1,9 tdi hvorfor kun 200 hk
- Charlimike
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 215 times
Re: 1,9 tdi hvorfor kun 200 hk
Nogen synes åbenbart det er fedt at lave ballade.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2025 Toyota bZ4X Executive Premium
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart
2025 Toyota bZ4X Executive Premium
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart

-
jabbe-r
- Helt nyt medlem
- Geografisk region: Vestsjælland
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
så er det mig en gåde hvordan Darkside og WD kan laver 260-280 hk på en ARL med standard top????Greden skrev:Det næste problem man støder på at topstykket på en 1.9'er, indsugning og udstødning i samme side, swirl i indsugningen for at få mere fart på luften, begræsninger på udstødningskanalerne, ventiler der ikke er "store" nok.
Topstykker der begynder at løfte sig fra blokken når der kommer ladetryk over 2bar (for nogle)
Motoren er for lille til at håndtere store ladere, en gtb2260'er er man nød til at kører helt på surgelinjen, og det kan godt være at den kan lave 1.5bar ved 2000 omdrejninger, men når du først har max moment omkring 2800rpm og så har man 2000 omdrejninger at more sig på før man skal til at skifte igen.
Hvis du vil have noget som ikke ret mange andre har, og sikkert ikke her i landet, GTX2263 turbo, hybrid lader også med BB CHRA og med billet compressorhjul.
-
Aeggos
- Medlem
- Geografisk region: København
Hvilken bil var det jabbe? Nåede aldrig at høre mere om det projekt de hsvde i UK
-
jabbe-r
- Helt nyt medlem
http://www.darksidedevelopments.co.uk/v ... -9-8v-arl/Aeggos skrev:Hvilken bil var det jabbe? Nåede aldrig at høre mere om det projekt de hsvde i UK
den her,,,standard indmad og top,,og alligevel 277hk
- Sorens2
- Meget aktiv medlem
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Ribe DK
- Has thanked: 32 times
- Been thanked: 277 times
- Kontakt:
No way.
Jeg har kørt med det turbosæt. Dog med en anelse mindre lader.
Der kan ikke presses den slags power gennem toppen uden portning, knast osv.
G5 R32 - Porsche Diesel Junior
-
jabbe-r
- Helt nyt medlem
Sorens2 skrev:No way.
Nej det er jo det søren,,,så det sgu svært hvad man skal
kører med den her MD376 Stage 2 Hybrid Turbo ,skulle værer god for 220 til 240 hk,forrør og 2,5" udstødning og stor intercooler og chippet hos ritter,,
Den kører som en drøm og laver 192 og 407nm,,,men mere vil ha mere,,og få portet toppen er heller ikke gratis og hvor meget vil jeg få ud af det?? det er lidt af en jungle.
syntes bare der er mange firmaer der laver rigtig mange heste,så det er nemt at blive forvirret
-
bslaursen
- Medlem
- Geografisk region: Østjylland
Hvilken motor er der tale om, og hvilke dyser?jabbe-r skrev:Sorens2 skrev:No way.
Nej det er jo det søren,,,så det sgu svært hvad man skal![]()
kører med den her MD376 Stage 2 Hybrid Turbo ,skulle værer god for 220 til 240 hk,forrør og 2,5" udstødning og stor intercooler og chippet hos ritter,,
Den kører som en drøm og laver 192 og 407nm,,,men mere vil ha mere,,og få portet toppen er heller ikke gratis og hvor meget vil jeg få ud af det?? det er lidt af en jungle.
syntes bare der er mange firmaer der laver rigtig mange heste,så det er nemt at blive forvirret
- effekten lyder ikke så voldsom.
Ketner tekniker
Tidligere Mekonomen Dieseltekniker
Tidligere Touran 2.0 TDI nu Altea 2.0 TDI. VCDS
Cannondale F29 carbon i fritiden
#Bikefeverracingteam
Tidligere Mekonomen Dieseltekniker
Tidligere Touran 2.0 TDI nu Altea 2.0 TDI. VCDS
Cannondale F29 carbon i fritiden
#Bikefeverracingteam
- Greden
- Aktiv medlem
- Geografisk sted: Silkeborg
- Been thanked: 2 times
næhh. jeg lavde da mere effekt og flere nm ved at bruge en standard GT1749VB'er fra en ARL (sammen med ARL dyser)
200hk og 450nm. (1.75bars ladetryk)
Sørens altea med GTB1756VK (darkside kit) sammen med +50% firad upgrade dyser (hvis jeg ikke husker forkert, den lavede ~200hk og 430nm ved 1.8bar men det var med meget lidt åbningstid, og microsopisk røg udvikling under spool - der findes vist en video med det på youtube.
I forbindelse med mapningen der blev der sat mere ladetryk i, men det blev det ikke ret meget bedre af, måske et par hk mere, ved 2bar ladetryk, så det kunne ikke "svare".
jeg havde samme oplevelse med min PD100 AXR motor ved 1,75bars ladetryk der gav det 205hk, men ved 1,85bars ladetryk der fik jeg 2-3hk mere og et par NM mere, ud over at turboen blev presset ud over dit effektive område, så var det jeg kunne vinde ALT for lidt til at "tage" chancen, jeg kørte 150.000km inden jeg solgte bilen.
200hk og 450nm. (1.75bars ladetryk)
Sørens altea med GTB1756VK (darkside kit) sammen med +50% firad upgrade dyser (hvis jeg ikke husker forkert, den lavede ~200hk og 430nm ved 1.8bar men det var med meget lidt åbningstid, og microsopisk røg udvikling under spool - der findes vist en video med det på youtube.
I forbindelse med mapningen der blev der sat mere ladetryk i, men det blev det ikke ret meget bedre af, måske et par hk mere, ved 2bar ladetryk, så det kunne ikke "svare".
jeg havde samme oplevelse med min PD100 AXR motor ved 1,75bars ladetryk der gav det 205hk, men ved 1,85bars ladetryk der fik jeg 2-3hk mere og et par NM mere, ud over at turboen blev presset ud over dit effektive område, så var det jeg kunne vinde ALT for lidt til at "tage" chancen, jeg kørte 150.000km inden jeg solgte bilen.
-
Rittersport
- Medlem
- Kommerciel bruger: DynoTrim
- Geografisk sted: Hadsund
Husk igen på at der er forskel på felter de forskellige steder. Nogle måler ens. Andre gør ikke !
Eksempler fra 2015
530D målt til 255hk her... målt andetsteds til 12-13% mere.
G4 TDI målt her til 185hk... Målt samme sted som ovenfor til 205 Hk
Så har man sådan et felt er det relativt nemt at lave pæne tal på stort set alle biler. Kunderne bliver bare pænt skuffede når virkeligheden banker på..
Hvem der så har ret eller uret det lader vi ligge..
Vores felt er kalibreret efter følgende biler..
SEAT Leon 1,8 T 180Hk målt til 178hk Krydsmålt på 2 cifret antal andre Optima rullefelter de sidste 10 år.
VW passat 1,9 TDI 130hk upgrade og chip til 200hk krydsmålt på 3 andre Optima rullefelter indenfor 1-2 %
BMW E34 M5 3,6 315hk. Målt til 308Hk
En anden ting er at rigtig mange ikke aner hvordan man bruger et rullefelt rigtigt.. Eks.vis skal man på en bil som er trykladet og styret af en mapsensor altid bruge et atmosfæretryk på 1013mbar til korrektion. Ellers regner softwaren effekten forkert ud.
Har i sådan en bil og der på jeres udskrift står eks.vis 1000mbar eller noget andet.. Så kan i med sikkerhed regne med motoren ikke yder det opgivne. (Hvis værdien er under 1013)
Så hold øjnene og ørene åbne derude når i får målt jeres biler
Eksempler fra 2015
530D målt til 255hk her... målt andetsteds til 12-13% mere.
G4 TDI målt her til 185hk... Målt samme sted som ovenfor til 205 Hk
Så har man sådan et felt er det relativt nemt at lave pæne tal på stort set alle biler. Kunderne bliver bare pænt skuffede når virkeligheden banker på..
Hvem der så har ret eller uret det lader vi ligge..
Vores felt er kalibreret efter følgende biler..
SEAT Leon 1,8 T 180Hk målt til 178hk Krydsmålt på 2 cifret antal andre Optima rullefelter de sidste 10 år.
VW passat 1,9 TDI 130hk upgrade og chip til 200hk krydsmålt på 3 andre Optima rullefelter indenfor 1-2 %
BMW E34 M5 3,6 315hk. Målt til 308Hk
En anden ting er at rigtig mange ikke aner hvordan man bruger et rullefelt rigtigt.. Eks.vis skal man på en bil som er trykladet og styret af en mapsensor altid bruge et atmosfæretryk på 1013mbar til korrektion. Ellers regner softwaren effekten forkert ud.
Har i sådan en bil og der på jeres udskrift står eks.vis 1000mbar eller noget andet.. Så kan i med sikkerhed regne med motoren ikke yder det opgivne. (Hvis værdien er under 1013)
42523417 Effekt test på MAHA rullefelt. Rep.og renovering af TDI pumper og dyser. Nye PumpeDüse enheder skaffes til fornuftige priser. Mail: Info@dynotrim.dk
- Sorens2
- Meget aktiv medlem
- Geografisk region: Vestjylland
- Geografisk sted: Ribe DK
- Has thanked: 32 times
- Been thanked: 277 times
- Kontakt:
Samme oplevelser jeg har.
Tal er nemme at lave.
Tal er nemme at lave.
G5 R32 - Porsche Diesel Junior
- larslyn
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Nordsjælland
- Geografisk sted: Beerpiece
- Has thanked: 244 times
- Been thanked: 120 times
Hvis man havde en interesse i at måle en bil lavt, ville man så gøre det modsatte, altså hæve atmosfæretryk?Rittersport skrev: Har i sådan en bil og der på jeres udskrift står eks.vis 1000mbar eller noget andet.. Så kan i med sikkerhed regne med motoren ikke yder det opgivne. (Hvis værdien er under 1013)
det er på INGEN måde ment som at det skulle være det du havde gjort, det er KUN af nysgerrighed
-
Rittersport
- Medlem
- Kommerciel bruger: DynoTrim
- Geografisk sted: Hadsund
Ja for det ændrer korrektionsfaktoren enten op eller ned... Jeg er ikke interesseret i at svindle med mine tal.. så jeg gør det rigtigt hver gang. Og jeg ved der ikke måles ret meget forkert på mit felt...larslyn skrev:Hvis man havde en interesse i at måle en bil lavt, ville man så gøre det modsatte, altså hæve atmosfæretryk?Rittersport skrev: Har i sådan en bil og der på jeres udskrift står eks.vis 1000mbar eller noget andet.. Så kan i med sikkerhed regne med motoren ikke yder det opgivne. (Hvis værdien er under 1013)
det er på INGEN måde ment som at det skulle være det du havde gjort, det er KUN af nysgerrighed
Der kommer et rullefelt træf hos os her engang i 2016. Så bliver det sjovt at se når der kommer nogle biler som er målt andre steder
42523417 Effekt test på MAHA rullefelt. Rep.og renovering af TDI pumper og dyser. Nye PumpeDüse enheder skaffes til fornuftige priser. Mail: Info@dynotrim.dk