2019 Passat 2.0TDI (150HK) - DQ381 slip i 2. og 3. gear

Alt vedr. gear, kobling mv.
Besvar
medelgart
Helt nyt medlem
Indlæg: 1
Tilmeldt: 15. apr 2024, 12:22
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

2019 Passat 2.0TDI (150HK) - DQ381 slip i 2. og 3. gear

Indlæg af medelgart » 15. apr 2024, 12:47

Hej alle,

Jeg beklager på forhånd, hvis svaret kan findes i en eksisterende tråd - jeg kan ved, at det er et ret omdiskuteret emne.

Jeg har lige købt en Passat B8 2019 2.0 TDI 150 med DSG7 og 148k km på bagen, og jeg ved allerede nu, at jeg bliver træt af opsætningen på DSG kassen. Hvis man ikke vidste bedre, skulle man tro, at der ligger en converter AT i... Den glider ind i både 2. og 3. gear, også ved mellem belastning. Skiftene føles en smule langsomme, og det hele bliver en sløv fornemmelse.

Kører flot og præcist op igennem gearene, hvis man jokker sømmet i bund - hvilket sjældent sker.

Kan der været en fejl her, eller er det std. opsætning? Skal jeg få den nulstillet eller måske TCU tunet hos Landberg? Den har lige fået skiftet olie hos BOS, og der var ingen tegn på slid eller fejl i den forbindelse.

eg vil gerne høre jeres erfaringer.

Tak :)

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5582
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 324 times
Been thanked: 371 times

Re: 2019 Passat 2.0TDI (150HK) - DQ381 slip i 2. og 3. gear

Indlæg af GranTurismo » 15. apr 2024, 14:13

Det er helt normalt at de glider i skiftet fra første til andet. Ved skiftet til tredje, synes jeg ikke jeg har oplevet at de dedikeret glider, nogle af dem jeg har prøvet.

Men der er lidt mere "pløreturbine" over de DSG med vådkobling.

Jeg ville personligt vælge at få software med øget koblingstryk fra enten TVS eller Landberg. I hvert fald når garantien er udløbet, som den må være på en 2019. Til en start kunne du måske prøve en grundjustering, men det ændrer selvfølgelig ikke skiftemønster og koblingstryk.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Besvar

Tilbage til "Transmission"