Politiet konfiskerer bil med downpipe og tuning

Alt vedr. tuning af dieselmotorer
Besvar
Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Politiet konfiskerer bil med downpipe og tuning

Indlæg af HansH » 24. okt 2022, 08:12

styker skrev:
22. okt 2022, 19:35
At LBM åbenbart er så liberal at han syntes det er OK at bryde loven og ombygge biler så de ikke kan godkendes syntes jeg siger en hel del om ham og hvad NB står for.
Arrr... gik der lige lidt politisk mudderkast i den her ? :)

Jeg forstår ikke hvordan du kan udlede dét du her skriver.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

hpo
Medlem
Indlæg: 922
Tilmeldt: 7. okt 2014, 21:55
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Skovlunde
Has thanked: 23 times
Been thanked: 78 times

Re: Politiet konfiskerer bil med downpipe og tuning

Indlæg af hpo » 24. okt 2022, 11:20

Det er altid noget den måde politiet har grebet det an på er blevet stoppet,en ting er de meget dyre regninger men en anden var at bilen ikke måtte udleveres uden plader,hvad fanden var det for for noget pladder.

Fint at man bliver stoppet og plader bliver afmonteret,nyt syn og den er god igen,ved gentagelses tilfælde kan man jo blot give dobbelt op på bøde og som med så meget andet så 3 gang så falder hammer for så har man ikke lært noget.
Tror nu desværre ikke på at de vinder en evt sag mod dem for at få penge retur men man kan da håbe på det bedste
A3 3,2 vr6

styker
Aktiv medlem
Indlæg: 1567
Tilmeldt: 8. okt 2008, 19:30
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 177 times

Re: Politiet konfiskerer bil med downpipe og tuning

Indlæg af styker » 24. okt 2022, 19:09

HansH skrev:
24. okt 2022, 08:12
styker skrev:
22. okt 2022, 19:35
At LBM åbenbart er så liberal at han syntes det er OK at bryde loven og ombygge biler så de ikke kan godkendes syntes jeg siger en hel del om ham og hvad NB står for.
Arrr... gik der lige lidt politisk mudderkast i den her ? :)

Jeg forstår ikke hvordan du kan udlede dét du her skriver.
Det jeg har hørt ham sige flere gange (mellem linjerne) det er at de unge skal have nærmest frie tøjler til at ombygge deres biler.
Det har de jo allerede, de skal blot overholde lovens krav og kunne godkendes til syn, så hvad er det han vil ændre?

Og jeg er da fuldstændig enig i at den måde politiet har håndteret det på er helt i skoven, og endnu værre er det at man giver et firma monopol på at afgøre om der er manipuleret med styreboksen.
Vi har jo endnu til gode og høre om der vitterligt er en personlig relation mellem den betjent i tungtvognskontrollen og scantune manden, der har sat det denne jagt på modificerede personbiler i gang.
Men det har rigspolitichefen jo nok ikke tid til at undersøge lige nu, han har sikkert nok at gøre med det han selv har rodet sig ud i.
Så lur mig om ikke det bliver fejet ind under gulvtæppet og aldrig undersøgt til bunds hvad det er der er foregået.
Det var nok bedre hvis LBM borede lidt mere i det.
These users thanked the author styker for the post:
Lau16

HenrikH
Medlem
Indlæg: 551
Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:49
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 81 times
Been thanked: 142 times

Re: Politiet konfiskerer bil med downpipe og tuning

Indlæg af HenrikH » 26. okt 2022, 09:12

styker skrev:
24. okt 2022, 19:09
HansH skrev:
24. okt 2022, 08:12
styker skrev:
22. okt 2022, 19:35
At LBM åbenbart er så liberal at han syntes det er OK at bryde loven og ombygge biler så de ikke kan godkendes syntes jeg siger en hel del om ham og hvad NB står for.
Arrr... gik der lige lidt politisk mudderkast i den her ? :)

Jeg forstår ikke hvordan du kan udlede dét du her skriver.
Det jeg har hørt ham sige flere gange (mellem linjerne) det er at de unge skal have nærmest frie tøjler til at ombygge deres biler.
Det har de jo allerede, de skal blot overholde lovens krav og kunne godkendes til syn, så hvad er det han vil ændre?

Og jeg er da fuldstændig enig i at den måde politiet har håndteret det på er helt i skoven, og endnu værre er det at man giver et firma monopol på at afgøre om der er manipuleret med styreboksen.
Vi har jo endnu til gode og høre om der vitterligt er en personlig relation mellem den betjent i tungtvognskontrollen og scantune manden, der har sat det denne jagt på modificerede personbiler i gang.
Men det har rigspolitichefen jo nok ikke tid til at undersøge lige nu, han har sikkert nok at gøre med det han selv har rodet sig ud i.
Så lur mig om ikke det bliver fejet ind under gulvtæppet og aldrig undersøgt til bunds hvad det er der er foregået.
Det var nok bedre hvis LBM borede lidt mere i det.
Tror nu mere han vil lempe reglerne, herunder også regler for veterankøretøjer - originalt er godt, men forbedringer, hvor sikkerheden er mindst lige så høj som før burde aldrig kunne være ulovligt.
Der er mange idiotiske regler der aldrig burde være vedtaget.

Brugeravatar
tuxx
Medlem
Indlæg: 689
Tilmeldt: 7. nov 2011, 10:58
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 84 times
Been thanked: 82 times
Kontakt:

Re: Politiet konfiskerer bil med downpipe og tuning

Indlæg af tuxx » 26. okt 2022, 12:14

Noget helt andet.. hvordan kan de forlange bilen skrottet hvis man ikke bringer den i lovlig stand? Jeg kan vel for fanden selv vælge at pille pladerne af og bruge bilen som planteskjuler i haven... a' forstårt' æ'
Martin
2017 KIA Rio 1.2 Premium

Besvar

Tilbage til "Dieseltuning"