknologi, behøver ikke være noget negativt. Den er ganske rigtigt ikke teknologisk nyskabende og innovativt fremme i skoene .... men det gør den jo ikke de facto til en dårlig bil. Og i hvert fald ikke dårligere end de andre biler bygget på samme platform.
These users thanked the author HansH for the post:
Martinovic
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
Martinovic
Medlem
Indlæg: 745
Tilmeldt: 11. okt 2012, 16:18
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 17 times
Been thanked: 6 times

Re: DSG gearkasse i Skoda Rapid

Indlæg af Martinovic » 7. maj 2023, 06:32

Tak for svar 😊

Besvar

Tilbage til "Transmission"