2.0 TDI 190 HK Passat B8 2018 - EGR OFF

Alt vedr. tuning af dieselmotorer
Besvar
Tange
Nyt medlem
Indlæg: 152
Tilmeldt: 6. okt 2014, 16:04
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 16 times
Been thanked: 20 times

2.0 TDI 190 HK Passat B8 2018 - EGR OFF

Indlæg af Tange » 14. aug 2020, 11:21

Emnet har været vendt nogle gange, men dog lidt tid siden, så det kan være at der er flere erfaringer nu. Hvad er holdning til EGR OFF på en TDI'er fra 2018? Der er sikkert fordele og ulemper, dog ønsker jeg helst ikke at få en bil med ulemper der er voldsomt irriterende - fx. at den regenerer oftere.

Skyd løs med erfaringerne...
2018 Passat 2.0TDI 4motion Variant Highline DSG7 (mit alles)

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 7844
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 713 times
Been thanked: 1345 times

Re: 2.0 TDI 190 HK Passat B8 2018 - EGR OFF

Indlæg af HansH » 14. aug 2020, 11:45

Tjek dette svar, som udtrykker min opfattelse: viewtopic.php?p=1648474#p1648474

Bruger i-s herinde har en nyere B8'er, hvor han først fik lavet EGROFF .. men siden fik det lavet tilbage til EGRON igen, fordi han syntes at forlænget opvarmningsfase var træls, og at der ikke er samme behov for EGROFF på en EA288 som på den gamle (EA189).

Jeg bakker op om hans holdning til spørgsmålet.
These users thanked the author HansH for the post (total 2):
TangekGlerup
fars bil: 2013 Passat 2.0TDI (170) Variant 4M Highline DSG6 : https://www.bilgalleri.dk/galleri/35112 ... sg_4motion
mors bil: 2010 Octavia 1.4TSI (122) Sedan Elegance+ DSG7 : https://www.bilgalleri.dk/galleri/33237 ... l_elegance
fars bil: 2010 Passat 2.0TDI (140) Variant R-line håndskifter : https://www.bilgalleri.dk/galleri/31549 ... ant_r_line ...*Solgt*

Tange
Nyt medlem
Indlæg: 152
Tilmeldt: 6. okt 2014, 16:04
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 16 times
Been thanked: 20 times

Re: 2.0 TDI 190 HK Passat B8 2018 - EGR OFF

Indlæg af Tange » 14. aug 2020, 12:06

Tak Hans. Har nu bestemt heller ikke lyst til en forlænget opvarmningstid, da jeg kører 2*30 km om dagen...selvom jeg har oliefyr.
2018 Passat 2.0TDI 4motion Variant Highline DSG7 (mit alles)

Brugeravatar
Charlimike
Aktiv medlem
Indlæg: 3010
Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 12 times
Been thanked: 135 times
Kontakt:

Re: 2.0 TDI 190 HK Passat B8 2018 - EGR OFF

Indlæg af Charlimike » 14. aug 2020, 18:01

Har selv EA288 med Egr off, og oplever ikke opvarmning væsentlig ringere. Her om sommeren er den varm med det samme stor set. +1 på at det efterhånden ikke er et must med Egr off. Hvis du har Addblue vil jeg helt lade være.
2017 Seat Leon 2.0 TDI 184+ FR ST DSG6
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Denmark

"A problem shared is a problem halved"

Tange
Nyt medlem
Indlæg: 152
Tilmeldt: 6. okt 2014, 16:04
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 16 times
Been thanked: 20 times

Re: 2.0 TDI 190 HK Passat B8 2018 - EGR OFF

Indlæg af Tange » 14. aug 2020, 19:11

Yes den har Adblue. Det er vist svært at undgå med en 2.0TDI. Jeg hælder mest til at lade være af flere grunde. Men nu får den chip og dsgmod.
2018 Passat 2.0TDI 4motion Variant Highline DSG7 (mit alles)

Brugeravatar
Charlimike
Aktiv medlem
Indlæg: 3010
Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 12 times
Been thanked: 135 times
Kontakt:

Re: 2.0 TDI 190 HK Passat B8 2018 - EGR OFF

Indlæg af Charlimike » 15. aug 2020, 12:09

Tange skrev:
14. aug 2020, 19:11
Yes den har Adblue. Det er vist svært at undgå med en 2.0TDI. Jeg hælder mest til at lade være af flere grunde. Men nu får den chip og dsgmod.
Adblue forbruget øges en del med Egr off.
2017 Seat Leon 2.0 TDI 184+ FR ST DSG6
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Denmark

"A problem shared is a problem halved"

Brugeravatar
_Jensen
Medlem
Indlæg: 1027
Tilmeldt: 15. jul 2015, 19:27
Geografisk region: Bornholm
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 58 times
Been thanked: 162 times

Re: 2.0 TDI 190 HK Passat B8 2018 - EGR OFF

Indlæg af _Jensen » 15. aug 2020, 13:36

Adblue forbruget bliver ca 4 gange højere ved ERG off og den er IMO væsentlig langsommere ved at blive varm om vinteren.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Mvh John
2019 Tiguan 2.0 TDI IQ.Drive 150 HK DSG
2018 Passat Variant 1.4 TSI Highline 150 HK DSG
2016 Golf Variant 1.4 TSI Comfortline 125 HK DSG

Sorensen_combi
Helt nyt medlem
Indlæg: 32
Tilmeldt: 24. jul 2016, 11:56
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0

Re: 2.0 TDI 190 HK Passat B8 2018 - EGR OFF

Indlæg af Sorensen_combi » 17. aug 2020, 19:13

Men giver Egr off ikke en km eller 2 mere på literen i forbindelse med en chip?

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5603
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 299 times
Been thanked: 408 times
Kontakt:

Re: 2.0 TDI 190 HK Passat B8 2018 - EGR OFF

Indlæg af i-s » 26. aug 2020, 20:48

Sorensen_combi skrev:
17. aug 2020, 19:13
Men giver Egr off ikke en km eller 2 mere på literen i forbindelse med en chip?
Næh
/Søren.
Passat Variant DSG 2018 + Skoda Citigo AUT 2013

klodsmajor
Helt nyt medlem
Indlæg: 42
Tilmeldt: 13. feb 2016, 22:35
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: 2.0 TDI 190 HK Passat B8 2018 - EGR OFF

Indlæg af klodsmajor » 27. aug 2020, 06:57

Bruger alle B8 190hk diesel adblue?
MVH
Thomas

Tange
Nyt medlem
Indlæg: 152
Tilmeldt: 6. okt 2014, 16:04
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 16 times
Been thanked: 20 times

Re: 2.0 TDI 190 HK Passat B8 2018 - EGR OFF

Indlæg af Tange » 27. aug 2020, 07:17

Umiddelbart ja. Ellers har de i hvert fald en anden EU miljø mærkning.
2018 Passat 2.0TDI 4motion Variant Highline DSG7 (mit alles)

Besvar

Tilbage til "Dieseltuning"