Side 1 af 1

1,4 150 HK, air intake, spild af penge?

: 16. jul 2020, 22:03
af csl
Hej
Jeg har en Skoda Octavia Combi 2016 med ovenstående motor.

Er det komplet spild af penge at sætte et andet indsugningssystem på også trods bilen remappes.
Jeg går ikke så meget efter lyd men mere performance.

Læser at en fyr hentede 11 HK men det var dog en 2,0, som er en anden liga.

Vh Claus

Sendt fra min SM-G970F med Tapatalk


Re: 1,4 150 HK, air intake, spild af penge?

: 16. jul 2020, 23:13
af GranTurismo
Jeg tror ikke du får noget nævneværdig effekt ud af det. Måske nogle få Nm i mellemområdet. Standardfiltret kan sagtens flowe luft nok til 200 Hk.

Hvis du gerne vil hente lidt mere effekt, så laver Friedrich Motorsport en downpipe med 200 cellers kat, der er Euro6 og tüv godkendt. Hvis bilen bliver kørt ind med den, har jeg ladet mig fortælle at det nok kan give 10-15 Hk (jeg overvejer den selv sammen med en Supersprint catback)

Re: 1,4 150 HK, air intake, spild af penge?

: 16. jul 2020, 23:16
af csl
Hmmm. Det var værd at undersøge. Tak for info.

Sendt fra min SM-G970F med Tapatalk


Re: 1,4 150 HK, air intake, spild af penge?

: 18. jul 2020, 22:10
af csl
Ved skift til andet forrør og 200 cellers får bilen en skarpere/højere lyd. Jeg har en alder hvor "comfort power" betyder mere.

Det samme med komplet ny udstødning fra Milltek...javel fedt, men nej tak hvis det runger og larmer i kabinen.

Nogen som har prøvet det af?

/Claus

Sendt fra min SM-G970F med Tapatalk


Re: 1,4 150 HK, air intake, spild af penge?

: 19. jul 2020, 11:19
af GranTurismo
csl skrev:
18. jul 2020, 22:10
Ved skift til andet forrør og 200 cellers får bilen en skarpere/højere lyd. Jeg har en alder hvor "comfort power" betyder mere.

Det samme med komplet ny udstødning fra Milltek...javel fedt, men nej tak hvis det runger og larmer i kabinen.

Nogen som har prøvet det af?

/Claus
Jeg har ikke prøvet det endnu, men har det på samme måde som dig og er heller ikke ung mere.

Jeg vil have Supersprint resonated fordi det ikke larmer og brøler lige så meget som Milltek.

Samme motor, lyd med Supersprint fra 4:00:




En kat med 200 cellers siger noget mindre end en downpipe uden kat. Men nok lidt mere end standard downpipe.

Supersprint er løbet tør for mellempotten og begynder først at producere dem i starten af august. Når jeg får det på kan jeg lige give en melding. Ca en måneds tid...

Re: 1,4 150 HK, air intake, spild af penge?

: 19. jul 2020, 11:30
af csl
Fedt, meget gerne.

Sendt fra min SM-G970F med Tapatalk


Re: 1,4 150 HK, air intake, spild af penge?

: 19. jul 2020, 12:09
af csl
Filmen giver indtryk af lidt mere bund i lyden, men ikke uudholdeligt.
Jeg må hellere kikke i retning af Remus.

Sendt fra min SM-G970F med Tapatalk


Re: 1,4 150 HK, air intake, spild af penge?

: 19. jul 2020, 12:11
af csl
Altså Supersprint

Sendt fra min SM-G970F med Tapatalk


Re: 1,4 150 HK, air intake, spild af penge?

: 20. jul 2020, 23:31
af GranTurismo
csl skrev:
19. jul 2020, 12:09
Filmen giver indtryk af lidt mere bund i lyden, men ikke uudholdeligt.
Jeg må hellere kikke i retning af Remus.

Sendt fra min SM-G970F med Tapatalk
Ja lidt mere hvæsen og DSG-prutter, uden at det er så dybt og brølende som Milltek.

Udstødningslyd kan være svært at vurdere ud fra en video, men jeg synes heller ikke det lyder som markant mere lyd. Så jeg tager chancen og bestiller en resonated catback fra Supersprint, når de har fået mellempotten produceret igen (starten af august står der på hjemmesiden)

Re: 1,4 150 HK, air intake, spild af penge?

: 20. jul 2020, 23:45
af csl
Super, ser frem til at høre hvad du synes

Sendt fra min SM-G970F med Tapatalk


Re: 1,4 150 HK, air intake, spild af penge?

: 21. jul 2020, 07:28
af Peter N
Tror det kommer lidt an på hvad man får monteret og ens forventning er af det.
En bekendt har monteret et komplet kit fra RTMG og det har da givet noget. Men også en del larm dog...
Prøvede selv at montere et andet filter i den originale luftfilterkasse, samt modificere kassen lidt. Ved ikke om det har givet nogle hk (i så fald nok ikke noget der er nævneværdigt) men den føles dog anderledes. Dvs lidt kvikkere på responsen, når man træder på pedalen.
Måske placebo effekt, måske ikke.

Re: 1,4 150 HK, air intake, spild af penge?

: 21. jul 2020, 08:15
af csl
Jo måske, så er det man skal rulle bilen før og efter, på samme stand, for at få det sort på hvidt.

Sendt fra min SM-G970F med Tapatalk


Re: 1,4 150 HK, air intake, spild af penge?

: 21. jul 2020, 08:36
af jansom
Isoleret set spild af penge. Som en del af en større opgradering kan det være en god ide.

Re: 1,4 150 HK, air intake, spild af penge?

: 21. jul 2020, 10:27
af Peter N
csl skrev:
21. jul 2020, 08:15
Jo måske, så er det man skal rulle bilen før og efter, på samme stand, for at få det sort på hvidt.

Sendt fra min SM-G970F med Tapatalk
Præcis

Re: 1,4 150 HK, air intake, spild af penge?

: 21. jul 2020, 10:58
af GranTurismo
csl skrev:
21. jul 2020, 08:15
Jo måske, så er det man skal rulle bilen før og efter, på samme stand, for at få det sort på hvidt.
Det har jeg iøvrigt planer om med downpipe+catback. Så det kan du få en melding på samtidig med indtrykket af lyden som jeg har lovet dig. Jeg håber på ca. 5 Hk og lidt hurtigere spool på turboen.

Re: 1,4 150 HK, air intake, spild af penge?

: 21. jul 2020, 11:34
af csl


Sendt fra min SM-G970F med Tapatalk


Re: 1,4 150 HK, air intake, spild af penge?

: 15. aug 2020, 18:47
af Ymerdrys
Hvis du vil se en lidt mere teknisk video omkring hvad der er at hente, og hvor lidt det betyder så se følgende:

https://www.youtube.com/watch?v=GS69owXpGdY

Fordelen ved et andet filter, hvis du vælger et dyrere et, er at det kan give en lidt anden lyd hvis man er til det, men i stedet for at skifte det ud, så kan det bare renses.