Golf 7 1.5 150hk dsg chiptuning?

Alt vedr. tuning af benzinmotorer
Besvar
Christian +
Helt nyt medlem
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Golf 7 1.5 150hk dsg chiptuning?

Indlæg af Christian + » 26. jan 2024, 17:20

Hej jeg har en golf 7 1.5 150hk med dsg som jeg overvejer at chiptune, er der nogle der har gjort det med deres? Er der nogle der ved om motoren og gearkassen kan holde til det, har Selvfølgelig også tænk mig at få den dsg optimeret

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Geografisk region: Vestjylland
Has thanked: 305 times
Been thanked: 359 times

Re: Golf 7 1.5 150hk dsg chiptuning?

Indlæg af GranTurismo » 26. jan 2024, 23:05

Sørg for at DSG får en optimering med øget koblingstryk. Det er langt fra alle DSG optimeringer, der inkluderer øget koblingstryk.

Med standard koblingstryk ville jeg være betænkelig ved at give den mere end 280'ish Nm.
Jeg ville være at lade den trække ca 10% længere op i D ved moderat speedertryk inden skift til 4. gear, end normalt ved DSG-optimering.
Du bliver glad for, at "få et reelt 1. gear".

Hvis det er en anerkendt tuner, ville jeg ikke være betænkelig ved at chippe motoren. Men det er jo selvfølgelig ulovligt og kan resultere i bortfald af både garanti og kulance.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Jan_Aalborg
Helt nyt medlem
Geografisk region: Nordjylland
Has thanked: 5 times
Been thanked: 17 times

Re: Golf 7 1.5 150hk dsg chiptuning?

Indlæg af Jan_Aalborg » 12. feb 2024, 15:45

Chipning af en 1.5 med DSG er i min verden ikke det værd.
Det er ikke “lidt flere hk” der gør bilen mere kørbar, det er det øgede moment.
At øge det fra beskedne 250 nm til al 280 er så lidt at knapt mærker det.
Du får en “ulovlig bil” med den risiko det indebærer, du får en bil med værdi forringelse da denne ændring bør oplyses ved salg.
Optimering af DQ200 gearkassen er herimod en kæmpe forbedring. Meget bedre skift + at den faktisk bruger 1. gear ved igang sætning.

Havde selv en 1,4 TSI der kort var chippet,, ca. 175 hk vs de 150 fra fabrik. Det var der ærligt talt ikke meget ved. Bilen skulle jo piskes som en Honda Civic før der alligevel skete noget.
These users thanked the author Jan_Aalborg for the post:
Lau16
Mvh. Jan
Vw Passat GTE 2021

Besvar

Tilbage til "Benzintuning"