DSG7 "hakken" i starten af 2. gear

Alt vedr. gear, kobling mv.
Peder
Aktiv medlem
Indlæg: 2307
Tilmeldt: 15. dec 2008, 16:14
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 48 times
Been thanked: 202 times

Re: DSG7 "hakken" i starten af 2. gear

Indlæg af Peder » 15. feb 2012, 23:47

Jer, der nu har fået skiftet kobling, vil I ikke teste følgende for mig.
Kør stille og roligt op til 20 km/t, så bilen går i 2. gear og bliver der, sæt så farten stille ned til 10 km/t (uden brug af bremse) og giv så middelmådigt med gas, her skal den nemlig fedte i koblingen for at komme op i fart, da den er tæt på at skifte ned til 1., men ikke gør det når man vælger at sætte farten op i stedet.


Min rusker helt vildt her, havde den så inde ved mit VW-værksted, men de fandt ikke umiddelbart noget - måtte så have værkføreren med ud og køre, hvor han så HELDIGVIS sagtens kunne mærke det og ville gå videre med sagen.
Det foregår på en ny kobling - ca. 750 km gammel - jeg tror den må være defekt fra fabrikken.


Problemet opstår i dagligdagen ved kø-kørsel eller når man triller frem mod et kryds med lav fart og så skal i gang igen, eller stille hen mod en lysregulering som så skifter til grønt, altså der det ikke er nødvendigt at stoppe helt op.
Hvis jeg bremser ned og lader den sætte i gang, og så skifte op gennem gearene, er der umiddelbart ikke noget.
Venligst Peder

2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR

Anders D
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5712
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 92 times
Been thanked: 189 times

Re: DSG7 "hakken" i starten af 2. gear

Indlæg af Anders D » 24. feb 2012, 19:51

Jeg havde lignende problem med min Golf. Den endte med både ny kobling, svinghjul og hele gearkassen. Så jeg ved ikke om det er en kombination, men din lyder nu mest af alt som et svinghjulsproblematik nu hvor koblingen er ny.

Kører du med store hjul (18-19") af en tung variant? Jeg havde indtryk af, at mit problem var værre når den var på 19" end på standard 17".

Peder
Aktiv medlem
Indlæg: 2307
Tilmeldt: 15. dec 2008, 16:14
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 48 times
Been thanked: 202 times

Re: DSG7 "hakken" i starten af 2. gear

Indlæg af Peder » 24. feb 2012, 22:36

Anders D skrev:Jeg havde lignende problem med min Golf. Den endte med både ny kobling, svinghjul og hele gearkassen. Så jeg ved ikke om det er en kombination, men din lyder nu mest af alt som et svinghjulsproblematik nu hvor koblingen er ny.

Kører du med store hjul (18-19") af en tung variant? Jeg havde indtryk af, at mit problem var værre når den var på 19" end på standard 17".

Den kører i øjeblikket på 16" jernfælge (205/55) med de vinterdæk der fulgte med ved købet i slut 09.
Om sommeren kører den på originale 17" VW Porto fælge med de originale dæk.

Jeg vil fremlægge det med svinghjul for værkstedet, for nu er vi efterhånden der, at det bare skal løses.
Venligst Peder

2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR

kzil
Helt nyt medlem
Indlæg: 10
Tilmeldt: 10. feb 2012, 16:54
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: DSG7 "hakken" i starten af 2. gear

Indlæg af kzil » 6. mar 2012, 21:57

Hej

Har lige fået min Skoda Superb 1.8 med DSG tilbage efter at der er installeret ny kobling. Fejlen her er åbenbart kendt, og VW påstår at en ny (åbenbart ændret) kobling løser rysteriet.

Det har også hjulpet. Det er stadig for tidligt at sige, om det holder.

Desværre skifter gearkassen hårdere, end før - specielt ved igangsættelse rykker den mere, end den plejede. Nu får vi at se, om den bliver "kørt til".

Jeg var ude for én ting, som jeg vil høre om andre har prøvet: Ved en lysregulering stoppede jeg og gik fra D > S (faktisk for at teste om igangsætning i S ville være blødere, end i D). Men da der blev grønt og jeg gav gas skete der intet. Bilen rystede lidt (som om koblingen var halvt koblet ind) med jeg kunne ikke køre. Jeg skulle to gange P > D for den gik i gear/koblede ind. Nogen, der været ude for det? Sammentræf eller pga. nyt koblingssæt?

Ang. pris på nyt koblingssæt - jeg har fakturaen her:

Arbejde:
GFS/GUIDET FUNKTION: 739,64
DOBBELTKOBLING UDSKIFTES: 360,80
DOBBELTKOBLING AF/PÅ: 631,40
GEARKASSE AF/PÅ: 4239,40

Materialer:
REP. SATZ: 6070,00

I ALT: 12.041,24

Heldigvis på garantien denne gang. Men indtil videre er jeg ikke voldsomt imponeret over VW's DSG7... :-/
--
Skoda Superb Combi 1.8TSI DSG Elegance - 2011

SirNiken
Helt nyt medlem
Indlæg: 13
Tilmeldt: 3. okt 2011, 16:31
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: DSG7 "hakken" i starten af 2. gear

Indlæg af SirNiken » 17. apr 2012, 19:19

Fedt at se at folk får deres gearkasser fixet af VW. Besynderligt det ikke altid er samme løsning.

Nå, jeg har også fået skiftet koblinger for ca 1,5 mnd siden og har intet oplevet til fejlen siden. Har så sent som i dag kørt en længere tur hvor jeg flere gange forsøgte at fremprovokere fejlen som jeg kunne før skiftet. Ingen reaktion! Kører som en drøm.
Virker også som om den skifter hurtigere da den nu ikke glider i skiftene. Måske indbildning?

Har også fået faktura på ca 12000 ex moms for indgrebet. Lavet på garanti selvom de ikke var meget for det da bilen er over 2år.

Nu er jeg altså en glad ejer af en DSG7 æske. Men det holdt også hårdt indtil VW fik hovedet ud af røven!
Golf VI 1.4TSI 160hk Highline

Lars Beyer
Helt nyt medlem
Indlæg: 1
Tilmeldt: 26. apr 2012, 09:37
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: DSG7 "hakken" i starten af 2. gear

Indlæg af Lars Beyer » 26. apr 2012, 10:14

Hej alle DSG7 ejere!
Jeg er ny i dette forum og er her kun fordi jeg har nu også har problemer.
Min Golf VI 122hk DSG7 "hakker/glider" i koblingen samt skifter til tider mærkeligt. Det er fra 11/09 :( og havde garanti til sidst i 02/12. Jeg har fået skiftet styrtøj fordi den var træg indtil servomotoren gik igang u/b! Jeg har fået skiftet turboen fordi den satte ud, iøvrigt uden fejlmeldinger, u/b! Fået justeret føredøren fordi den knirkede. Ellers ingen problemer? Jeg læs alle indlæg vedrørende dette problem med DSG7 og frygter med jeg skal betale for alle eller nogle af disse omtalte opdateringer/udskiftninger. Bilen har kun kørt 27000 km. Hvad er jeres erfaringer med 100 % kulance.
Mvh lars

Brugeravatar
chilli
Nyt medlem
Indlæg: 268
Tilmeldt: 9. jul 2008, 11:37
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Måløv
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: DSG7 "hakken" i starten af 2. gear

Indlæg af chilli » 26. apr 2012, 11:20

Lars Beyer skrev:Hej alle DSG7 ejere!
Jeg er ny i dette forum og er her kun fordi jeg har nu også har problemer.
Min Golf VI 122hk DSG7 "hakker/glider" i koblingen samt skifter til tider mærkeligt. Det er fra 11/09 :( og havde garanti til sidst i 02/12. Jeg har fået skiftet styrtøj fordi den var træg indtil servomotoren gik igang u/b! Jeg har fået skiftet turboen fordi den satte ud, iøvrigt uden fejlmeldinger, u/b! Fået justeret føredøren fordi den knirkede. Ellers ingen problemer? Jeg læs alle indlæg vedrørende dette problem med DSG7 og frygter med jeg skal betale for alle eller nogle af disse omtalte opdateringer/udskiftninger. Bilen har kun kørt 27000 km. Hvad er jeres erfaringer med 100 % kulance.
Mvh lars

Som jeg har hørt (fra SMC) yder de kulance - i højere grad end jeg selv oplevede - såfremt bilen ellers er serviceret etc på aut. værksted.
"I 1969 holdt jeg op med at drikke og at gå med kvinder. Det er de værste 20 minutter i mit liv" - George Best

Peder
Aktiv medlem
Indlæg: 2307
Tilmeldt: 15. dec 2008, 16:14
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 48 times
Been thanked: 202 times

Re: DSG7 "hakken" i starten af 2. gear

Indlæg af Peder » 26. apr 2012, 17:56

Lars Beyer skrev:Hej alle DSG7 ejere!
Jeg er ny i dette forum og er her kun fordi jeg har nu også har problemer.
Min Golf VI 122hk DSG7 "hakker/glider" i koblingen samt skifter til tider mærkeligt. Det er fra 11/09 :( og havde garanti til sidst i 02/12. Jeg har fået skiftet styrtøj fordi den var træg indtil servomotoren gik igang u/b! Jeg har fået skiftet turboen fordi den satte ud, iøvrigt uden fejlmeldinger, u/b! Fået justeret føredøren fordi den knirkede. Ellers ingen problemer? Jeg læs alle indlæg vedrørende dette problem med DSG7 og frygter med jeg skal betale for alle eller nogle af disse omtalte opdateringer/udskiftninger. Bilen har kun kørt 27000 km. Hvad er jeres erfaringer med 100 % kulance.
Mvh lars
Nogle får det, andre ikke. Har bilen fuld service ved SMC/VW?
Regn med 75-100% kulance, når bilen ikke har gået længere? - Hvorfor har du haft garanti til 02/12 - burde da kun være til 11/11
Venligst Peder

2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR

robvil
Helt nyt medlem
Indlæg: 31
Tilmeldt: 10. sep 2011, 19:24
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: DSG7 "hakken" i starten af 2. gear

Indlæg af robvil » 5. jul 2012, 21:19

Her er et lidt sent tillæg til denne tråd.
Har selv en Golf VI med dsg7 og oplever samme problemer, som I andre også skriver, samt at den periodisk kobler rigtigt hårdt ind i både 2. og 3. gear højlydt. Den er knap 2½ år og har kun kørt 32.000km og fik først på året skiftet koblingen, hvilket ikke afhjælp problemet ret meget. Efter noget snakken frem og tilbage har jeg nu fået skiftet både gearkassen og koblingen til helt nye og det hjælp også i nogle få uger. Nu er min koblings rusken i 1. og 2. gear begyndt stille og roligt igen og nu laver den endnu højere larmende tilkoblinger i 2. og 3.gear.
Altså tilbage til nul igen og jeg vil tro med tiden problemet kun bliver større og større ... måske kan den tørkobling slet ikke klare det moment så snart vi kommer til 122hk eller mere?

Det er i hvert fald en rigtig dårlig kobling/gearkasse og tåler slet ikke sammenligning med DSG6 (ved godt de er med olie).
Men et stort problem har VW da for Kineserne har da lige fået 10 års garanti på DSG7!

http://www.mycarforum.com/blog/myautobl ... -in-China/

Hilsen
Robert

Besvar

Tilbage til "Transmission"