ANBEFALING: BNAutoteknik
-
Mule
- Medlem
- Geografisk region: Sverige - (syd)
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
-
hugo20
- Helt nyt medlem
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: kolding
Re: ANBEFALING: BNAutoteknik
Dem der har lavet de fejl for mig, er også mekanikere, og ud fra hva jeg har sagt BN har skiftet, så er det ting som de har haft skilt ad, og ikk samlet ordentligt.
Ja de er flinke og har tilbudt at se på det og lave det. Gider bare ikk derover igen, efter den "store" fejl med olie, som ellers blev lappet og stadig var utæt.
Jeg fik ikk noget at vide med at koblingen kunne rasle, desværre.
Og det med at der manglede 1,5 liter olie. Jeg er ikk mekaniker, derfor afleverede jeg den hos mekanikere. Og kunne ikk se at den dryppede olie, der lå ikke noget under den.
Gad bare ikk se på at man bliver rost, til på over skyerne, når jeg havde lagt så mange penge, og fik de mangler. Kan godt komme med flere småting, f.eks manglede der en pakning på slangen fra turbo til bundkar, nede ved bundkaret, tænkte bare hva sku jeg med den pakning jeg havde i hånden når der ikk var nogen i forvejen.
Når man oplever de mangler, begynder man rigtig at se alle fejl, og tænker på hvordan resten er, om der er flere mangler.. Men den kører stadig.
Det med benzin pumpe, fik monteret en ekstern pumpe. Det var fordi tanken er delt i 2 pågrund af firehjulstræk. Men det viser jo bare at tingene er monteret, men ikk rigtig kontrolleret, ved godt det er en lille dum fejl, og manglende erfaring.
Ja den gule leon
Ja de er flinke og har tilbudt at se på det og lave det. Gider bare ikk derover igen, efter den "store" fejl med olie, som ellers blev lappet og stadig var utæt.
Jeg fik ikk noget at vide med at koblingen kunne rasle, desværre.
Og det med at der manglede 1,5 liter olie. Jeg er ikk mekaniker, derfor afleverede jeg den hos mekanikere. Og kunne ikk se at den dryppede olie, der lå ikke noget under den.
Gad bare ikk se på at man bliver rost, til på over skyerne, når jeg havde lagt så mange penge, og fik de mangler. Kan godt komme med flere småting, f.eks manglede der en pakning på slangen fra turbo til bundkar, nede ved bundkaret, tænkte bare hva sku jeg med den pakning jeg havde i hånden når der ikk var nogen i forvejen.
Når man oplever de mangler, begynder man rigtig at se alle fejl, og tænker på hvordan resten er, om der er flere mangler.. Men den kører stadig.
Det med benzin pumpe, fik monteret en ekstern pumpe. Det var fordi tanken er delt i 2 pågrund af firehjulstræk. Men det viser jo bare at tingene er monteret, men ikk rigtig kontrolleret, ved godt det er en lille dum fejl, og manglende erfaring.
Ja den gule leon
-
Mule
- Medlem
- Geografisk region: Sverige - (syd)
Jeg er ikke helt med på hvad du mener??
hugo20 skrev:Ja de er flinke og har tilbudt at se på det og lave det. Gider bare ikk derover igen, efter den "store" fejl med olie, som ellers blev lappet og stadig var utæt.
Og det med at der manglede 1,5 liter olie. Jeg er ikk mekaniker, derfor afleverede jeg den hos mekanikere. Og kunne ikk se at den dryppede olie, der lå ikke noget under den.Ja den gule leon
- Sonic
- Nyt medlem
- Geografisk region: Nordjylland
Mht spec koblingen, så knurrer/rasler den og kan godt lyde som en defekt. Kører selv med den. Det er vel noget man lærer at leve med, men for folk der ikke kender til "problematikken" lyder det som en defekt ja 
Audi A3 8v Sportback 2018
Golf IV GTX3071
Powered by JVK
-Tilsalg
Golf IV GTX3071
Powered by JVK
-Tilsalg
- Dennis J
- Medlem
- Geografisk region: København
og det er derfor jeg ikke kan anbefale southbend koblinger nok, har sådan en fætter i min og den er også single mass - med G60 svinghjul, og den rasler bare ikke, men spiller simpelthen fantastisk og kan holde til ca. 600nmSonic skrev:Mht spec koblingen, så knurrer/rasler den og kan godt lyde som en defekt. Kører selv med den. Det er vel noget man lærer at leve med, men for folk der ikke kender til "problematikken" lyder det som en defekt ja
Sådan en må du få i søren
PS!APR pumpen er en TT225 qauttro benzin pumpe, den skal altså kunne monteres i en delt tank, og kender selv en med a3 qauttro som er igang med hele den sammen ombygning som min har været igennem, den levere da også benzen som den skal.
Den orignale pumpe er næsten identisk med APR´s, virkelig mikro detajler der adskiller, er du sikker på at du har fået den rigtige benz pumpe med?
Det var bare mit syn på det ud fra min egen erfaring med montering af sådan et kit osv., vil ikke blande mig i resten.
Ny bil Golf 6R 2.0 4motion, 2011 APR+DSG software
Golf 4 1.8T AGU, årgang 2000 APR stage 3+ GTX2867R (Stjålet)
- West
- Medlem
- Geografisk region: Nordsjælland
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Kontakt:
Hvor har du købt koblingen henne for kan være det sådan en fætter jeg skal ha kig på også.. Og hvad med prisen? For hvis den ca. er den samme som en SPEC så ville det da være at foretrække når den kan holde til det samme.Dennis J skrev:og det er derfor jeg ikke kan anbefale southbend koblinger nok, har sådan en fætter i min og den er også single mass - med G60 svinghjul, og den rasler bare ikke, men spiller simpelthen fantastisk og kan holde til ca. 600nmSonic skrev:Mht spec koblingen, så knurrer/rasler den og kan godt lyde som en defekt. Kører selv med den. Det er vel noget man lærer at leve med, men for folk der ikke kender til "problematikken" lyder det som en defekt ja![]()
PS!APR pumpen er en TT225 qauttro benzin pumpe, den skal altså kunne monteres i en delt tank, og kender selv en med a3 qauttro som er igang med hele den sammen ombygning som min har været igennem, den levere da også benzen som den skal.
Den orignale pumpe er næsten identisk med APR´s, virkelig mikro detajler der adskiller, er du sikker på at du har fået den rigtige benz pumpe med?
Det var bare mit syn på det ud fra min egen erfaring med montering af sådan et kit osv., vil ikke blande mig i resten.
Du får os lige en PB så kan vi eventuelt snakke videre der og køre for meget OT her
2006 Seat Leon 2.0T FSI
- CULT
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Sønderjylland
- Geografisk sted: 6000 Kolding
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 161 times
West skrev:Hvor har du købt koblingen henne for kan være det sådan en fætter jeg skal ha kig på også.. Og hvad med prisen? For hvis den ca. er den samme som en SPEC så ville det da være at foretrække når den kan holde til det samme.Dennis J skrev:og det er derfor jeg ikke kan anbefale southbend koblinger nok, har sådan en fætter i min og den er også single mass - med G60 svinghjul, og den rasler bare ikke, men spiller simpelthen fantastisk og kan holde til ca. 600nmSonic skrev:Mht spec koblingen, så knurrer/rasler den og kan godt lyde som en defekt. Kører selv med den. Det er vel noget man lærer at leve med, men for folk der ikke kender til "problematikken" lyder det som en defekt ja![]()
Du får os lige en PB så kan vi eventuelt snakke videre der og køre for meget OT her
Har man 5 trins gearkasse med 2 aksler så vil det næsten ikke kunne høres at der bliver monteret enkeltmasse svinghjul uanset hvad mærke
Har man 6 trins gearkasse med 3 aksler så vil den larme og lyde defekt med enkelt masse svinghjul uanset hvad mærke
- Sonic
- Nyt medlem
- Geografisk region: Nordjylland
Så kan det da godt være min bil tror det er en 6 trins med 3 aksler 
Audi A3 8v Sportback 2018
Golf IV GTX3071
Powered by JVK
-Tilsalg
Golf IV GTX3071
Powered by JVK
-Tilsalg
- West
- Medlem
- Kontakt:
Lige en lille update her..
Jeg har haft lidt der skulle ses på, med den siger "sjovt" engang imellem som de skulle se på, så tog derned igår.
Selvom de har masser andet at rode med så var jeg ganske velkommen og Nikolaj tog en tur i vognen. Først var der ikke rigtigt noget at høre, men lidt tid efter blev det værre. Lød som en slange der var utæt eller sådan noget når den bliver presset lidt for som sådan trak den stadig pænt.
Brian fik også en tur i den og kunne konstatere det samme, men når den står i tomgang eller gasser op uden at køre så kunne det ikke fremprovokeres.
Alle slanger blev kigget efter og efterspændt, men der var ikke noget rigtigt sted at se fejlen.
Det har ikke afhjulpet problemet heller, men jeg kan også udemærket sætte mig ind i de ikke kan gøre noget ved et problem de ikke kan lokalisere.
Jeg ved ikke om det kan være BOV'en der bliver presset op så den "hvæser", eller om det kan være en slange ved den. Den luftede nemlig heller ikke ud pludselig, så kan være fordi det der ska udluftes blæses/hvæses ud i det fri som åben BOV.
Men det var ikke noget jeg skulle være nervøs for så tror måske det kan være en slange der har en meget lille sprække der reagerer ved det større tryk den nu kører med, men ikke bliver presset lige så meget ved at gasse op i stilstand.
Endnu engang vil jeg sige det er god service selvom de ikke kunne finde problemet for der var rigeligt at lave, men stadig tid til en prøvetur og bruge noget lignende en time eller mer på at forsøge at finde fejl og rette det.
Jeg har haft lidt der skulle ses på, med den siger "sjovt" engang imellem som de skulle se på, så tog derned igår.
Selvom de har masser andet at rode med så var jeg ganske velkommen og Nikolaj tog en tur i vognen. Først var der ikke rigtigt noget at høre, men lidt tid efter blev det værre. Lød som en slange der var utæt eller sådan noget når den bliver presset lidt for som sådan trak den stadig pænt.
Brian fik også en tur i den og kunne konstatere det samme, men når den står i tomgang eller gasser op uden at køre så kunne det ikke fremprovokeres.
Alle slanger blev kigget efter og efterspændt, men der var ikke noget rigtigt sted at se fejlen.
Det har ikke afhjulpet problemet heller, men jeg kan også udemærket sætte mig ind i de ikke kan gøre noget ved et problem de ikke kan lokalisere.
Jeg ved ikke om det kan være BOV'en der bliver presset op så den "hvæser", eller om det kan være en slange ved den. Den luftede nemlig heller ikke ud pludselig, så kan være fordi det der ska udluftes blæses/hvæses ud i det fri som åben BOV.
Men det var ikke noget jeg skulle være nervøs for så tror måske det kan være en slange der har en meget lille sprække der reagerer ved det større tryk den nu kører med, men ikke bliver presset lige så meget ved at gasse op i stilstand.
Endnu engang vil jeg sige det er god service selvom de ikke kunne finde problemet for der var rigeligt at lave, men stadig tid til en prøvetur og bruge noget lignende en time eller mer på at forsøge at finde fejl og rette det.
2006 Seat Leon 2.0T FSI
- Dennis J
- Medlem
Når du gasser i tomgang laver bilen ikke tryk, dvs en eventuel lækage i trykslanger/vacum slanger kan ikke ses eller høres. Den eneste måde at kontrollere det på er at simulere tryk ved at lave en beholder som kan monteres i indsugningen og montere en slangestuds i beholderen og lave en tryktest med et manometer og højtryksluft, så vil luften pifte ud der hvor lækagen er.West skrev:Lige en lille update her..
Vw laver en farvet røgtest som også identificere lækagen, men princippet er det samme.
Har du ladetryks ur monteret og kan se vacum?
- West
- Medlem
- Kontakt:
Ikke endnu desværre for så kunne jeg selvfølgelig se om den gik ned i ladetryk, men måske er det så lidt så det ikke kan ses for den kører som sådan stadig godt og trækker fint selvom den siger sådan. Det er noget de herrer skal lave next når de får tid.Dennis J skrev:Når du gasser i tomgang laver bilen ikke tryk, dvs en eventuel lækage i trykslanger/vacum slanger kan ikke ses eller høres. Den eneste måde at kontrollere det på er at simulere tryk ved at lave en beholder som kan monteres i indsugningen og montere en slangestuds i beholderen og lave en tryktest med et manometer og højtryksluft, så vil luften pifte ud der hvor lækagen er.West skrev:Lige en lille update her..
Vw laver en farvet røgtest som også identificere lækagen, men princippet er det samme.
Har du ladetryks ur monteret og kan se vacum?
Hvis jeg får en tryktest hos VW vil de så se "skævt" til at jeg har chippet bilen? For den laver jo noget mere ladetryk end standart som de nok vil kunne se. Jeg tænker her på at hvis "lækken" ikke kommer ved 0,6 bar som er standart vil jeg gerne have de går op til mit ladetryk for at kunne se om det kan lokalisere den, men det vil de vel undre sig over eftersom det mere end standart? Og har du en ide om hvad det evt. koster?
2006 Seat Leon 2.0T FSI
- jakethemoss
- Aktiv medlem
- Geografisk sted: danmark
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 8 times
Med al respekt for din meget fine bil, jeg så en Golf 4 med golf 5 front idag, LAD være med at gøre det, du vil ødelægge en meget fin bil, og samtidig skrige ombygget bil til omverdenen. Bare min mening. men ses vel imorgen?? 
- Dennis J
- Medlem
nej det tror jeg slet ikke VW ser på - de laver jo mig bekendt testen uden at bilen kører - de blæser farvet røg igennem systemet og ser de hvor det pibler ud - og aldrig set dem se skævt til min 
- West
- Medlem
- Kontakt:
Desværre da jeg kom hjem fra BN igår fik jeg øjenbetændelse, ørebetændelse og hovedpine udover min allerede fine forkølelse.jakethemoss skrev:Med al respekt for din meget fine bil, jeg så en Golf 4 med golf 5 front idag, LAD være med at gøre det, du vil ødelægge en meget fin bil, og samtidig skrige ombygget bil til omverdenen. Bare min mening. men ses vel imorgen??
Så kan ikke være sikker på jeg kan komme hvis jeg ikke er blevet rask nok, men jeg håber da på det. Vil jeg jo helst. Men kommer meget an på helbredet desværre.
Jeg kan et eller andet sted godt forstå hvad du siger, men jeg synes bare det er pænt. Så det er lidt et tveægget sværd fordi i maskinrummet ser det standart ud så det vil de ikke kunne sige noget til heller jo. Men igen har jeg heller ikke lyst til de ska komme rendende hele tiden jo
2006 Seat Leon 2.0T FSI
- West
- Medlem
- Kontakt:
Okay så der var trykket også over en bar? Hvis de ikke siger noget til din racer så ka de ikke engang blinke til min joDennis J skrev:nej det tror jeg slet ikke VW ser på - de laver jo mig bekendt testen uden at bilen kører - de blæser farvet røg igennem systemet og ser de hvor det pibler ud - og aldrig set dem se skævt til min
Nogen der ved ca. priser på sådan en test?
2006 Seat Leon 2.0T FSI
- Dennis J
- Medlem
synes bestemt også det er grimt til en G4West skrev:Desværre da jeg kom hjem fra BN igår fik jeg øjenbetændelse, ørebetændelse og hovedpine udover min allerede fine forkølelse.jakethemoss skrev:Med al respekt for din meget fine bil, jeg så en Golf 4 med golf 5 front idag, LAD være med at gøre det, du vil ødelægge en meget fin bil, og samtidig skrige ombygget bil til omverdenen. Bare min mening. men ses vel imorgen??
Så kan ikke være sikker på jeg kan komme hvis jeg ikke er blevet rask nok, men jeg håber da på det. Vil jeg jo helst. Men kommer meget an på helbredet desværre.
Jeg kan et eller andet sted godt forstå hvad du siger, men jeg synes bare det er pænt. Så det er lidt et tveægget sværd fordi i maskinrummet ser det standart ud så det vil de ikke kunne sige noget til heller jo. Men igen har jeg heller ikke lyst til de ska komme rendende hele tiden jo
Nå men jeg kan se du har fået eboost2 i den? så kan du altså også der se vacum eller om trykket falder
- West
- Medlem
- Kontakt:
Desværre íkke nogen eBoost2 endnu. Den skal lige monteres hvilket der skal findes en plan for og tid hos BN. Jeg har kun sat den i min tekst fordi den ligger klar til montering og den skal iDennis J skrev:synes bestemt også det er grimt til en G4West skrev:Desværre da jeg kom hjem fra BN igår fik jeg øjenbetændelse, ørebetændelse og hovedpine udover min allerede fine forkølelse.jakethemoss skrev:Med al respekt for din meget fine bil, jeg så en Golf 4 med golf 5 front idag, LAD være med at gøre det, du vil ødelægge en meget fin bil, og samtidig skrige ombygget bil til omverdenen. Bare min mening. men ses vel imorgen??
Nå men jeg kan se du har fået eboost2 i den? så kan du altså også der se vacum eller om trykket falder
Men jeg tror der skal en tryktest til for at finde hvor problemet er gemt
2006 Seat Leon 2.0T FSI
- West
- Medlem
- Kontakt:
DONEMule skrev:http://www.bnperformance.com
Skriv nu for fa'en noget i gæstebogen så drengene har noget at prale med!!
2006 Seat Leon 2.0T FSI