Side 1 af 1

Leon Cupra - Underlige gearskift efter tuning (kun i 'D')

: 25. mar 2021, 09:43
af basilhot
Hej

Jeg har netop fået optimeret Cupraen til 380 hk, men uden DSG optimering, da jeg fik at vide dette ikke var nødvendigt og bl.a. øget koblingstryk slider på koblingen.

I 'D' ved delgas opfører den sig periodisk, men ofte som videoen nedenfor. ESC/ESP har selvfølgelig noget at sige, men den hakker/tøver på en ret ubehagelig måde synes jeg.
Jeg fik at vide af tuneren at det kan være en del af skifte strategien da der er lavere koblingstryk i 'D'.
I manuel og sportsgear er der intet. Der fungerer det bare spot on

Nogen der har en idé til om jeg bare skal acceptere dette eller ved hvad der kan være galt?

video af problem

Re: Leon Cupra - Underlige gearskift efter tuning (kun i 'D')

: 25. mar 2021, 10:36
af vw4ever
Jeg har ikke meget forstand på tunning, som i slet ingen ting, men det der lyder forkert og det ville jeg ikke køre med.
Så hellere ingen tunning.
Men tunning uden at optimere DSG, det tror jeg da ikke der er nogen der fraråder ?

Re: Leon Cupra - Underlige gearskift efter tuning (kun i 'D')

: 25. mar 2021, 10:46
af Mikkel G
Tror jeg ville få ham til at få taget den fil ud ASAP, og så vælge en anden tuner :shock:

De skift lyder ret hårdt for koblingen.. :?

Re: Leon Cupra - Underlige gearskift efter tuning (kun i 'D')

: 25. mar 2021, 13:08
af mach_one
De skifte der lyder da helt væk! Det ville jeg ikke køre med. Ville få den sat tilbage til standard hurtigst muligt!

Jeg kan se, at det er en DSG6 du har, men jeg har fået chippet min egen DSG7 (inkl. DSG) hos Landberg - og det kan anbefales.

Re: Leon Cupra - Underlige gearskift efter tuning (kun i 'D')

: 25. mar 2021, 14:31
af SylleGS
basilhot skrev:
25. mar 2021, 09:43
Hej

Jeg har netop fået optimeret Cupraen til 380 hk, men uden DSG optimering, da jeg fik at vide dette ikke var nødvendigt og bl.a. øget koblingstryk slider på koblingen.

I 'D' ved delgas opfører den sig periodisk, men ofte som videoen nedenfor. ESC/ESP har selvfølgelig noget at sige, men den hakker/tøver på en ret ubehagelig måde synes jeg.
Jeg fik at vide af tuneren at det kan være en del af skifte strategien da der er lavere koblingstryk i 'D'.
I manuel og sportsgear er der intet. Der fungerer det bare spot on

Nogen der har en idé til om jeg bare skal acceptere dette eller ved hvad der kan være galt?

video af problem
Nu ved jeg ikke hvem tuneren er, men det virker meget mystisk at fraråde DSG optimering med de kræfter der. Samtlige anerkendte tunere jeg følger med i på div sociale medier laver altid en optimering på gearkassen når de tuner EA888.3 motorer. Mener kun det er stage 1 på IS20 turboen (den i 220, 230 go 245 hk standard), hvor de siger at det ikke er nødvendigt, men stadig en god ting at gøre.
Jeg ville gå efter at få gearkassen optimeret ASAP og evt. vælge en tuner der har haft med mange af de biler at gøre førhen, det virker ikke helt sådan, når han levere det produkt der.