Side 1 af 1

Seat 2.0TSI - bestilt tid hos Landberg til tun+DSGMOD

: 15. jul 2020, 12:00
af Roelsgaard
Så er der bestilt tid hos landberg!!!
optimering og dsg af min seat 2,0 tsi - shit jeg glæder mig!!!!! :-D
Før og efter samt vurdering kommer så snart jeg har været forbi Hjallerup og Thomas

God sommer alle sammen

Re: Så er der bestilt tid...

: 15. jul 2020, 12:05
af carstenhjorth
Det bliver en god tur hjem 8-)

Re: Seat 2.0TSI - bestilt tid hos Landberg til tun+DSGMOD

: 15. jul 2020, 20:49
af Charlimike
Du bliver glad for det. Glæd dig til det efter hans velfortjente ferie

Re: Seat 2.0TSI - bestilt tid hos Landberg til tun+DSGMOD

: 15. jul 2020, 21:18
af GranTurismo
Jeg går ud fra det er en Leon?!? Hvilken årgang og er det DSG 6 eller 7 trins?

Re: Seat 2.0TSI - bestilt tid hos Landberg til tun+DSGMOD

: 15. jul 2020, 21:21
af Grenaahavn
Er det en ea 888 3b - 190hk motor?

Re: Seat 2.0TSI - bestilt tid hos Landberg til tun+DSGMOD

: 16. jul 2020, 06:52
af Roelsgaard
Yes. en Leon 190 hk, 7 trins.
Fabriksny fra marts 2019.
Når han nu er inde og rode i maskinrummet, er der andet der kan anbefales at modificere med?

Re: Seat 2.0TSI - bestilt tid hos Landberg til tun+DSGMOD

: 16. jul 2020, 08:15
af Dakota
Hvad får sådan en fætter efter en omgang tun?

Re: Seat 2.0TSI - bestilt tid hos Landberg til tun+DSGMOD

: 16. jul 2020, 08:31
af Lehn
Roelsgaard skrev:
16. jul 2020, 06:52
Yes. en Leon 190 hk, 7 trins.
Fabriksny fra marts 2019.
Når han nu er inde og rode i maskinrummet, er der andet der kan anbefales at modificere med?
Du kører med en DQ381-7F gearbox, så du kan søge lidt rundt omkring hvad andre har fået lavet. Når det er sagt så har jeg selv snakket med Thomas og han kan lave det samme som TVS kan. Så det er bare at gå ind på deres hjemmeside og vælge ud (om prisen ændrer sig må du snakke med ham om): https://tvsengineering.com/en/dsg-trans ... 380-dq381/

Nu ved jeg ikke hvordan du kører din bil, men når jeg skal forbi Landberg her i nærmeste fremtid skal jeg have lavet cirka det samme som TVS beskriver i deres stage 2, da det gør gearkassen mere responsiv og f.eks. ikke skifter op automatisk hvis du kører i manuel.

Og nu hvor din bil er forhjultrukket vil jeg klart anbefale at du smider et "dogbone insert" i. Jeg har haft 034Motorsport aluminiums versionen og nu PowerFlex versionen - her er PowerFlex klart at foretrække. Det vil gøre at du undergår at dine forhjul hopper hvis du sætter afsted med fuld pedal og generelt gør den bare dine gearskift mere præcise da du eliminerer noget at den bevægelse der er frem og tilbage fra motoren.

Til sidst: VAG koncernen har skiftet interval for gearkasseolien til 100.000km, jeg vil dog anbefale at du får det skiftet ved 50-60.000km når bilen er tunet.

Re: Seat 2.0TSI - bestilt tid hos Landberg til tun+DSGMOD

: 16. jul 2020, 10:43
af GranTurismo
Dakota skrev:
16. jul 2020, 08:15
Hvad får sådan en fætter efter en omgang tun?
Den står ikke på Thomas' side endnu, men JDE skriver 255 HK/420 Nm

Re: Seat 2.0TSI - bestilt tid hos Landberg til tun+DSGMOD

: 16. jul 2020, 10:47
af Roelsgaard
Den får vel i omegnen af 225-235 og omkring 400 i moment. Vil hellere ligge 5% under grænsen, end at den bliver chippet for kraftigt ;-)
Thomas chippede også min gamle leon og den lavede ikke en prut forkert i de 9 år jeg kørte med den.

Smider selvfølgelig grafen og resultatet op når jeg har fået det lavet :-D

Re: Seat 2.0TSI - bestilt tid hos Landberg til tun+DSGMOD

: 16. jul 2020, 11:52
af Tor Morrison
Lehn skrev:
16. jul 2020, 08:31
Roelsgaard skrev:
16. jul 2020, 06:52
Yes. en Leon 190 hk, 7 trins.
Fabriksny fra marts 2019.
Når han nu er inde og rode i maskinrummet, er der andet der kan anbefales at modificere med?

Til sidst: VAG koncernen har skiftet interval for gearkasseolien til 100.000km, jeg vil dog anbefale at du får det skiftet ved 50-60.000km når bilen er tunet.
VAG har skiftet serviceintervallet på den gearkasse DQ381 til 120.000 km fordi den har separat smøresystem. Det kan være en god ide at skifte før. Det gør sig især gældende på DQ250 og DQ500 gearkasserne som ikke har separat smøresystem (derfor er serviceintervallet 60.000 km).

Re: Seat 2.0TSI - bestilt tid hos Landberg til tun+DSGMOD

: 16. jul 2020, 11:54
af Lehn
Tor Morrison skrev:
16. jul 2020, 11:52
Lehn skrev:
16. jul 2020, 08:31
Roelsgaard skrev:
16. jul 2020, 06:52
Yes. en Leon 190 hk, 7 trins.
Fabriksny fra marts 2019.
Når han nu er inde og rode i maskinrummet, er der andet der kan anbefales at modificere med?

Til sidst: VAG koncernen har skiftet interval for gearkasseolien til 100.000km, jeg vil dog anbefale at du får det skiftet ved 50-60.000km når bilen er tunet.
VAG har skiftet serviceintervallet på den gearkasse DQ381 til 120.000 km fordi den har separat smøresystem. Det kan være en god ide at skifte før. Det gør sig især gældende på DQ250 og DQ500 gearkasserne som ikke har separat smøresystem (derfor er serviceintervallet 60.000 km).
Aah ja 120.000km, selvfølgelig ikke 100.000km, men tak for den uddybende forklaring. Når du skriver separat smøresystem, mener du så i forhold til smøring af kobling og mechatronic eller hvordan? (Beklager en smule off-topic her).

Re: Seat 2.0TSI - bestilt tid hos Landberg til tun+DSGMOD

: 16. jul 2020, 11:56
af Tor Morrison
Lehn skrev:
16. jul 2020, 11:54
Tor Morrison skrev:
16. jul 2020, 11:52
Lehn skrev:
16. jul 2020, 08:31



Til sidst: VAG koncernen har skiftet interval for gearkasseolien til 100.000km, jeg vil dog anbefale at du får det skiftet ved 50-60.000km når bilen er tunet.
VAG har skiftet serviceintervallet på den gearkasse DQ381 til 120.000 km fordi den har separat smøresystem. Det kan være en god ide at skifte før. Det gør sig især gældende på DQ250 og DQ500 gearkasserne som ikke har separat smøresystem (derfor er serviceintervallet 60.000 km).
Aah ja 120.000km, selvfølgelig ikke 100.000km, men tak for den uddybende forklaring. Når du skriver separat smøresystem, mener du så i forhold til smøring af kobling og mechatronic eller hvordan? (Beklager en smule off-topic her).
Ja.

Re: Seat 2.0TSI - bestilt tid hos Landberg til tun+DSGMOD

: 16. jul 2020, 12:32
af Charlimike
Roelsgaard skrev:
16. jul 2020, 10:47
Den får vel i omegnen af 225-235 og omkring 400 i moment. Vil hellere ligge 5% under grænsen, end at den bliver chippet for kraftigt ;-)
Thomas chippede også min gamle leon og den lavede ikke en prut forkert i de 9 år jeg kørte med den.

Smider selvfølgelig grafen og resultatet op når jeg har fået det lavet :-D
Deromkring
130D4280-E92F-47EA-B262-E462116EBAA9.png
130D4280-E92F-47EA-B262-E462116EBAA9.png (506.55 KiB) Vist 2730 gange

Re: Seat 2.0TSI - bestilt tid hos Landberg til tun+DSGMOD

: 16. jul 2020, 12:44
af _Jensen
Jeg vil også mene at den får minimum 250 HK. Har en ven, som for nogle uger siden fik smidt samme software i en Arteon 2.0 TSI hos René, den køre pisse godt og skifter senere op i næste gear.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Re: Seat 2.0TSI - bestilt tid hos Landberg til tun+DSGMOD

: 17. jul 2020, 07:00
af Roelsgaard
Et opfølgende spørgsmål. Er der nogen ide i at sætte et andet luftfilter i, når den nu bliver chippet? eller er det fuldstændig ligegyldigt. ;)

Re: Seat 2.0TSI - bestilt tid hos Landberg til tun+DSGMOD

: 17. jul 2020, 07:08
af jansom
Ligegyldigt

Re: Seat 2.0TSI - bestilt tid hos Landberg til tun+DSGMOD

: 17. jul 2020, 07:15
af Lehn
Roelsgaard skrev:
17. jul 2020, 07:00
Et opfølgende spørgsmål. Er der nogen ide i at sætte et andet luftfilter i, når den nu bliver chippet? eller er det fuldstændig ligegyldigt. ;)
Det er religion. Jeg havde gjort det hvis jeg var dig. Pipercross laver gode panelfiltre som ikke skal olieres.

Re: Seat 2.0TSI - bestilt tid hos Landberg til tun+DSGMOD

: 17. jul 2020, 09:42
af Charlimike
Hvis det endelige skulle være ville jeg nok vælge Racingline R600, selvom det ikke giver noget på std motor.
E4F1D6B0-2A9C-4BA1-97BF-CF38350C9C43.jpeg
E4F1D6B0-2A9C-4BA1-97BF-CF38350C9C43.jpeg (82.93 KiB) Vist 2621 gange

Re: Seat 2.0TSI - bestilt tid tun+DSGMOD

: 10. sep 2020, 10:52
af Roelsgaard
UPDATE :-)
så blev bilen smidt på rullefelt og optimeret. Landberg blev udskiftet med HB Tuning i Vejle. Både pga. afstand, men lige så meget pga. positive omtale.
God oplevelse hos Kenneth. Bundprofessionel og nogle hyggelige timer.
Er supertilfreds med resultatet. 253 hk og 470 i moment samt en lambda kurve der også ligger rigtig fint. Og sikke en forskel dsg mod har givet. :-)

Re: Seat 2.0TSI - bestilt tid tun+DSGMOD

: 10. sep 2020, 10:59
af HansH
Roelsgaard skrev:
10. sep 2020, 10:52
Og sikke en forskel dsg mod har givet. :-)
Prøv at forklare hvad HB's DSGMOD laver af ændringer ?

Dejligt med et godt resultat :)

Re: Seat 2.0TSI - bestilt tid tun+DSGMOD

: 10. sep 2020, 16:22
af Charlimike
Roelsgaard skrev:
10. sep 2020, 10:52
UPDATE :-)
så blev bilen smidt på rullefelt og optimeret. Landberg blev udskiftet med HB Tuning i Vejle. Både pga. afstand, men lige så meget pga. positive omtale.
God oplevelse hos Kenneth. Bundprofessionel og nogle hyggelige timer.
Er supertilfreds med resultatet. 253 hk og 470 i moment samt en lambda kurve der også ligger rigtig fint. Og sikke en forskel dsg mod har givet. :-)
Ville nu aldrig have valgt hb over Landberg, eller for den sags skyld en af de andre anerkendte. Landberg har forhandler i vejle, så afstanden kan du ikke klage over.

Re: Seat 2.0TSI - bestilt tid hos Landberg til tun+DSGMOD

: 10. sep 2020, 17:07
af GranTurismo
Den mister godt nok mange heste fra 4500-5500. Jeg er med på at det er for at skåne turboen, men er det normalt for en 2,0 TSI at den taber 30-35 Hk over 4500?

Re: Seat 2.0TSI - bestilt tid hos Landberg til tun+DSGMOD

: 10. sep 2020, 18:28
af Charlimike
GranTurismo skrev:
10. sep 2020, 17:07
Den mister godt nok mange heste fra 4500-5500. Jeg er med på at det er for at skåne turboen, men er det normalt for en 2,0 TSI at den taber 30-35 Hk over 4500?
Her er en med samme motor Landberg har lavet denne uge. Kunne være sjovt at de hvad den fra hb har af moment på et andet felt.
CB5FC2C4-2C3E-4CD9-AC06-B35823F8A448.jpeg
CB5FC2C4-2C3E-4CD9-AC06-B35823F8A448.jpeg (108.53 KiB) Vist 2002 gange

Re: Seat 2.0TSI - bestilt tid hos Landberg til tun+DSGMOD

: 10. sep 2020, 19:29
af HansH
Charlimike skrev:
10. sep 2020, 18:28
Her er en med samme motor Landberg har lavet denne uge.
Overskriften på det dokumentet du poster siger "2.0 AT 190". Jeg ved ikke hvad "AT" er ... men er 190HK ikke en TDI ?

Re: Seat 2.0TSI - bestilt tid hos Landberg til tun+DSGMOD

: 10. sep 2020, 19:57
af Swan
Automatic transmission?

Re: Seat 2.0TSI - bestilt tid hos Landberg til tun+DSGMOD

: 10. sep 2020, 20:14
af GranTurismo
HansH skrev:
10. sep 2020, 19:29
Charlimike skrev:
10. sep 2020, 18:28
Her er en med samme motor Landberg har lavet denne uge.
Overskriften på det dokumentet du poster siger "2.0 AT 190". Jeg ved ikke hvad "AT" er ... men er 190HK ikke en TDI ?
I så fald er det en meget omdrejningsvillig TDI :mrgreen:

Re: Seat 2.0TSI - bestilt tid hos Landberg til tun+DSGMOD

: 10. sep 2020, 20:16
af GranTurismo
Charlimike skrev:
10. sep 2020, 18:28
GranTurismo skrev:
10. sep 2020, 17:07
Den mister godt nok mange heste fra 4500-5500. Jeg er med på at det er for at skåne turboen, men er det normalt for en 2,0 TSI at den taber 30-35 Hk over 4500?
Her er en med samme motor Landberg har lavet denne uge. Kunne være sjovt at de hvad den fra hb har af moment på et andet felt. CB5FC2C4-2C3E-4CD9-AC06-B35823F8A448.jpeg
Den holder sgu kræfterne meget godt oppe i omdrejningerne den dér!

Re: Seat 2.0TSI - bestilt tid hos Landberg til tun+DSGMOD

: 10. sep 2020, 20:27
af HansH
GranTurismo skrev:
10. sep 2020, 20:14
I så fald er det en meget omdrejningsvillig TDI :mrgreen:
Ja det har du da helt ret i :)
Tror også Swan har et OK bud mht AT=DSG..

Re: Seat 2.0TSI - bestilt tid hos Landberg til tun+DSGMOD

: 11. sep 2020, 03:39
af Charlimike
Det er en 2.0 tsi 190 dsg, samme motor som Polo gti dog en dsg7.