Forsikring og chip

Alt vedr. tuning af benzinmotorer
Besvar
FR_Hansen
Helt nyt medlem
Indlæg: 12
Tilmeldt: 26. feb 2010, 16:33
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Forsikring og chip

Indlæg af FR_Hansen » 29. maj 2023, 18:05

Hej. Jeg overvejer at chippen min Audi a4, jeg gider bare ikke risikere noget angående forsikring. Så jeg vil høre om der er nogen herinde, som er vidende om forsikring selskaber, som accepterer chipning :)

Mvh

Mikesorensen
Nyt medlem
Indlæg: 208
Tilmeldt: 4. jul 2015, 16:53
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 9 times
Been thanked: 7 times

Re: Forsikring og chip

Indlæg af Mikesorensen » 30. maj 2023, 20:14

Det gør de fleste selvskaber idag, men du nødtil og ringe og spørge specifikt dit selvskab om hvad de siger inden du får bilen chippet. Kan ske de forlanger godkendt chip :)

FR_Hansen
Helt nyt medlem
Indlæg: 12
Tilmeldt: 26. feb 2010, 16:33
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Forsikring og chip

Indlæg af FR_Hansen » 31. maj 2023, 13:15

Tak for svar. Jeg har snakket med mit forsikringsselskab og de sagde at jeg skulle chippen bilen og derefter ringe ind. Så skal de vurdere om bilen fortsat kan forsikres. Så jeg ved ikke hvad de accepterer af hestekræfter før jeg har chippet bilen. Hvis de så afviser har jeg smidt 4000 ud af vinduet ;)

Ville gerne snakke med et selskab som kunne give mig noget lidt mere præcist.

Mvh

Brugeravatar
HenrikH29
Medlem
Indlæg: 618
Tilmeldt: 12. jun 2016, 20:35
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 8 times
Been thanked: 49 times

Re: Forsikring og chip

Indlæg af HenrikH29 » 31. maj 2023, 13:23

Mikesorensen skrev:
30. maj 2023, 20:14
Det gør de fleste selvskaber idag, men du nødtil og ringe og spørge specifikt dit selvskab om hvad de siger inden du får bilen chippet. Kan ske de forlanger godkendt chip :)
"godkendt chip" - er der vist ingen i DK, som kører rundt med. Men ja det kunne de da kræve.

Og i så fald, så er det vist omsonst, da det koster "kassen" at få synet bilen med chipning. Måske 15-20.000. Der skal laves målinger af emmissioner, støj og brændstofforbrug af et godkendt institut som fx. tyske TÜV. Bilen skal så overholde alle krav, dvs, må ikke forurene eller støje mere end som original. Dernæst til syn, og synes med det. Så det er der vist ingen i Danmark, der gør. Jeg vil påske, at alle chiptunede biler i DK kører rundt ulovligt uden de er godkendt med chiptuningen.

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Forsikring og chip

Indlæg af HansH » 31. maj 2023, 13:24

FR_Hansen skrev:
31. maj 2023, 13:15
Tak for svar. Jeg har snakket med mit forsikringsselskab og de sagde at jeg skulle chippen bilen og derefter ringe ind. Så skal de vurdere om bilen fortsat kan forsikres. Så jeg ved ikke hvad de accepterer af hestekræfter før jeg har chippet bilen. Hvis de så afviser har jeg smidt 4000 ud af vinduet ;)

Ville gerne snakke med et selskab som kunne give mig noget lidt mere præcist.

Mvh
Det var godt nok også en mildest talt halv-ubrugbar melding .. :?

Som i A Few Good Men ..... "Roll the dice and take your chances!"

Og hvad i alverden vil de så vurdere ud fra "om bilen fortsat kan forsikres" ??? Men måske de så bare slår med nogle terninger .. hvem ved.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

FR_Hansen
Helt nyt medlem
Indlæg: 12
Tilmeldt: 26. feb 2010, 16:33
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Forsikring og chip

Indlæg af FR_Hansen » 31. maj 2023, 14:44

Haha, ja lidt et ubrugeligt svar xD De mener at det er dem som skal afgøre om bilen kan "klare" de ekstra kræfter 🤷🤷 Så det er ikke nemt at vide før det er gjort. Spørgsmålet er om en 120hk A4, bare er en neddroslet udgave af en 170hk? Så bilen er godkendt til de sidste 50 hk rent forsikrings mæssig. Jeg giver jer ret i at alle chiptunede biler i Danmark formentlig er ulovlige. Men forsikrings mæssig er jeg bare lidt en tøsedreng ;) Jeg vil ikke parkere for 160.000 kr Audi, ude på en mark, eller i et træ, og så derefter få 0 kroner af mit forsikringsselskab xD Det ville være enormt bittert. Men i følge Landberg har han aldrig hørt om at det er sket. Men han lever jo også af at sælge chiptuning, så om det er rigtig ved jeg ikke ;)

Brugeravatar
HenrikH29
Medlem
Indlæg: 618
Tilmeldt: 12. jun 2016, 20:35
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 8 times
Been thanked: 49 times

Re: Forsikring og chip

Indlæg af HenrikH29 » 31. maj 2023, 15:03

FR_Hansen skrev:
31. maj 2023, 14:44
Men i følge Landberg har han aldrig hørt om at det er sket. Men han lever jo også af at sælge chiptuning, så om det er rigtig ved jeg ikke ;)
Så følger Landberg da ikke ret godt med indenfor sit fagområde. Det er faktisk sket flere gange. Jeg kender til 2 af tilfældene fra medierne.

Det ene tilfælde var en ung gut, der fik sin bil stjålet. Da værdien så skulle opgøres, blev han "grådig" og ville også have de kr. 4.000 han havde givet for at få den chippet. Det var dumt, meget dumt!

Forsikringen nægtede så dækning, med henvisning til, at han på intet tidspunkt havde oplyst, at bilen var chippet. Og at forsikringsaftalen derfor ugyldig.

Sagen røg i forsikringsankenævnet, hvor bilejere tabte. Ankenævnet slog fast, at da forsikringaftalen var indgået på et forkert grundlag (manglende oplysning om chipning, så forelå der ikke nogen forsikringsaftale (= den var ugyldigt).

Forsikringstager havde så formentlig (min egen udlægning) krav på tilbagebetaling af de betalte forsikringspræmier fratrukket evt. betalte erstatninger i forsikringsperioden.

FR_Hansen
Helt nyt medlem
Indlæg: 12
Tilmeldt: 26. feb 2010, 16:33
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Forsikring og chip

Indlæg af FR_Hansen » 31. maj 2023, 15:49

Ja okay, tak 🙏🙏 Det er lige præcis sådan noget jeg gerne vil undgå. Skal bare finde et selskab, som kan give mig noget konkret jeg kan forholde mig til;)

Hallas
Medlem
Indlæg: 1082
Tilmeldt: 18. jul 2019, 19:23
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 491 times
Been thanked: 238 times

Re: Forsikring og chip

Indlæg af Hallas » 31. maj 2023, 16:26

Ja og i sidste ende skal bil være synet og godkendt til chip, ellers kommer forsikring og siger..Ja vi mente godt du ku chippe den, men det var selvfølelig ment som at bilen var godkendt til dette
Hilsen Hallas

Skoda Superb 1.5 act dsg business Edition model 2019.
Tidligere : Citroen c4 2007
Tidligere : citroen C5 2005 elegance ( den var altså god)

Brugeravatar
TorbenRasmussen
Aktiv medlem
Indlæg: 2410
Tilmeldt: 14. maj 2013, 21:01
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 204 times
Been thanked: 837 times
Kontakt:

Re: Forsikring og chip

Indlæg af TorbenRasmussen » 31. maj 2023, 17:09

Jeg fik oprettet min vogn i IDAs registre, da man ikke kunne vælge en Polestar-chippet variant i deres beregner. Den er dog synet med chip, så det var ikke “farligt” at oplyse dem om. Jeg havde samme forbehold med, at jeg ikke ville risikere, at stå uden dækning fordi bilen ikke svarede til det jeg havde tegnet forsikring på.
2023 BMW iX3 Charged Plus
2022 Tesla M3 Std. Range Plus
Tidligere: 2020 Volvo V60 T5 R-design , 2019 VW Polo 1.0 TSI Highline , 2016 Audi A5 Sportback LE, 2015 VW Polo 1.2 TSI Comfortline, 2014 Audi A4 Avant 2.0 TDI, 2011 BMW 3 sedan, 2010 VW Polo 1.4 Comfortline

Jesper_christiansen
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Forsikring og chip

Indlæg af Jesper_christiansen » 31. maj 2023, 17:52

HenrikH29 skrev:
Mikesorensen skrev:
30. maj 2023, 20:14
Det gør de fleste selvskaber idag, men du nødtil og ringe og spørge specifikt dit selvskab om hvad de siger inden du får bilen chippet. Kan ske de forlanger godkendt chip :)
"godkendt chip" - er der vist ingen i DK, som kører rundt med. Men ja det kunne de da kræve.

Og i så fald, så er det vist omsonst, da det koster "kassen" at få synet bilen med chipning. Måske 15-20.000. Der skal laves målinger af emmissioner, støj og brændstofforbrug af et godkendt institut som fx. tyske TÜV. Bilen skal så overholde alle krav, dvs, må ikke forurene eller støje mere end som original. Dernæst til syn, og synes med det. Så det er der vist ingen i Danmark, der gør. Jeg vil påske, at alle chiptunede biler i DK kører rundt ulovligt uden de er godkendt med chiptuningen.
Der er mange der kører rundt med godkendte tuninger, man skal bare hele møllen igennem med Tüv osv.

Autoconsult, JVK og flere andre får godkendt bilerne uden problemer.

Det koster som nævnt, alt imellem 20-30000 kr at få gjort fuldstændig lovligt.

Sendt fra min SM-G986B med Tapatalk


Morian87
Nyt medlem
Indlæg: 280
Tilmeldt: 14. maj 2014, 10:28
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 35 times
Been thanked: 63 times

Re: Forsikring og chip

Indlæg af Morian87 » 31. maj 2023, 18:55

Jeg ringede til vores forsikring, IDA (tryg) inden og fik melding på at alt op til 20% hk mæssigt, anså de stadig indenfor rammerne af forsikringen. Jeg skulle blot informere dem efter at det var sket 🤷🏽‍♂️ Præmien steg ikke af den grund.
VW Passat Variant GTE 2021.
Polestar 2, SMLR 231 Hk 2022.

Hallas
Medlem
Indlæg: 1082
Tilmeldt: 18. jul 2019, 19:23
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 491 times
Been thanked: 238 times

Re: Forsikring og chip

Indlæg af Hallas » 31. maj 2023, 19:05

Morian87 skrev:
31. maj 2023, 18:55
Jeg ringede til vores forsikring, IDA (tryg) inden og fik melding på at alt op til 20% hk mæssigt, anså de stadig indenfor rammerne af forsikringen. Jeg skulle blot informere dem efter at det var sket 🤷🏽‍♂️ Præmien steg ikke af den grund.
Ja forsikringen blander sig jo ikke i at bil er lovlig, før du laver fejl.
Da reglen er klokkeklar i forhold til syn af bil og godkendelse, forventer de at den lille ting er iorden, mår man ønsker at forsikre bilen

Prøv omvendt at spørge IDA om de stadig dækker din bil, når den ikke er godkendt.
De ved jo kun at du har øget hk, om det er godkendt ved de ikke. Men hvis de ved det, hvorledes vil de så svare

Klokkeklar regel for chip

https://fstyr.dk/da/Klima-og-Miljø/Chiptunning

Jeg siger ikke at der i realiteten er noget i vejen for det, men det er ikke forsikringer der kan give lov til det og man så forledes til at tro at så er alt i orden. Pas på fælden i det regnestykke
Hilsen Hallas

Skoda Superb 1.5 act dsg business Edition model 2019.
Tidligere : Citroen c4 2007
Tidligere : citroen C5 2005 elegance ( den var altså god)

Brugeravatar
HenrikH29
Medlem
Indlæg: 618
Tilmeldt: 12. jun 2016, 20:35
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 8 times
Been thanked: 49 times

Re: Forsikring og chip

Indlæg af HenrikH29 » 31. maj 2023, 19:59

Jesper_christiansen skrev:
31. maj 2023, 17:52
HenrikH29 skrev:
Mikesorensen skrev:
30. maj 2023, 20:14
Det gør de fleste selvskaber idag, men du nødtil og ringe og spørge specifikt dit selvskab om hvad de siger inden du får bilen chippet. Kan ske de forlanger godkendt chip :)
"godkendt chip" - er der vist ingen i DK, som kører rundt med. Men ja det kunne de da kræve.

Og i så fald, så er det vist omsonst, da det koster "kassen" at få synet bilen med chipning. Måske 15-20.000. Der skal laves målinger af emmissioner, støj og brændstofforbrug af et godkendt institut som fx. tyske TÜV. Bilen skal så overholde alle krav, dvs, må ikke forurene eller støje mere end som original. Dernæst til syn, og synes med det. Så det er der vist ingen i Danmark, der gør. Jeg vil påske, at alle chiptunede biler i DK kører rundt ulovligt uden de er godkendt med chiptuningen.
Der er mange der kører rundt med godkendte tuninger, man skal bare hele møllen igennem med Tüv osv.

Autoconsult, JVK og flere andre får godkendt bilerne uden problemer.

Det koster som nævnt, alt imellem 20-30000 kr at få gjort fuldstændig lovligt.

Sendt fra min SM-G986B med Tapatalk
"Mange" aarhh hvis vi skal måle det i procent af alle chippede biler i DK, så kommer vi nok ned på meget få procent. Hvis vi da overhovedet når bare en procent. :lol:
These users thanked the author HenrikH29 for the post:
perw

Brugeravatar
HenrikH29
Medlem
Indlæg: 618
Tilmeldt: 12. jun 2016, 20:35
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 8 times
Been thanked: 49 times

Re: Forsikring og chip

Indlæg af HenrikH29 » 31. maj 2023, 20:02

Morian87 skrev:
31. maj 2023, 18:55
Jeg ringede til vores forsikring, IDA (tryg) inden og fik melding på at alt op til 20% hk mæssigt, anså de stadig indenfor rammerne af forsikringen. Jeg skulle blot informere dem efter at det var sket 🤷🏽‍♂️ Præmien steg ikke af den grund.
De 20% tyder på, at de ikke aner, hvad de taler om. De 20% stammer nemlig fra en andel regel, der regulerer, hvornår der skal ske ny afgiftsberegning af bilen ved konstruktive ændringer af effekten.

Så lige i den situation er det med at få det på skrift, at vi taler om en chipning (ændring af motorstyring), uanset om den er over eller under de 20%. For den er ulovlig uagtet forøgelsens størrelse, hvis den ikke er godkendt og synet.

Og det kan du "bide skeer" på, at det var det de mente med de 20% skulle det komme til en sag senere.
These users thanked the author HenrikH29 for the post:
HansH

Jesper_christiansen
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Forsikring og chip

Indlæg af Jesper_christiansen » 1. jun 2023, 19:35

HenrikH29 skrev:
Jesper_christiansen skrev:
31. maj 2023, 17:52
HenrikH29 skrev: "godkendt chip" - er der vist ingen i DK, som kører rundt med. Men ja det kunne de da kræve.

Og i så fald, så er det vist omsonst, da det koster "kassen" at få synet bilen med chipning. Måske 15-20.000. Der skal laves målinger af emmissioner, støj og brændstofforbrug af et godkendt institut som fx. tyske TÜV. Bilen skal så overholde alle krav, dvs, må ikke forurene eller støje mere end som original. Dernæst til syn, og synes med det. Så det er der vist ingen i Danmark, der gør. Jeg vil påske, at alle chiptunede biler i DK kører rundt ulovligt uden de er godkendt med chiptuningen.
Der er mange der kører rundt med godkendte tuninger, man skal bare hele møllen igennem med Tüv osv.

Autoconsult, JVK og flere andre får godkendt bilerne uden problemer.

Det koster som nævnt, alt imellem 20-30000 kr at få gjort fuldstændig lovligt.

Sendt fra min SM-G986B med Tapatalk
"Mange" aarhh hvis vi skal måle det i procent af alle chippede biler i DK, så kommer vi nok ned på meget få procent. Hvis vi da overhovedet når bare en procent. Billede
Nu gik det også på det sædvanlige 'det kan ikke lade sig gøre' og det kan det netop godt.



Sendt fra min SM-G986B med Tapatalk


FR_Hansen
Helt nyt medlem
Indlæg: 12
Tilmeldt: 26. feb 2010, 16:33
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Forsikring og chip

Indlæg af FR_Hansen » 2. jun 2023, 13:36

Mange tak for svarene 👍 Hvad så med boks tuning? Er det noget skrammel og kan det spores efterfølgende? ;)

Hallas
Medlem
Indlæg: 1082
Tilmeldt: 18. jul 2019, 19:23
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 491 times
Been thanked: 238 times

Re: Forsikring og chip

Indlæg af Hallas » 2. jun 2023, 15:16

Bokstuning er vist ikke godt og alt kan findes..
Hilsen Hallas

Skoda Superb 1.5 act dsg business Edition model 2019.
Tidligere : Citroen c4 2007
Tidligere : citroen C5 2005 elegance ( den var altså god)

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5564
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 368 times

Re: Forsikring og chip

Indlæg af GranTurismo » 5. jun 2023, 11:03

FR_Hansen skrev:
2. jun 2023, 13:36
Mange tak for svarene 👍 Hvad så med boks tuning? Er det noget skrammel og kan det spores efterfølgende? ;)
Boks tuning justerer typisk på færre parametre.

Jeg ville foretrække en "rigtig" optimering af ECU.

Hvis man er involveret i et uheld, har man i mange tilfælde alligevel ikke tid/mulighed for at fjerne boksen.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

DangerDane
Nyt medlem
Indlæg: 411
Tilmeldt: 31. aug 2016, 07:51
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 39 times
Been thanked: 28 times

Re: Forsikring og chip

Indlæg af DangerDane » 20. nov 2023, 20:21

Jeg spurgte ved mit forsikringsselskab. Og de ville bare gerne vide den fornyede effekt etc og så kunne de give mig en pris og svar på det var noget de ville dække. Men som udgangspunkt havde de ikke noget imod chippede biler.
Mvh Flemming Jacobsen
2001 Passat 1.9 TDI - 101 Stc. (2002 Model / 3BG)

VCDS + OBD11

Flamiq
Aktiv medlem
Indlæg: 3522
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 117 times
Been thanked: 116 times

Re: Forsikring og chip

Indlæg af Flamiq » 21. nov 2023, 09:11

DangerDane skrev:
20. nov 2023, 20:21
Jeg spurgte ved mit forsikringsselskab. Og de ville bare gerne vide den fornyede effekt etc og så kunne de give mig en pris og svar på det var noget de ville dække. Men som udgangspunkt havde de ikke noget imod chippede biler.
Hvilket selskab er her tale om 🤔
Mvh.
Flemming
.........................................................................................................................................
2020 Skoda Kamiq Style 1.5 tsi act dsg
Konebil: 2001 VW Lupo 1.4 16V aut.
Svigersøn: 2020 Skoda Scala Style 1,5 tsi act dsg
Datter: (pt. gjort arveløs🤣): 2022 Kia Ceed Stationcar🤫

NiicoDK
Helt nyt medlem
Indlæg: 39
Tilmeldt: 9. apr 2016, 18:48
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 11 times
Been thanked: 3 times

Re: Forsikring og chip

Indlæg af NiicoDK » 21. nov 2023, 09:59

FDM/Tryg accepterede i hvert fald tuning, da jeg skrev og spurgte dem for 4 år siden, da jeg fik chippet min gamle bil. De ville blot gerne have effektforøgelsen oplyst. Det endte ikke med at gøre en forskel i pris eller vilkår for mig :)

DangerDane
Nyt medlem
Indlæg: 411
Tilmeldt: 31. aug 2016, 07:51
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 39 times
Been thanked: 28 times

Re: Forsikring og chip

Indlæg af DangerDane » 26. nov 2023, 22:48

Flamiq skrev:
21. nov 2023, 09:11
Hvilket selskab er her tale om 🤔
Lærerstanden :)
Mvh Flemming Jacobsen
2001 Passat 1.9 TDI - 101 Stc. (2002 Model / 3BG)

VCDS + OBD11

PhillOS
Medlem
Indlæg: 761
Tilmeldt: 1. maj 2012, 18:49
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 159 times
Been thanked: 249 times

Re: Forsikring og chip

Indlæg af PhillOS » 15. dec 2023, 20:26

DangerDane skrev:
20. nov 2023, 20:21
Jeg spurgte ved mit forsikringsselskab. Og de ville bare gerne vide den fornyede effekt etc og så kunne de give mig en pris og svar på det var noget de ville dække. Men som udgangspunkt havde de ikke noget imod chippede biler.
Jeg køber den stadig ikke.

De glemmer blot at nævne, at det er forudsat at bilen er godkendt/synet med chiptuningen, at bilde sig selv andet ind er en naiv tankegang. Det står med garanti i din police.

Hvis du en dag får brug for dækning og det klarlægges at den bil ikke har været godkendt/synet med chipningen, så dækker forsikringen ikke.
.

DangerDane
Nyt medlem
Indlæg: 411
Tilmeldt: 31. aug 2016, 07:51
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 39 times
Been thanked: 28 times

Re: Forsikring og chip

Indlæg af DangerDane » 19. dec 2023, 21:47

PhillOS skrev:
15. dec 2023, 20:26
DangerDane skrev:
20. nov 2023, 20:21
Jeg spurgte ved mit forsikringsselskab. Og de ville bare gerne vide den fornyede effekt etc og så kunne de give mig en pris og svar på det var noget de ville dække. Men som udgangspunkt havde de ikke noget imod chippede biler.
Jeg køber den stadig ikke.

De glemmer blot at nævne, at det er forudsat at bilen er godkendt/synet med chiptuningen, at bilde sig selv andet ind er en naiv tankegang. Det står med garanti i din police.

Hvis du en dag får brug for dækning og det klarlægges at den bil ikke har været godkendt/synet med chipningen, så dækker forsikringen ikke.
Det er jo bare at få det på skrift, for så kan de ikke rigtigt slippe udenom medmindre det står i ens betingelser for forsikringen og hvis man ikke har læst dem, er man vel i princippet selv ude om det :)
Mvh Flemming Jacobsen
2001 Passat 1.9 TDI - 101 Stc. (2002 Model / 3BG)

VCDS + OBD11

Besvar

Tilbage til "Benzintuning"