Dit problem lyder nøjagtigt som det vi også oplevede på vores bil, også en Golf VI, 160. Bilen var fra foråret 2009, og havde vel kørt omkring de 30.000 km da fejlen begyndte at komme.
Især din beskrivelse af en kulderysten/gysen er helt rigtig. Hos os var de tydeligst med sommerdæk, og er faktisk ikke sikker på om vi nogensinde oplevede rystelserne med vinterdækkene. Og derudover syntes jeg også at de kom oftest når hjulene var drejet lidt ved igangsætningen, og der var lidt vægt i bilen (udover mit 0,1 ton

). Var selvfølgelig på værksted (SMC) et par gange med problemet, men de kunne ikke finde fejlen. Kørte endda en tur med bilen fyldt op med fire mekanikere for at fremprovokere rystelserne, men det lykkedes ikke.
Udover at SMC ikke fandt fejlen, mener jeg at de gjorde hvad de kunne for at finde fejlen. En udlæsning af DSG'en blev blandt andet sendt til Tyskland og kassen blev grundindstillet efter deres anvisningerne, men desværre uden at det gjorde en forskel.
Vi indbyttede bilen til vores nuværende for en måned siden, og jeg brugte blandt andet frygten for gearkassen som en undskyldning for at prøve noget nyt. Så noget godt kom der da ud fejlen
Håber at du får held til at få VW til at betale hele gildet, for fejlen har jo været der længe.