Revnet topstykke efter tuning

Alt vedr. tuning af dieselmotorer
Besvar
sulletulle
Nyt medlem
Indlæg: 259
Tilmeldt: 27. jun 2008, 07:03
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Brøndby
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Revnet topstykke efter tuning

Indlæg af sulletulle » 16. aug 2020, 17:44

Hej

Jeg har denne bil, Audi A4 Avant 2.0 TDI 170HK quattro fra 2011
Effekt: 235HK, 465NM.

Jeg har fået monteret en stor Wagner Intercooler, en opgraderet turbo fra Turbodk og justeret den ind af RH Motorsport.
Topstykket er desværre revnet, jeg ved ikke om det skyldes tuningen eller om topstykket har været defekt inden tuningen.
Jeg havde undersøgt om bilen kunne tåle tuningen inden jeg fik det lavet og jeg blev anbefalet at gå efter en 2.0 170HK motor, da 140HK motoren har problemet med at topstykket kunne revnet hvis man tunede den, men ikke på en 170HK motor.

Er der nogen der har effaring med at tune en 170HK motor eller kan fortælle om 170HK motoren godt kan tåle at blive tunet ?

/Sune

Brugeravatar
Charlimike
Aktiv medlem
Indlæg: 3019
Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 12 times
Been thanked: 137 times
Kontakt:

Re: Revnet topstykke efter tuning

Indlæg af Charlimike » 16. aug 2020, 19:27

2,0 cr motoren har ikke tradition for at revne topstykke, der skal du tilbage til PD motorene.
2017 Seat Leon 2.0 TDI 184+ FR ST DSG6
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Denmark

"A problem shared is a problem halved"

sulletulle
Nyt medlem
Indlæg: 259
Tilmeldt: 27. jun 2008, 07:03
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Brøndby
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Revnet topstykke efter tuning

Indlæg af sulletulle » 26. aug 2020, 19:51

Ikke desto mindre, så er det desværre sket for mig.
Tror ikke at med den opgraderet turbo smart Intercooler at den har kunnet klare det, eller også har der været en fejl på selve topstykket eller andet....

Brugeravatar
Charlimike
Aktiv medlem
Indlæg: 3019
Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 12 times
Been thanked: 137 times
Kontakt:

Re: Revnet topstykke efter tuning

Indlæg af Charlimike » 27. aug 2020, 14:06

Høj egt og ladetryk presser også grejet.
2017 Seat Leon 2.0 TDI 184+ FR ST DSG6
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Denmark

"A problem shared is a problem halved"

sulletulle
Nyt medlem
Indlæg: 259
Tilmeldt: 27. jun 2008, 07:03
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Brøndby
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Revnet topstykke efter tuning

Indlæg af sulletulle » 27. aug 2020, 16:27

Ja, normalt ladetryk er 1,5 bar, denne opgraderet turbo blev justeret op til 1,9 bar, ved ikke om det er meget ?
Hvad er et "høj eget" ?

Brugeravatar
Charlimike
Aktiv medlem
Indlæg: 3019
Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 12 times
Been thanked: 137 times
Kontakt:

Re: Revnet topstykke efter tuning

Indlæg af Charlimike » 28. aug 2020, 16:30

sulletulle skrev:
27. aug 2020, 16:27
Ja, normalt ladetryk er 1,5 bar, denne opgraderet turbo blev justeret op til 1,9 bar, ved ikke om det er meget ?
Hvad er et "høj eget" ?
Højt ladetryk kan være en dræber, men tror ikke det er tilfældet på din.
Sammenligner man fx. 2.0 tdi 150 med 190 version, har 190 version lavere compresion og andre upgrades. Egt = Udstødningstemperatur, og et parameter som der skal være styr på hvis du vil undgå nedsmeltning.
2017 Seat Leon 2.0 TDI 184+ FR ST DSG6
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Denmark

"A problem shared is a problem halved"

Besvar

Tilbage til "Dieseltuning"