Kobling DSG7 - UDATE

Alt vedr. gear, kobling mv.
Brugeravatar
chilli
Nyt medlem
Indlæg: 268
Tilmeldt: 9. jul 2008, 11:37
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Måløv
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Kobling DSG7 - NY UDATE

Indlæg af chilli » 15. nov 2011, 12:08

Anders D skrev:
chilli skrev:Jeg er OK tilfreds med ny kobling, og har hele tiden været indforstået med at jeg ikke skulle slippe gratis, men synes sataneme stadig at en kobling der begynder at skabe sig ved 40000 km er noget l... :( . Vi kan så herfra og til dommedag diskutere hvor meget det er fair at bruger skal betale i sådan en sag.
40.000 er lidt under hvor min brokkede sig.. det var ved 57.000 - 2.000 km. efter jeg købte bilen. Min gled i kobling 2 ved fuldlast. Var det samme problem med din?

Til de andre i tråden:

Jeg er ikke bekendt med at det skulle være mere besværligt at skifte koblingen på den end på en manuel gearkasse. Da jeg fik skiftet gearkassen på Golf'en tog det SMC biler lidt over en formiddag. Da havde de fået bilen ind kl. 8 så mange timer kan det ikke tage. Nu var det så et komplet skifte med koblinger und alles, men jeg kan ikke forestille mig andet, end at det må tage endnu kortere tid når gearkassen ikke skal af ligesom i mit tilfælde.

Koblingen gled overvejende ved fuld last, men sandelig også på andre tidspunkter. Iflg. værkstedet skulle gearkassen af også på en dsg
"I 1969 holdt jeg op med at drikke og at gå med kvinder. Det er de værste 20 minutter i mit liv" - George Best

Klintskov
Helt nyt medlem
Indlæg: 9
Tilmeldt: 2. aug 2009, 21:20
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Kobling DSG7 - UDATE

Indlæg af Klintskov » 30. nov 2011, 22:49

Hej..

Jeg køre til daglig i en Polo 6R 1,6TDI m. DSG7 fra 5/2010, og kørt 52.000km på nuværende tidspunkt, og intet haft ad problemer endnu ad nogen art :D
Men surt for jer andre som døjer med problemer og værkstedsbesøg i tide og utide..

Brugeravatar
jo
Helt nyt medlem
Indlæg: 79
Tilmeldt: 5. feb 2009, 18:17
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Kobling DSG7 - UDATE

Indlæg af jo » 30. nov 2011, 23:32

Hvis bilen har været på værksted inden for garanti peroiden og der er sendt en gf til fabrikken med en fejl på så ligger den online, hvis der ikke er en fejl på den, så kan problemet ikke konstateres. Men hensyn til garanti og kulance så er det både op til værkstedet og til ejer af bilen at sørge for at have dokumentationen i orden:) surt med din bil ellers
En række passater nu 1.8 Tsi sportsline variant med div ændringer, fabriken laver jo aldrig bilerene helt færdig :)

Brugeravatar
chilli
Nyt medlem
Indlæg: 268
Tilmeldt: 9. jul 2008, 11:37
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Måløv
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Kobling DSG7 - UDATE

Indlæg af chilli » 5. dec 2011, 12:17

jo skrev:Hvis bilen har været på værksted inden for garanti peroiden og der er sendt en gf til fabrikken med en fejl på så ligger den online, hvis der ikke er en fejl på den, så kan problemet ikke konstateres. Men hensyn til garanti og kulance så er det både op til værkstedet og til ejer af bilen at sørge for at have dokumentationen i orden:) surt med din bil ellers

Tak for info.....det var jo så det jeg selv erfarede for 4-5 måneder siden. Altid surt når man føler at det produkt man har købt ikke helt lever op til ens forventninger om god kvalitet.
"I 1969 holdt jeg op med at drikke og at gå med kvinder. Det er de værste 20 minutter i mit liv" - George Best

kzil
Helt nyt medlem
Indlæg: 10
Tilmeldt: 10. feb 2012, 16:54
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Kobling DSG7 - UDATE

Indlæg af kzil » 6. mar 2012, 22:08

Hey,

har været gennem samme tur. Samme symptomer (efter 25.000 km) og dobbeltkobling udskiftet på garantien. Men jeg lidt spændt på, hvordan den nye opfører sig. Den skifter lidt anderledes (synes jeg) - lidt mere kantet. Og jeg havde en enkelt episode, hvor den slet ikke koblede ind... :-/

Nogen spørger til pris: Samlet udgift (for SKODA, ikke for mig): 12.041,24. Det der river er gearkasse af/på (4.239,40) og selve delene ("REP. SATZ" 6.070,00).
--
Skoda Superb Combi 1.8TSI DSG Elegance - 2011

Peder
Aktiv medlem
Indlæg: 2307
Tilmeldt: 15. dec 2008, 16:14
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 48 times
Been thanked: 202 times

Re: Kobling DSG7 - UDATE

Indlæg af Peder » 7. mar 2012, 01:26

kzil skrev:Hey,

har været gennem samme tur. Samme symptomer (efter 25.000 km) og dobbeltkobling udskiftet på garantien. Men jeg lidt spændt på, hvordan den nye opfører sig. Den skifter lidt anderledes (synes jeg) - lidt mere kantet. Og jeg havde en enkelt episode, hvor den slet ikke koblede ind... :-/

Nogen spørger til pris: Samlet udgift (for SKODA, ikke for mig): 12.041,24. Det der river er gearkasse af/på (4.239,40) og selve delene ("REP. SATZ" 6.070,00).
Hedder din følgende:

Rep.Satz : 0AM 198 140 C
Pris på min faktura, fra VW: 5801 + moms

Gearkasse af og på: 3885 + moms
Kobling af og på: 647,5 + moms
Kobling udskiftet: 370 + moms
+ skruer, bolte, møtrikker osv- for 500 kr + moms.
Venligst Peder

2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR

kzil
Helt nyt medlem
Indlæg: 10
Tilmeldt: 10. feb 2012, 16:54
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Kobling DSG7 - UDATE

Indlæg af kzil » 7. mar 2012, 23:57

Jep, det er den.
SMC er åbenbart lidt dyrere, end dit værksted :-/
--
Skoda Superb Combi 1.8TSI DSG Elegance - 2011

ckarlo
Helt nyt medlem
Indlæg: 43
Tilmeldt: 11. mar 2011, 16:23
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Kobling DSG7 - UDATE

Indlæg af ckarlo » 2. apr 2012, 00:17

Ved i hvordan jeres værksteder konstateret disse fejl? Ved fejludlæsning eller hvorledes? Jeg er indehaver af en Polo 6R 1,2 TSI med DSG-7, jeg har oplevet samme problemer som nævnt i denne tråd at når jeg bakker ud for at sætte igang med hjulene drejet en smule at den rykker i gearene/mister gassen.

Jeg havde bilen på værksted i fredags hvor de har opdateret noget i motorstyringen da de sagde der var kommet en opdatering som løste denne problematik.

De har mv. også skiftet noget de kalder 000 010 006 Afm. Mærkat. kr 0,55
03F 145 371 A Skive. kr 31,50
AZ247025 kr 372,90

Alt ordnet på garantien.

Umiddelbart mærker jeg ikke til at den hakker mere om morgenen som den ellers vil gøre når bilen er kold og jeg bakker den ud for at sætte igang med forhjulene en smule drejet.. Jeg syntes dog stadig at den kan være en anelse hård i nogle af gearskiftene.

Kan jeg forlange at få noget udskiftet eftersom fejlen jeg har oplevet er fuldstændig identisk med ovenstående? Jeg tænker at denne fejl formegentlig har slidt på nogle dele, i nævner b.la. svinghjul og kobling?

sschmidt
Nyt medlem
Indlæg: 127
Tilmeldt: 17. jan 2010, 13:32
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Kobling DSG7 - UDATE

Indlæg af sschmidt » 13. apr 2012, 08:27

Har også samme problem med en Superb 1,8 TSI DSG7. Drivlinien rusker periodisk ved skift fra 1-2 gear, oftest ved jævn mellemgas og drejede hjul og/eller start opad bakke. Fejlen udbedres nu helt uden bøvl på garantien (18 måneder, 47000 km), men fejlen opstod første gang for ca. et år siden. Det forsvandt blot henover vinteren, så jeg kunne ikke demonstrere det for værkstedet før nu.

De skifter koblingen. Jeg er dog mest nervøs for at det slet ikke er koblingen, men selve mechatronic-enheden det er galt med. Hvis mech eller svinghjul nu viser sig at skulle skiftes efter garantien er udløbet, så bliver jeg godt nok negativ. Og hvordan mon trækaksler osv har det efter at være blevet rusket imellem 2 tons bil og et par hundrede Nm? Tilkøb af ekstra fabriksgaranti på DSG7 biler kan kun anbefales!

Mvh
Steen

ckarlo
Helt nyt medlem
Indlæg: 43
Tilmeldt: 11. mar 2011, 16:23
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Kobling DSG7 - UDATE

Indlæg af ckarlo » 21. apr 2012, 20:51

Hej Steen!

Jeg har lidt samme problem, det er som om fejlen er gået lidt i sig selv igen.. Men har mærket den sidst for et par uger siden. Jeg har samme skepsis som dig hvad denne fejl betyder for de resterende dele på bilen, tvivler på at det er noget de har specielt godt af.

Hvordan fik du konstateret fejlen og dermed udskiftning af koblingen?

sschmidt
Nyt medlem
Indlæg: 127
Tilmeldt: 17. jan 2010, 13:32
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Kobling DSG7 - UDATE

Indlæg af sschmidt » 29. apr 2012, 22:44

ckarlo skrev: Hvordan fik du konstateret fejlen og dermed udskiftning af koblingen?
SMC's mekaniker tog blot en prøvetur i den og konstaterede ruskeriet. Han kørte mindre end 2 km, så det har sikkert været tydeligt at mærke lige på den tur.

Nu er koblingen så blevet skiftet, og umiddelbart har jeg ikke oplevet problemet igen, men jeg har også kun kørt ca 50 km siden, så det er alt for tidligt at sige. Men jeg vil da tro det er fixet. Til gengæld har den koblet ret hårdt til fra hold til 1 gear ved igangsætning to gange, så det skal jeg lige holde øje med at det forsvinder.

Mvh
Steen

kzil
Helt nyt medlem
Indlæg: 10
Tilmeldt: 10. feb 2012, 16:54
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Kobling DSG7 - UDATE

Indlæg af kzil » 16. jun 2012, 15:55

Hej

Jeg vil bare lige opdatere jer der følger denne tråd på mine erfaringer med DSG7 og SMC.

Efter at jeg - som skrevet ovenfor - fik nu dobbeltkobling v ca. 25k gik der ikke mere end få måneder, og så var den gal igen. Jeg har nu fået endnu en ny dobbeltkobling, og denne gang skulle der være tale om en ny model. Den skal nok lige køres ind. Som nogle herinde nævner, så virker nye koblinger hårde i det og giver typisk en hård igangsætning.

Desværre er jeg ikke helt sluppet af med vibrationer i 4. gear. Nu vil jeg lige se tiden an, ellers er det ind til SMC. Igen igen.

Jeg må indrømme at jeg er en smule træt af al det hejs på en bil med kun 30k på klokken. Det er s'gu ikke ok.
--
Skoda Superb Combi 1.8TSI DSG Elegance - 2011

Brugeravatar
9had
Medlem
Indlæg: 942
Tilmeldt: 15. maj 2011, 09:41
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Slagelse
Has thanked: 15 times
Been thanked: 25 times
Kontakt:

Re: Kobling DSG7 - UDATE

Indlæg af 9had » 9. dec 2012, 09:38

fandt lige denne tråd ... kan ikke forstå at jeg ikke fandt den før. synes ellers at jeg har søgt alle veje på nettet.
jeg har samme problemer og har været igennem alle de ting i har... man kan læse det på min blog og facebook side, som er i min signatur.

for mig er det spændende at høre nu, om Jeres problem er forsvundet eller er det stadig aktuelt? så dem der stadig følger tråden må meget gerne smide opdates. :)

Tak.
Billede
Har du problemer med din DSG7 gearkasse? Se facebook siden!
VW Touran Highline (2011) 1.6 TDI 105 hk DSG7, Teknik/DK/Sport/Vinter-pakke, DeepBlack Perle Effekt, 7 sæder, RCD310, tonede ruder bag, Michelin HP Primacy 17" 225/45/R17 bonus pakker gratis upgrade :: DSG7gate + Dieselgate

skurkenfradallas
Helt nyt medlem
Indlæg: 30
Tilmeldt: 24. jan 2012, 08:49
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Kobling DSG7 - UDATE

Indlæg af skurkenfradallas » 17. okt 2013, 13:23

Jeg har lige været samme tur igennem og har fået skiftet koblingen i min 1.4TSi for 6900 kr (70% på dele og 50% på tid)...

Min bil rystede af og til voldsomt når jeg koldstartede den ind til jeg satte i gang - det er forsvundet.

Den har også haft en tendens til at fedte i 4 og 6 gear. Det er blevet bedre men er ikke 100% forsvundet. Opleves dog kun i 6 gear nu.

Skiftekvaliteten er virkeligt dårlig i de lave gear og det er kun blevet tydeligere efter at koblingen er skiftet. Jeg synes desuden at den fader mere imellem gearene end den gjorde før.

Jeg reklamerede første gang ved 3x.xxx km et par måneder efter garntiens udløb og fik skiftet koblingen i forbindelse med stort service i år 58.xxx km.

Synes det er pisse træls og jeg skal VIRKELIGT presse på SMC for at der sker noget :-(

Overvejer om de resterende problemer og den oprindelige årsag til en slidt kobling kan være en mechatronics boks som aldrig har virket korrekt?!
-----

VAG 1,4 TSI DSG7

Besvar

Tilbage til "Transmission"