1,4 TSI ACT 150 + Catback + luftfilterindsats. Hvor mange Hk

Alt vedr. tuning af benzinmotorer
Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5564
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 368 times

Re: 1,4 TSI ACT 150 + Catback + luftfilterindsats. Hvor mang

Indlæg af GranTurismo » 5. nov 2015, 20:22

evilxxx skrev:Drop både Cat-Back og indsatsfilter hvis du gør det pga. Performance, du vil ikke have lyden siger du, så du får ikke det du forventer at få fra bilen.
Chip din bil som den er std. Istedet sørg for tændrør, brændstof filter, tændspoler er nye og fuld funktions dygtige , og med Vpower( gode brændstof) kan du ramme 190+.... Hvis den bil skal lave 200 + HK med std setup kan det kun opnås med bedre brændstof eller WMI ingen er delene er en mulighed for dig...

Det er en fin måde at illustrere din ønskede kurve på , i og med du har en DSG så vil din moment kurve automatisk ligne den du selv har tegnet og ikke den jeg har lavet... Mht til topeffekt , turboen på den maskine eller generelt den maskine er opbygget således at maks effekt leveres omkring 5000-5500 rpm hvor redline gå til 6500 rpm... At bede om mere ladetryk eller forsøge på holde ladetryk med tænding op i det felt er ikke sund for denne turbo ... Skal du lave 200 HK så bliver den stadig mellem 5000-5500 rpm og der skal der bruges nogle fysiske tricks omkring ladetryk styring... Men igen det er ikke anbefalet...
Altså jeg vil gerne have lidt mere lyd. Men det skal ikke være noget der larmer alt for meget. Derfor tænker jeg at en catback med en mellempotte vil passe bedst til mit ønske.

Levetiden på turboen er en god pointe. Det er for mig vigtigere end om antallet af heste ender på 180 eller 205 ved 6000 rpm.

Det lyder som om at jeg må indstille mig på at acceptere, at turboen ikke kan holde til mere end de 180'ish ved 6000. Og en upgrade turbo er ikke aktuelt, selvom det kunne være en oplagt løsning.

Jeg må gå i tænkeboks indtil videre. Der er jo også noget tid til garantien udløber. Men umiddelbart tænker jeg stadig på en catback, uanset om den måtte give mere effekt i toppen. Så må jeg overveje om catback'en skal suppleres af andre tiltag...

Tak til alle der er kommet med indspil til tråden!
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5564
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 368 times

Re: 1,4 TSI ACT 150 + Catback + luftfilterindsats. Hvor mang

Indlæg af GranTurismo » 5. nov 2015, 20:30

LAKGT skrev:Er de 161hk og 264nm niveauet for hvad de yder standard ?
Der er lidt forskel på dem jeg har set. Jeg tror der måske kan være små forskelle på de forskellige rullefelter og/eller andre faktorer som fx lufttemperatur og lufttryk som kan give en forskel.

De jeg har set ligger ligger fra 151-161 Hk. Den på 151 er min egen - dog på et andet felt. Jeg mistænker dog at den måske er blevet rullet med A/C slået til. Ved ikke hvor stor en forskel det eventuelt kan give.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

LAKGT
Nyt medlem
Indlæg: 495
Tilmeldt: 17. sep 2015, 08:36
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times

Re: 1,4 TSI ACT 150 + Catback + luftfilterindsats. Hvor mang

Indlæg af LAKGT » 5. nov 2015, 20:56

Interessant. Ac koster en del hvis det er varmt og den skal køle. 10hk skal nok passe.

95 eller 98 oktan?
Og gør det forskel på den lille 1.4?!

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5564
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 368 times

Re: 1,4 TSI ACT 150 + Catback + luftfilterindsats. Hvor mang

Indlæg af GranTurismo » 5. nov 2015, 21:35

LAKGT skrev:Interessant. Ac koster en del hvis det er varmt og den skal køle. 10hk skal nok passe.

95 eller 98 oktan?
Og gør det forskel på den lille 1.4?!
Jeg kan faktisk ikke huske det. Jeg bruger ikke altid V-power. Hvis der er en Shell i nærheden og solen skinner så får den V-power.

Jeg tror ikke det gør den store forskel effektmæssigt, hvis den ikke er mappet til 98 oktan?!? Jeg har en fornemmelse af at den går en anelse længere på literen med 98.

Min blev iøvrigt også rullet på vinterdæk. Den lavede lidt spin i starten ser det ud til, men da den fik fat i rullerne havde den 252 Nm. De andre jeg har set ligger også deromkring og så en anelse højere ved 3-4-500 omdrejninger lavere. Så det er mit indtryk at det er meget typisk med ca. 260 Nm.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
Charlimike
Aktiv medlem
Indlæg: 3244
Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
Has thanked: 17 times
Been thanked: 210 times

Re: 1,4 TSI ACT 150 + Catback + luftfilterindsats. Hvor mang

Indlæg af Charlimike » 5. nov 2015, 22:41

A/C burde selv så fra når der eftersprørges fuld power på feltet, også selvom det er slået til på panelet. Min køre med A/C til, men kompressoren slår fra fordi den ikke er nødvendig pt.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart ❤️

"A problem shared is a problem halved"

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: 1,4 TSI ACT 150 + Catback + luftfilterindsats. Hvor mang

Indlæg af aknedude » 6. nov 2015, 23:37

Min søn har pillet mellempotten af sin, den lyder satme sprød, med små knald i udstødningen ved speederslip, og en fed snerren ved acc. han har bare monteret en resonator delete fra Asitina til ca 1000 kr. tager 30 min at montere. Det er lidt spild af penge at montere dyre bagpotter, når det er så nemt at få bilen til at lyde fedt.

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5564
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 368 times

Re: 1,4 TSI ACT 150 + Catback + luftfilterindsats. Hvor mang

Indlæg af GranTurismo » 7. nov 2015, 00:00

aknedude skrev:Min søn har pillet mellempotten af sin, den lyder satme sprød, med små knald i udstødningen ved speederslip, og en fed snerren ved acc. han har bare monteret en resonator delete fra Asitina til ca 1000 kr. tager 30 min at montere. Det er lidt spild af penge at montere dyre bagpotter, når det er så nemt at få bilen til at lyde fedt.
Det er jo en smags sag, hvad man synes der lyder godt. Nu har jeg ikke hørt en GT uden mellempotte i virkeligheden, men er ikke videre begejstret for lyden i denne video:



Og da slet ikke denne uden mellem og bagpotte:



Der foretrækker jeg helt klart lyden fra en resonated catback som fx denne Friedrich. Den lyder nok ikke nær så "slem" udenfor som i videoen. Jeg tænker at der nok også er mindre resonans i kabinen med en lille mellempotte og i stedet en bagpotte med lidt mere lyd.

VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Dhami3
Helt nyt medlem
Indlæg: 17
Tilmeldt: 28. jun 2015, 10:17
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 1,4 TSI ACT 150 + Catback + luftfilterindsats. Hvor mang

Indlæg af Dhami3 » 7. nov 2015, 00:07

Den sidste video det er sådan min golf lyder og det er også fra friedrich. Jeg kan klart anbefalde det

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5564
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 368 times

Re: 1,4 TSI ACT 150 + Catback + luftfilterindsats. Hvor mang

Indlæg af GranTurismo » 7. nov 2015, 00:15

Dhami3 skrev:Den sidste video det er sådan min golf lyder og det er også fra friedrich. Jeg kan klart anbefalde det
Den DP du skal have på... Det var den øverste af dem på forrige side ikke? Og er det også på en 1,4 TSI ACT 150?
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Dhami3
Helt nyt medlem
Indlæg: 17
Tilmeldt: 28. jun 2015, 10:17
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

1,4 TSI ACT 150 + Catback + luftfilterindsats. Hvor mange Hk

Indlæg af Dhami3 » 7. nov 2015, 00:17

DP har jeg ik fået på endnu gøre jeg først om et år jeg har fra catback og uden mellem potte.. Min er en 1.4 tsi 140hk

Som sagt snak med Astina.dk de hjalp mig

SenZer
Nyt medlem
Indlæg: 173
Tilmeldt: 11. jul 2015, 13:45
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 1,4 TSI ACT 150 + Catback + luftfilterindsats. Hvor mang

Indlæg af SenZer » 30. nov 2015, 19:08

Nu vi snakker om tuning. ved i Hvad grænsen er for gearkassen ?

LAKGT
Nyt medlem
Indlæg: 495
Tilmeldt: 17. sep 2015, 08:36
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times

Re: 1,4 TSI ACT 150 + Catback + luftfilterindsats. Hvor mang

Indlæg af LAKGT » 30. nov 2015, 19:15

SenZer skrev:Nu vi snakker om tuning. ved i Hvad grænsen er for gearkassen ?
Ud fra den mekaniske støj sådan en polo gearkasse laver, kombineret med kvalitetsindtrykket når det hele betjenes, så vil jeg skyde på 30nm og 20hk
;)

LAKGT
Nyt medlem
Indlæg: 495
Tilmeldt: 17. sep 2015, 08:36
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times

Re: 1,4 TSI ACT 150 + Catback + luftfilterindsats. Hvor mang

Indlæg af LAKGT » 30. nov 2015, 19:15

SenZer skrev:Nu vi snakker om tuning. ved i Hvad grænsen er for gearkassen ?
Ud fra den mekaniske støj sådan en polo gearkasse laver, kombineret med kvalitetsindtrykket når det hele betjenes, så vil jeg skyde på 30nm og 20hk
;)

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5564
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 368 times

Re: 1,4 TSI ACT 150 + Catback + luftfilterindsats. Hvor mang

Indlæg af GranTurismo » 30. nov 2015, 23:21

SenZer skrev:Nu vi snakker om tuning. ved i Hvad grænsen er for gearkassen ?
Det kommer vel an på hvor mange km man forventer det skal holde. Jo hårdere den pumpes, jo kortere er levetiden på koblingerne.

Fabriksanbefalingerne siger 250 Nm (som den har fra standard).
Nogle tunere begrænser den til omring 300 Nm.
Jeg har hørt om en Audi hvor den først begyndte at glide i koblingerne ved ca 450 Nm.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Aeggos
Medlem
Indlæg: 1190
Tilmeldt: 13. apr 2014, 15:29
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 1,4 TSI ACT 150 + Catback + luftfilterindsats. Hvor mang

Indlæg af Aeggos » 1. dec 2015, 16:10

Jeg havde presset den Max uden betænkning, men det må være mine asiatiske kamikaze gener der spiller ind hehe :)

SenZer
Nyt medlem
Indlæg: 173
Tilmeldt: 11. jul 2015, 13:45
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 1,4 TSI ACT 150 + Catback + luftfilterindsats. Hvor mang

Indlæg af SenZer » 1. dec 2015, 17:35

Jeg tænker på om den kan holde til det som en normal chipning giver er for meget?. Synes at have hørt at det er den samme gearkasse som sidder på GTI. for er den vel højre end 250nm. Jeg kan kke forstå hvis de siger at 250nm er det som den kan holde til fordi har aldrig hørt nogen lave noget som kun lige kan holde til det som den yder.

Det som i snakker om er at den begynder at glide. Jeg tænkte nu mere om hvor meget selve gearkassen kan holde til

Brugeravatar
Kinojserguru
Aktiv medlem
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 1. jul 2013, 19:45
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 22 times
Kontakt:

Re: 1,4 TSI ACT 150 + Catback + luftfilterindsats. Hvor mang

Indlæg af Kinojserguru » 1. dec 2015, 19:16

Jeg tror ikke du skal være nervøs for om geargassen kan holde - VW skriver at 1.4 140Hk har 250 Nm, men ved kontrol på rullefelt har den omkring 277 Nm, det havde den nok ikke haft hvis VW mente at gearkassen kun kunne klare 250 Nm. Mon ikke 150 versionen yder et par Nm mere.
Jeg kan ikke lige se hvad der ikke skulle kunne holde i en DSG under normal brug, alt kan selvfølgelig ødelægges, men ..
/ Erik.

2013 Golf 7 1.4 TSI 140 HK DSG Highline varevognsmodel.
1995 Honda Shadow VT600 VLX

SenZer
Nyt medlem
Indlæg: 173
Tilmeldt: 11. jul 2015, 13:45
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 1,4 TSI ACT 150 + Catback + luftfilterindsats. Hvor mang

Indlæg af SenZer » 1. dec 2015, 21:20

Jeg har ikke DSG. :)Hvordan kan det være den kan have over 250 når de skiver 250? Regner nu med når den bliver chippet at den skal måles :)

LAKGT
Nyt medlem
Indlæg: 495
Tilmeldt: 17. sep 2015, 08:36
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times

Re: 1,4 TSI ACT 150 + Catback + luftfilterindsats. Hvor mang

Indlæg af LAKGT » 1. dec 2015, 22:17

Den her 150hk bandit havde så "kun" ca. 260nm

Billede

Aeggos
Medlem
Indlæg: 1190
Tilmeldt: 13. apr 2014, 15:29
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 1,4 TSI ACT 150 + Catback + luftfilterindsats. Hvor mang

Indlæg af Aeggos » 2. dec 2015, 17:54

Der er lavet flere af dem med upgrade turbo og ~300 hk.
Selv med DSG.

Tror snildt de holder til 350-370nm
Hvis bare momentkurven holdes begrænset ved helt lave rpm.

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5564
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 368 times

Re: 1,4 TSI ACT 150 + Catback + luftfilterindsats. Hvor mang

Indlæg af GranTurismo » 2. dec 2015, 19:12

Aeggos skrev:Der er lavet flere af dem med upgrade turbo og ~300 hk.
Selv med DSG.

Tror snildt de holder til 350-370nm
Hvis bare momentkurven holdes begrænset ved helt lave rpm.
Hvis man primært kører bilen i D eller S, så vil den så snart man trykker speederen i bund skifte 1-2-3 gear ned. Så dermed belastes gearkassen egentlig ikke ved lave omdrejninger. Hvis man ligger bag på landevejen i D, så skifter den fra 7. til 4. straks man trykker speederen i bund og ender svjh på 3800 rpm, 4000 i næste gear osv. I en hurtig start fra 1. vil man selvfølgelig få belastningen fra alle omdrejningstal.

Kører man gearkassen i manuel vha skifteknapperne på rattet, så er noget andet. Så kan man udnytte momentet ved i de lavere omdrejninger.

De gamle udgaver af DQ200 som bl.a. sad i Polo 6R GTI var ikke så stærke i koblingerne. Dem anbefalede man ikke at give over 300 Nm. De nye udgaver (2012+ upgrade) har kraftigere koblinger, så mon ikke de kan holde til lidt mere end de gamle, selvom anbefalingen stadig er 300?!?

Jeg tror ikke jeg vil være så bekymret over en udstødning, evt luftfilter og en chip til... og ca. 340 Nm og ca. 200 Hk eller hvad det nu kan give... Selvfølgelig gerne en snas mere end den nye 6C GTI... :mrgreen:
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5564
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 368 times

Re: 1,4 TSI ACT 150 + Catback + luftfilterindsats. Hvor mang

Indlæg af GranTurismo » 2. dec 2015, 19:30

SenZer skrev:Jeg tænker på om den kan holde til det som en normal chipning giver er for meget?. Synes at have hørt at det er den samme gearkasse som sidder på GTI. for er den vel højre end 250nm. Jeg kan kke forstå hvis de siger at 250nm er det som den kan holde til fordi har aldrig hørt nogen lave noget som kun lige kan holde til det som den yder.

Det som i snakker om er at den begynder at glide. Jeg tænkte nu mere om hvor meget selve gearkassen kan holde til
Når man dimensionerer en kobling anses det som en sliddel. Man går på kompromis med levetiden bl.a. for at minimere den roterende masse. Jeg tror man laver en masse forsøg med koblinger i udviklingsfasen.

Gearkasser beregnes som udgangspunkt ved ganske traditionel styrkelære. Man kender ret nøjagtigt belastningser for forskellige typer tandhjul - i forskellige legeringer, så denne udregning er egentlig forholdsvist nøjagtig. Da jeg gik på Teknisk Akademi lærte vi at man altid bruger en sikkerhedsfaktor på 100 inden for stål. Så hvis gearkassen er beregnet til at kunne holde til 250 Nm så burde den kunne holde i omegnen af det dobbelte. Herfra skal måske regnes en anelse fra til diverse usikkerheder og små materialebrud og slid.

Så jeg tror ikke gearkassen vil være et problem, selvom du fik upgrade koblinger på og tunede til 425 Nm og 300 Hk. Jeg har hørt om at der er kommet en "Vi tuner din bil mens du shopper" mulighed i Süderlügum... :D

(Nyt slogan @Sørens2 ? Til fri afbenyttelse... sæt evt. en annonce i Ingen... iøren... ) :mrgreen:
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

SenZer
Nyt medlem
Indlæg: 173
Tilmeldt: 11. jul 2015, 13:45
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 1,4 TSI ACT 150 + Catback + luftfilterindsats. Hvor mang

Indlæg af SenZer » 3. dec 2015, 19:35

Så jeg tror ikke gearkassen vil være et problem, selvom du fik upgrade koblinger på og tunede til 425 Nm og 300 Hk. Jeg har hørt om at der er kommet en "Vi tuner din bil mens du shopper" mulighed i Süderlügum... :D
heh jeg tror ikke lige jeg skal der op ;) kommer fra en langsom Toyota Carina E med 116 kh. så mener at de ca 180hk må være nok for mig :D Men som alle ved man vil gerne have mere. når man har kørt med det i noget tid :P

Nu har det spøgsmål ikke noget med tuning. Men hvad gør i med jeres mobil? vil gerne have en holder men gerne det rigtig. :)

Andersjensen
Medlem
Indlæg: 738
Tilmeldt: 14. okt 2009, 23:24
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: 1,4 TSI ACT 150 + Catback + luftfilterindsats. Hvor mang

Indlæg af Andersjensen » 3. dec 2015, 19:47

GranTurismo skrev:
Aeggos skrev:Der er lavet flere af dem med upgrade turbo og ~300 hk.
Selv med DSG.

Tror snildt de holder til 350-370nm
Hvis bare momentkurven holdes begrænset ved helt lave rpm.
Hvis man primært kører bilen i D eller S, så vil den så snart man trykker speederen i bund skifte 1-2-3 gear ned. Så dermed belastes gearkassen egentlig ikke ved lave omdrejninger. Hvis man ligger bag på landevejen i D, så skifter den fra 7. til 4. straks man trykker speederen i bund og ender svjh på 3800 rpm, 4000 i næste gear osv. I en hurtig start fra 1. vil man selvfølgelig få belastningen fra alle omdrejningstal.

Kører man gearkassen i manuel vha skifteknapperne på rattet, så er noget andet. Så kan man udnytte momentet ved i de lavere omdrejninger.

De gamle udgaver af DQ200 som bl.a. sad i Polo 6R GTI var ikke så stærke i koblingerne. Dem anbefalede man ikke at give over 300 Nm. De nye udgaver (2012+ upgrade) har kraftigere koblinger, så mon ikke de kan holde til lidt mere end de gamle, selvom anbefalingen stadig er 300?!?

Jeg tror ikke jeg vil være så bekymret over en udstødning, evt luftfilter og en chip til... og ca. 340 Nm og ca. 200 Hk eller hvad det nu kan give... Selvfølgelig gerne en snas mere end den nye 6C GTI... :mrgreen:
Ved du hvor man kan læse mere om de stærkere koblinger? Jeg overvejer selv en bil med DQ200, og har flere gange læst det med at det skulle være stærkere koblinger. Vil bare gerne selv læse det fra en pålidelig, før jeg tror på det.

Kigger på en 1.8 TSI og den laver jo omkring 400NM med remap

- 2016 Seat Leon ST FR 2.0 TDI 184 DSG
- 2002 Saab 9-3 2.0T Jubi

Aeggos
Medlem
Indlæg: 1190
Tilmeldt: 13. apr 2014, 15:29
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 1,4 TSI ACT 150 + Catback + luftfilterindsats. Hvor mang

Indlæg af Aeggos » 3. dec 2015, 20:20

Golf7r turbo skulle være bolt on på de nye 1,8 og give 300+ hk

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5564
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 368 times

Re: 1,4 TSI ACT 150 + Catback + luftfilterindsats. Hvor mang

Indlæg af GranTurismo » 4. dec 2015, 13:41

Andersjensen skrev:
GranTurismo skrev:
Aeggos skrev:Der er lavet flere af dem med upgrade turbo og ~300 hk.
Selv med DSG.

Tror snildt de holder til 350-370nm
Hvis bare momentkurven holdes begrænset ved helt lave rpm.
Hvis man primært kører bilen i D eller S, så vil den så snart man trykker speederen i bund skifte 1-2-3 gear ned. Så dermed belastes gearkassen egentlig ikke ved lave omdrejninger. Hvis man ligger bag på landevejen i D, så skifter den fra 7. til 4. straks man trykker speederen i bund og ender svjh på 3800 rpm, 4000 i næste gear osv. I en hurtig start fra 1. vil man selvfølgelig få belastningen fra alle omdrejningstal.

Kører man gearkassen i manuel vha skifteknapperne på rattet, så er noget andet. Så kan man udnytte momentet ved i de lavere omdrejninger.

De gamle udgaver af DQ200 som bl.a. sad i Polo 6R GTI var ikke så stærke i koblingerne. Dem anbefalede man ikke at give over 300 Nm. De nye udgaver (2012+ upgrade) har kraftigere koblinger, så mon ikke de kan holde til lidt mere end de gamle, selvom anbefalingen stadig er 300?!?

Jeg tror ikke jeg vil være så bekymret over en udstødning, evt luftfilter og en chip til... og ca. 340 Nm og ca. 200 Hk eller hvad det nu kan give... Selvfølgelig gerne en snas mere end den nye 6C GTI... :mrgreen:
Ved du hvor man kan læse mere om de stærkere koblinger? Jeg overvejer selv en bil med DQ200, og har flere gange læst det med at det skulle være stærkere koblinger. Vil bare gerne selv læse det fra en pålidelig, før jeg tror på det.

Kigger på en 1.8 TSI og den laver jo omkring 400NM med remap
Jeg har søgt på det dog uden at finde noget om de opgraderede koblinger.

I forbindelse med opgraderingen skulle koblingerne være skiftet til en kraftigere type, olien skulle være skiftet til mineralsk olie og softwaren skulle være modificeret så styringen ikke slider så kraftigt på koblingerne som tidligere. Da jeg købte Polo'en synes jeg der var en del herinde som nævnte opgraderingen, dog uden reference til en liste over ændringerne.

Hvis det skulle vise sig at den æder koblingerne med 400 Nm så er det vel ikke værre end at få skiftet til nogle kraftigere. Man kan få upgrade koblinger som er rated til op mod 500 Nm (måske mere?) til DQ200. Men så er vi nok også i nærheden af hvad selve gearkassen kan
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5564
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 368 times

Re: 1,4 TSI ACT 150 + Catback + luftfilterindsats. Hvor mang

Indlæg af GranTurismo » 4. dec 2015, 13:46

SenZer skrev:
Så jeg tror ikke gearkassen vil være et problem, selvom du fik upgrade koblinger på og tunede til 425 Nm og 300 Hk. Jeg har hørt om at der er kommet en "Vi tuner din bil mens du shopper" mulighed i Süderlügum... :D
heh jeg tror ikke lige jeg skal der op ;) kommer fra en langsom Toyota Carina E med 116 kh. så mener at de ca 180hk må være nok for mig :D Men som alle ved man vil gerne have mere. når man har kørt med det i noget tid :P

Nu har det spøgsmål ikke noget med tuning. Men hvad gør i med jeres mobil? vil gerne have en holder men gerne det rigtig. :)
Min mobil har jeg faktisk bare liggende i rummet bag ved kopholderne eller i den ene kopholder. Jeg har MirrorLink så jeg kan se telefonens display på skærmen i bilen. Så er det ikke så vigtigt om telefonen er placeret synligt. Og der er jo også mulighed for stemmestyring.

Men det kunne da være spændende at høre hvad folk bruger af holdere til mobilos...
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

RIX
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6809
Tilmeldt: 18. jun 2008, 12:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: GALTEN
Has thanked: 211 times
Been thanked: 69 times

Re: 1,4 TSI ACT 150 + Catback + luftfilterindsats. Hvor mang

Indlæg af RIX » 4. dec 2015, 16:28

http://cobrasport.com/index.php/cobra-s ... haust.html

en inde på polo facebook gruppen sælger denne 2 mdr gammel kan høres inden køb i allerød
https://www.facebook.com/groups/vwpolo6r/

VH:

LAKGT
Nyt medlem
Indlæg: 495
Tilmeldt: 17. sep 2015, 08:36
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times

1,4 TSI ACT 150 + Catback + luftfilterindsats. Hvor mange Hk

Indlæg af LAKGT » 4. dec 2015, 22:07

RIX skrev:http://cobrasport.com/index.php/cobra-s ... haust.html

en inde på polo facebook gruppen sælger denne 2 mdr gammel kan høres inden køb i allerød
https://www.facebook.com/groups/vwpolo6r/

VH:
Må vel lyde i retning af det her (rimelig uinteressant), altså den typiske brum brum.
Omend det nok er svært at få en 4cyl til at lyde specielt godt tænker jeg.

http://youtu.be/EvXnPWTnuUw

Brugeravatar
N
Medlem
Indlæg: 624
Tilmeldt: 30. jan 2014, 17:52
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 38 times
Been thanked: 20 times

Re: 1,4 TSI ACT 150 + Catback + luftfilterindsats. Hvor mange Hk

Indlæg af N » 14. apr 2018, 18:11

Vækker lige emnet her op igen, frem for at oprette et nyt ;)

Hvad er status mht. tuning? Er der dukket nogle muligheder op, eller er det stadig ikke muligt at komme over de 170-180 hk?

Besvar

Tilbage til "Benzintuning"