Hejsa, jeg har fornyligt købt mig en Passat b3 med en fin 1.8 8v PF motor, skulle være den samme som en G2 Gti.
Jeg har fundet et turbo kit på nettet, som jeg overvejede. Men er lidt i tvivl om om den ville sammenarbejde med Motorstyring (Digijet)
SE LINK:
https://www.laurent-motors.com/en/turbo ... _400hp_max
Det skulle ikke være noget ræser tuning, men bare noget hygge tuning
Jeg kan sagtens selv montere det osv men ville bare høre om andre havde efaring med det
Vh Mathias
Tuning af 1.8 8v PF (Turbo)
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 4
- Tilmeldt: 25. sep 2024, 11:51
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- M_Olsen
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1998
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 09:50
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: M Olsen
- Geografisk sted: Sakskøbing Lolland
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 50 times
Re: Tuning af 1.8 8v PF (Turbo)
Køre den med multipoint indsprøjtning eller monopoint indsprøjtning
Tænker selve kittet er fint nok til hygge tuning men jeg ville nok lave noget standalone motorstyring da jeg ikke tror du kan finde ret mange hvis nogen der kan køre din originale boks ind.
Og tænker du lige så godt bare købe manifold/turbo også lave resten selv med universal dele tænker ikke rør vil passe alligevel
M Olsen
Tænker selve kittet er fint nok til hygge tuning men jeg ville nok lave noget standalone motorstyring da jeg ikke tror du kan finde ret mange hvis nogen der kan køre din originale boks ind.
Og tænker du lige så godt bare købe manifold/turbo også lave resten selv med universal dele tænker ikke rør vil passe alligevel
M Olsen
Mvh. M Olsen
2018 Golf 7,5 GTE Solgt
Formand for foreningen imod skæve nummerplader og nummerpladerammer.
2018 Golf 7,5 GTE Solgt
Formand for foreningen imod skæve nummerplader og nummerpladerammer.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 396
- Tilmeldt: 18. aug 2020, 08:37
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 122 times
-
- Medlem
- Indlæg: 1152
- Tilmeldt: 18. jul 2019, 19:23
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 517 times
- Been thanked: 246 times
Re: Tuning af 1.8 8v PF (Turbo)
Ja det er en farlig vej du er inde på, at tune i disse tider…………tror fordele er færre end ulemper..men hvis tanken bag tuningen er at få det hele godkendt, er det selvfølelig helt fint
Skoda Superb 1.5 act dsg business Edition model 2019.
Tidligere : Citroen c4 2007
Tidligere : citroen C5 2005 elegance ( den var altså god)
Tidligere : Citroen c4 2007
Tidligere : citroen C5 2005 elegance ( den var altså god)
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 4
- Tilmeldt: 25. sep 2024, 11:51
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Tuning af 1.8 8v PF (Turbo)
Den kører med multipoint.
Kan godt være den gamle boks ikke er helt tilfreds med det.
Ja det er jo et universal kit så kan nok bedre betale sig at lave selv.
Havde tænkt mig at forsøge at få det godkendt gennem Autoconsult, men ja man skal passe meget på her for tiden at man ikke får konfiskeret osv🥲
Ellers må man optimere den uden tryk med skarpere knaster og anden udstødning- og få det godkendt også
Vh Mathias
Kan godt være den gamle boks ikke er helt tilfreds med det.
Ja det er jo et universal kit så kan nok bedre betale sig at lave selv.
Havde tænkt mig at forsøge at få det godkendt gennem Autoconsult, men ja man skal passe meget på her for tiden at man ikke får konfiskeret osv🥲
Ellers må man optimere den uden tryk med skarpere knaster og anden udstødning- og få det godkendt også
Vh Mathias
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 132
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:37
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 13 times
Re: Tuning af 1.8 8v PF (Turbo)
Alternativt kan du jo overveje at bygge den 35i'er om til 1.8 G60 og betale afgiften. Den biltype er jo allerede godkendt med G60 motor både med og uden syncro, så der skal da ikke laves alt muligt fusk. Din har vel også allerede ABS, den store med hele lortet bygget ind i bremseforstærkeren.
Så er vi vel tilbage ved en forskel på motor og måske 256mm bremser? og måske større krængningstabilisator, så er den skid vel slået i forhold til forskellene på en 1.8 PF og en 1.8 PG(160hk m G-lader).
Eller ombygge til VR6, men nu lå G60 mere for, da den kører 4x100 allerede på hjulene.
Så er vi vel tilbage ved en forskel på motor og måske 256mm bremser? og måske større krængningstabilisator, så er den skid vel slået i forhold til forskellene på en 1.8 PF og en 1.8 PG(160hk m G-lader).
Eller ombygge til VR6, men nu lå G60 mere for, da den kører 4x100 allerede på hjulene.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 4
- Tilmeldt: 25. sep 2024, 11:51
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Tuning af 1.8 8v PF (Turbo)
Herpes skrev: ↑27. sep 2024, 15:16Alternativt kan du jo overveje at bygge den 35i'er om til 1.8 G60 og betale afgiften. Den biltype er jo allerede godkendt med G60 motor både med og uden syncro, så der skal da ikke laves alt muligt fusk. Din har vel også allerede ABS, den store med hele lortet bygget ind i bremseforstærkeren.
Så er vi vel tilbage ved en forskel på motor og måske 256mm bremser? og måske større krængningstabilisator, så er den skid vel slået i forhold til forskellene på en 1.8 PF og en 1.8 PG(160hk m G-lader).
Eller ombygge til VR6, men nu lå G60 mere for, da den kører 4x100 allerede på hjulene.
Det kunne faktisk også være et godt bud,
Det næsten plug and play med det hele
Så vil jeg sku holde øje med sådan en g60 sæt der kommer til salg
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 4
- Tilmeldt: 25. sep 2024, 11:51
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Tuning af 1.8 8v PF (Turbo)
Ved du hvor meget der skal bygges om?
Selvfølgelig motoren, men ledningsnet osv er det det samme eller?
Også nok motorstyringen?
Ellers er alt vel det samme
Selvfølgelig motoren, men ledningsnet osv er det det samme eller?
Også nok motorstyringen?
Ellers er alt vel det samme