Polo GTI 2,0 207hk DSG7 MK6F 2023 - Stage 1

Alt vedr. tuning af benzinmotorer
Besvar
Brugeravatar
ramac
Helt nyt medlem
Indlæg: 41
Tilmeldt: 15. jun 2010, 16:08
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 7 times
Been thanked: 2 times

Polo GTI 2,0 207hk DSG7 MK6F 2023 - Stage 1

Indlæg af ramac » 1. jul 2023, 14:11

Min netop afhændede Ibiza Cupra 1.8T 2016 kørte rigtig fint med APR stage 1.
Jeg kunne tænke mig noget tilsvarende til den ny Polo fra anerkendt producent, der giver motorgaranti - som f.eks APR eller Oettinger, men jeg har ikke kunnet finde noget hos dem. Nogen forslag?
ramac
Polo GTI 2.0 207hk DSG7 2023

Brugeravatar
vandhunden
Medlem
Indlæg: 1344
Tilmeldt: 25. maj 2010, 11:39
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 47 times
Been thanked: 138 times

Re: Polo GTI 2,0 207hk DSG7 MK6F 2023 - Stage 1

Indlæg af vandhunden » 1. jul 2023, 17:04

Nuværende køretøjer: VW Passat 2,0 TDI BMT Variant 190 HK DSG6 & Honda 1100 CBR BlackBird

Brugeravatar
ramac
Helt nyt medlem
Indlæg: 41
Tilmeldt: 15. jun 2010, 16:08
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 7 times
Been thanked: 2 times

Re: Polo GTI 2,0 207hk DSG7 MK6F 2023 - Stage 1

Indlæg af ramac » 1. jul 2023, 17:24

Tak for linket. Forbedringerne er præcis noget i den stil, jeg havde forestillet mig, men det er ligesom tilsvarende produkter, jeg har fundet, beregnet til MK6 uden F født med 200hk. Jeg føler mig ikke sikker på, at det umiddelbart passer på MK6F med 207hk.
På Siemoneit Racing's hjemmeside (link) findes produktet til 207hk udgaven men uden data eller pris.
ramac
Polo GTI 2.0 207hk DSG7 2023

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5577
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 320 times
Been thanked: 368 times

Re: Polo GTI 2,0 207hk DSG7 MK6F 2023 - Stage 1

Indlæg af GranTurismo » 2. jul 2023, 12:13

I stedet for garanti ville jeg nok foretrække en godkendt tuning. Fx JVK.

Så kan synshallen ikke sende bilen til VW for at få ny motorstyring, hvis de konstaterer uregelmæssigheder i versionsnummer.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
ramac
Helt nyt medlem
Indlæg: 41
Tilmeldt: 15. jun 2010, 16:08
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 7 times
Been thanked: 2 times

Re: Polo GTI 2,0 207hk DSG7 MK6F 2023 - Stage 1

Indlæg af ramac » 2. jul 2023, 13:10

GranTurismo skrev:
2. jul 2023, 12:13
I stedet for garanti ville jeg nok foretrække en godkendt tuning. Fx JVK.
Godkendt af hvem? JVK's hjemmeside giver ikke megen information, og på FB melder JVK sig midlertidigt offline d. 1. maj.
Ved syn skal dokumentation for tuningens lovlighed medbringes. Tidligere nævnte Siemoneit Racing f.eks. kan mod merpris levere TÜV certifikat, som accepteres i Danmark, men det er lidt langt at tage til Hamborg for en chip-tuning.
ramac
Polo GTI 2.0 207hk DSG7 2023

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5577
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 320 times
Been thanked: 368 times

Re: Polo GTI 2,0 207hk DSG7 MK6F 2023 - Stage 1

Indlæg af GranTurismo » 2. jul 2023, 13:40

ramac skrev:
2. jul 2023, 13:10
GranTurismo skrev:
2. jul 2023, 12:13
I stedet for garanti ville jeg nok foretrække en godkendt tuning. Fx JVK.
Godkendt af hvem? JVK's hjemmeside giver ikke megen information, og på FB melder JVK sig midlertidigt offline d. 1. maj.
Ved syn skal dokumentation for tuningens lovlighed medbringes. Tidligere nævnte Siemoneit Racing f.eks. kan mod merpris levere TÜV certifikat, som accepteres i Danmark, men det er lidt langt at tage til Hamborg for en chip-tuning.
Jeg har personligt ikke erfaring med JVK, men han nævnes jævnligt herinde som et eksempel på, at chiptuning godt kan være lovligt.

Hvis der ikke kan fås kontakt til JVK, ville jeg uden tøven vælge at køre en lang tur til Hamborg, for at få en tuning med TÜV certifikat. Jeg ville dog først forhøre mig ved en eller flere synshaller, for at få bekræftet om et TÜV certifikat er nok til at få bilen godkendt i Danmark.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
ramac
Helt nyt medlem
Indlæg: 41
Tilmeldt: 15. jun 2010, 16:08
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 7 times
Been thanked: 2 times

Re: Polo GTI 2,0 207hk DSG7 MK6F 2023 - Stage 1

Indlæg af ramac » 2. jul 2023, 17:17

GranTurismo skrev:
2. jul 2023, 13:40
Jeg ville dog først forhøre mig ved en eller flere synshaller, for at få bekræftet om et TÜV certifikat er nok til at få bilen godkendt i Danmark.
I Færdselsstyrelsens skriv: "Spørgsmål og svar om tekniske krav" står i afsnit: "Må jeg tune og ændre motoren i min bil?" under "Sikkerhed", at ved effektforøgelser over 20% kræves dokumentation fra bilfabrikanten eller en TÜV-godkendelse, så jeg vil tro, at en TÜV-certificering også kan bruges ved effektforøgelser under 20%.

Men det var lidt OT. MotorPower har en ABT Sportsline, som passer til bilen, men kr. 20.000 er alt for meget for den beskedne mereffekt, som den giver.
ramac
Polo GTI 2.0 207hk DSG7 2023

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5577
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 320 times
Been thanked: 368 times

Re: Polo GTI 2,0 207hk DSG7 MK6F 2023 - Stage 1

Indlæg af GranTurismo » 2. jul 2023, 17:52

ramac skrev:
2. jul 2023, 17:17
GranTurismo skrev:
2. jul 2023, 13:40
Jeg ville dog først forhøre mig ved en eller flere synshaller, for at få bekræftet om et TÜV certifikat er nok til at få bilen godkendt i Danmark.
I Færdselsstyrelsens skriv: "Spørgsmål og svar om tekniske krav" står i afsnit: "Må jeg tune og ændre motoren i min bil?" under "Sikkerhed", at ved effektforøgelser over 20% kræves dokumentation fra bilfabrikanten eller en TÜV-godkendelse, så jeg vil tro, at en TÜV-certificering også kan bruges ved effektforøgelser under 20%.

Men det var lidt OT. MotorPower har en ABT Sportsline, som passer til bilen, men kr. 20.000 er alt for meget for den beskedne mereffekt, som den giver.
Hvis de ved syn tjekker software og sender den til VW, for at få ny motorstyring, så kommer det måske til at koste omtrent det samme og så forsvinder din "billige" tuningsfil samtidig.

Jeg ved dog ikke hvornår de starter på at kontrollere software ved syn. Men det skulle komme..
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
Charlimike
Aktiv medlem
Indlæg: 3244
Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
Has thanked: 17 times
Been thanked: 210 times

Re: Polo GTI 2,0 207hk DSG7 MK6F 2023 - Stage 1

Indlæg af Charlimike » 4. jul 2023, 18:51

De tjekker ikke software til syn, men det er nogle mekanikeres vådeste drøm. Om det er under eller over 20% er kun er spg hvilke regelsæt der skal opfyldes, og krav til dokumentation. Alt skal i princippet godkendes, men ingen gør det.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart ❤️

"A problem shared is a problem halved"

Besvar

Tilbage til "Benzintuning"