2017 VW Touran - misLyde fra Dsg 6 Dq 250 med lydklip

Alt vedr. gear, kobling mv.
Besvar
Chr-Hj
Medlem
Indlæg: 1310
Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:27
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Hjørring
Has thanked: 127 times
Been thanked: 32 times

2017 VW Touran - misLyde fra Dsg 6 Dq 250 med lydklip

Indlæg af Chr-Hj » 21. jun 2023, 17:08

Har døjet med Lyde fra bilen (Vw Touran 5T 2017 2,0Tdi DSG 257,000km) i et stykke tid.
Har haft mistænkt Trækakslerne, Som blev renoveret med 4 x nye SKF led for 1 måneder siden, dog synes jeg ikke det løste problemet,
Og jeg havde lidt en "sjov" mis lyd når jeg drejede frem/tilbage inde på flancherne på gearkassen, dengang trækakslerne var afmonteret.

I går synes jeg så lyden blev værre ved stille acceleration, ingen ting at høre ved mere kraftig acceleration, men lyden er værste hvis man drejer lidt samtidig og jeg synes bilen ryster lidt ved kørsel på motorvej.

Har 2 korte videoer med lyd, hvor jeg drejer hjulet frem & tilbage mens den hænger på lift.
https://youtube.com/shorts/K2eUBOJI5oc?feature=share
https://youtube.com/shorts/eM8jNW8RGWk?feature=share

Lyder det ikke forkert :?: er der et differanciale i en DSG 6 Gearkasse, for er lidt bange for, om gearkassen er ved at brække sig.
Vw Touran 5T 2,0TDI DSG Highline
Vw Polo Aw 1,0 DSG Comfortline

Pfm
Helt nyt medlem
Indlæg: 2
Tilmeldt: 8. maj 2020, 11:00
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: 2017 VW Touran - misLyde fra Dsg 6 Dq 250 med lydklip

Indlæg af Pfm » 10. jul 2023, 19:07

Har du fundet ud af noget min touran gør det samme ??
These users thanked the author Pfm for the post:
jnicolai

Chr-Hj
Medlem
Indlæg: 1310
Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:27
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Hjørring
Has thanked: 127 times
Been thanked: 32 times

Re: 2017 VW Touran - misLyde fra Dsg 6 Dq 250 med lydklip

Indlæg af Chr-Hj » 12. jul 2023, 21:13

Hej.

Nej jeg har ikke fundet fejlen, har haft Autogear nord til at køre en tur i bilen, han kunne godt høre der var noget der ikke lød helt sundt, men synes ikke det lød som gearkasse mislyd, men derind mod som noget trækaksel lyd.
Efterfølgende har jeg døds dømt de helt nye Skf inderste led, der var allerede mere slup i specielt det ene, end de orig. jeg afmonterede, så har monteret de gamle orig. igen og byttet om på Højre og venstre, for at flyttet sliddet i dem.

Men jeg synes stadig ikke den lyder sund ved specielt acceleration i rundkørsler og ved speeder slip og gas og aner ikke hvor jeg snart skal lede, samt den ryster på motorvejen ved +120kmt.
Ved lige ud kørsel er der ingen mislyde.

Autogear nord prøvede at holde på bremsen og skiftevis gi gas i D OG R den sagde ikke så pæn en knæklyde hver gang :cry: men han mente, det måske kunne være, den gav sig ude ved strålerne ved forhjulslejet :idea:

Men bilen kan da køre, er på ferie har slæbt campingvogn Hjørring-Als og Als-Aarhus nu
Vw Touran 5T 2,0TDI DSG Highline
Vw Polo Aw 1,0 DSG Comfortline

Bopjensen
Aktiv medlem
Indlæg: 2233
Tilmeldt: 23. jan 2010, 13:37
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 94 times

Re: 2017 VW Touran - misLyde fra Dsg 6 Dq 250 med lydklip

Indlæg af Bopjensen » 13. jul 2023, 08:13

SKF trækaksler er noget at det ringeste man kan få. Tænker deres led er ca samme kvalitet.
Bøvlede selv med det for nogle år siden, havde endda fat i SKF da jeg troede at jeg havde fået noget kina kopi, men de sagde at de var ok.
Jeg ville afmontere alt skf og så få noget originalt på.

Chr-Hj
Medlem
Indlæg: 1310
Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:27
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Hjørring
Has thanked: 127 times
Been thanked: 32 times

Re: 2017 VW Touran - misLyde fra Dsg 6 Dq 250 med lydklip

Indlæg af Chr-Hj » 13. jul 2023, 20:12

Ja må gi dig ret 2 gang jeg oplever SKF ikke holder, sidste var det Toplejer på min gamle Passat der sagde lyde efter max et ½år,
Vw Touran 5T 2,0TDI DSG Highline
Vw Polo Aw 1,0 DSG Comfortline

Besvar

Tilbage til "Transmission"