Hej VAG,
Min Polo AW 1,0 tsi 95 hk med DSG7 skal gearoptimeres og chiptunes (Landberg). I den forbindelse vil jeg forhøre mig, om en erfaren DSG-bruger herinde kan komme med et foreslag til nye skiftepunkter?
Er der noget, jeg skal være opmærksom på/gøre op med mig selv, eller skal jeg regne med, et standard map fra Landberg bare spiller?
På forhånd tak
2018 Polo AW 95 hk DSG — Forslag til nye skiftepunkter
- HansH
- Admin
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 4205 times
- Been thanked: 5780 times
Re: 2018 Polo AW 95 hk DSG — Forslag til nye skiftepunkter
Jeg havde en 2010 Octavia 1.4TSI med samme gearkasse som din, hvor jeg sammen med Thomas Landberg nørdede den på plads i D programmet til at skifte gear præcis hvor jeg selv ville have skiftet hvis jeg havde kørt med en manuel kasse.
Ved ikke om du kan bruge det 1:1 ... præferencer er jo netop individuelle
.. men måske som inspiration, om ikke andet.
Tråden hvor jeg fortæller nærmere om det - https://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic. ... 3&t=149681
Long story short;
Upshifts i 1g = 1800 o/m, gearene 2-5 = 2100 o/m og i 6g ved 2050 o/m.
Det var det som passede mit temperament bedst, og som jeg syntes var mest harmonisk for bilen.
P.S.: når du snakker med Thomas, så hils ham endelig! Jeg er sikker på at han kan huskede da vi hyggede os med dette lille projekt
Ved ikke om du kan bruge det 1:1 ... præferencer er jo netop individuelle
Tråden hvor jeg fortæller nærmere om det - https://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic. ... 3&t=149681
Long story short;
Upshifts i 1g = 1800 o/m, gearene 2-5 = 2100 o/m og i 6g ved 2050 o/m.
Det var det som passede mit temperament bedst, og som jeg syntes var mest harmonisk for bilen.
P.S.: når du snakker med Thomas, så hils ham endelig! Jeg er sikker på at han kan huskede da vi hyggede os med dette lille projekt
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf (300) : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf (300) : viewtopic.php?f=108&t=156813
-
DVK
- Helt nyt medlem
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 0
Re: 2018 Polo AW 95 hk DSG — Forslag til nye skiftepunkter
Hej Hans,
Mange tak for dit svar og for din long story short, som jeg muligvis kan bruge som vejledende til justering af skiftepunkterne. Jeg tror, det er et godt udgangspunkt:)
Mange tak for dit svar og for din long story short, som jeg muligvis kan bruge som vejledende til justering af skiftepunkterne. Jeg tror, det er et godt udgangspunkt:)