Hvilken gearolie Audi TT Quattro??

Alt vedr. gear, kobling mv.
Besvar
Chrand TT 225
Helt nyt medlem
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Hvilken gearolie Audi TT Quattro??

Indlæg af Chrand TT 225 » 15. sep 2008, 12:36

Hej
Jeg vil skifte gearolie på min Audi TT 225 Quattro '99 med 6-trins gearkasse, fordi den "børster" lidt tænder når man skifter i 2. gear, men jeg kan præcist ikke finde ud hvorfor en olie jeg skal bruge.

Jeg har været inde på http://www.castrol.dk" onclick="window.open(this.href);return false; - de siger 75W-90 API-GL 5
http://www.oli-shop.dk" onclick="window.open(this.href);return false; siger 75W-80 API-GL 4/5
Og Audi/SMC Aalborg siger: original olie, som skal købes hos dem og de kender ikke viskositet osv. 200 kr. pr. liter...

Så hvad skal jeg vælge? En 75W-80 eller 75W-90?

VH
Christian

Brugeravatar
Nicolaisen
Aktiv medlem
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Been thanked: 1 time

Re: Hvilken gearolie Audi TT Quattro??

Indlæg af Nicolaisen » 16. sep 2008, 18:30

Jeg ville tage en 75w90

Supermule

Indlæg af Supermule » 16. sep 2008, 18:40

Jeg ville tage den originale...

Ikke for at lyde morsom, men olien kan gøre en verden til forskel. En jeg kender prøvede en Castrol olie på en BMW automat kasse og den ville ikke virke.....Så blev den originale og den kørte som en drøm.

Jeg siger ikke at Castrol er dårlig kvalitet, men der kan være ting i den originale olie som der ikke er i Castrol....

Det er nemlig ESSO der laver Audi's olier. Og der er nok en årsag til at der ikke er deklaration på den...;)

Chrand TT 225
Helt nyt medlem

Indlæg af Chrand TT 225 » 18. sep 2008, 13:58

Jeg endte med at bruge en 75W-90 og skiftet til 2. gear går fint nu. Men det kan være jeg skal overveje den originale til næste gang.

Jeg overveje Castrol fordi jeg har kørt Peugoet 306 GTI før og den har dårlig synkromesh i 2. gear og der hjalp det virkelig meget at få en Castrol 75W-90 på, i stedet for den originale 75W-80...

Brugeravatar
Seth-Enoch
Aktiv medlem
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Holstebro
Been thanked: 5 times
Kontakt:

Indlæg af Seth-Enoch » 18. sep 2008, 15:09

Supermule skrev:Jeg ville tage den originale...

Ikke for at lyde morsom, men olien kan gøre en verden til forskel. En jeg kender prøvede en Castrol olie på en BMW automat kasse og den ville ikke virke.....Så blev den originale og den kørte som en drøm.

Jeg siger ikke at Castrol er dårlig kvalitet, men der kan være ting i den originale olie som der ikke er i Castrol....

Det er nemlig ESSO der laver Audi's olier. Og der er nok en årsag til at der ikke er deklaration på den...;)
Jep, det er meget vigtigt der kommer den rigtige olie på.

Jeg kender en som havde en Pug106 GTI som ikke rigtigt ville i andet gear hvis den fik lidt at leve af. Så fik han en anden gearolie på og vupti, nu ville den pludselig godt :D
Skoda Superb 2.0TDI 170hk DSG6 - 2011
Jordan B. Peterson er min helt!

Besvar

Tilbage til "Transmission"