9had skrev:@Kimb,
nu har jeg næsten siden jeg købte bilen (11/2011) haft problemer med min, om det er dsg eller noget andet i forbindelse med det der er galt, ved jeg ikke. men jeg overvejer kraftigt om jeg skal vælge dsg til min næste bil. og hvis det bliver alligevel en dsg, ved jeg ikke om det så bliver dsg7 ...
det kan godt være mange kører fint, men når bilen hakker, larmer, går i står, er det svært at være glad for en halv million "investering" ... for de sum regner man at det, hvis ikke andet, kan holde garanti perioden ud ... gerne meget mere end det.
og derfor vigtigt at vide om det er generelt problemer, eller om det er mere hyppigt på den ene eller andet motor/model/mærke...
hvorfor det er meget interessant for mig at vide, om problemer med DSG har noget at gøre med, om det er en benzin eller diesel motor ...
på min bil, har jeg fået udskiftet gearkassen, mechatronic, svinghjulet, dobbelkoblinger, og nu har bilen været på værksted de sidste 3 uger, hvor de regner med at skifte koblinger og svinghjulet igen da problemet er der stadig ... på en ny bil der har kørt 42.000km. og første gang problemet opstod, var det omkring 4-5.000 kørte km.
- hvad er disse dele lavet af, siden de bliver slidt så hurtigt?
- pap?
tænker på om delene i dsg7 kassen, ikke er egnede til en diesel motor? men så igen, hvordan f... kunne man lave så stor fejlkalkulering da man designede produktet...
Selvfølgelig er det vigtigt for dig som kunde at vide, om der er problemer med DSG-gearkasserne generelt. Det var overhovedet ikke der diskussionen stod. Du får bare ikke et retvisende billede, om det er noget generelt, når det som sagt mest er folk med problemer der vil søge en sådan tråd som den her, og deltage i afstemningen.
Lidt ligesom det med kædeproblemet i 1.4 TSI, hvor AutoBild har hørt fra 1000 kunder ud af måske 1.000.000 kørende 1.4 TSI´er. Det er selvfølgelig 1000 for meget der har haft problemet, men tror ikke der er nogen bilmærker der kan sige sig fri for problemer af den ene eller anden art. BMW har også alvorlige problemer med kæde i deres 1-modeller osv.
DSG-7 med vådkoblinger er den gearkasse fra 350-500 Nm som der bl.a. er i Audi TT-RS og RS3 osv.