Chipning af Golf 5 GTI

Alt vedr. tuning af benzinmotorer
lennert andersen
Helt nyt medlem
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 23 times
Been thanked: 7 times

Chipning af Golf 5 GTI

Indlæg af lennert andersen » 19. jul 2008, 10:34

Har en kammerat der har en Golf 5 GTI og han er i tvivl om det kan gå at få den chippet..!!
den er med dsg gear... vil del det kunne holde til den større effekt..? og hvad med selve motoren?
Han har snakket med Nordic turbo... de mente der skulle større forrør og indsugning på for han rigtig ville få noget ud af det og ville kunne komme ordentlig af med varmen..!!

Mvh Lennert

Brugeravatar
kimhemm
Meget aktiv medlem
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: vagtuning.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Chipning af Golf 5 GTI

Indlæg af kimhemm » 19. jul 2008, 19:51

Jeg har en Altea 2.0 TFSI med DSG og den er chippet hos Landberg. Han vil få ca. 250 HK og 400 Nm kun ved at chippe den.

Andet forrør og indsugning kan også være en god idé men han burde evt. også overveje en FMIC eller større IC for at få kølet luften godt. Det er nogenlunde det setup jeg kører med PT, men har dog ikke fået målt den endnu.

Hvis han bor i København skal han være velkommen til at komme med ud og køre en tur en dag, så kan han jo se hvordan sådan en motor opfører sig med lidt tuning....
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook

Jesper - CCA-tuning
Helt nyt medlem
Kommerciel bruger: CCA-tuning ApS

Indlæg af Jesper - CCA-tuning » 19. jul 2008, 20:55

lennert andersen skrev:Har en kammerat der har en Golf 5 GTI og han er i tvivl om det kan gå at få den chippet..!!
den er med dsg gear... vil del det kunne holde til den større effekt..? og hvad med selve motoren?
Han har snakket med Nordic turbo... de mente der skulle større forrør og indsugning på for han rigtig ville få noget ud af det og ville kunne komme ordentlig af med varmen..!!

Mvh Lennert
Hej Lennert

Du kan lade din kammerat prøve vores tuning ganske GRATIS i 6 køretimer! Så kan han prøve hvordan det føles på sin egen bil.

Med vores tuning følger også garantiforsikring, så han ikke behøver at være nervøs for f.eks. DSG-gearkassen, og papirer til syn.

Se mere på http://www.oettinger-tuning.dk" onclick="window.open(this.href);return false; eller http://www.cca-tuning.dk" onclick="window.open(this.href);return false;

Mvh. Jesper Bacher, CCA-tuning ApS, Langebjergvænget 19 A-C, 4000 Roskilde, Tlf. 72 26 50 50

lennert andersen
Helt nyt medlem

Indlæg af lennert andersen » 22. jul 2008, 21:27

okay super... mange tak for svarene... det vil jeg lade gå videre til ham og så må vi jo vente på at han kan bestemme sig..:)

Brugeravatar
cas
Nyt medlem
Has thanked: 2 times
Been thanked: 3 times

Indlæg af cas » 23. jul 2008, 08:53

Hej Lennert,

kører selv i min anden Golf 5 GTI nu.....den første fik efter chiptuning 265NM/248HK og den jeg har nu er landet på 280NM/252HK.

Skal selvfølgelig tages med forbehold for afvisning i speedo : Ved udvendig lufttemperatur på 6 g. kunne jeg med standardprogrammet få den op på 240 km/t.....efter indlæsning af det nye program - på samme strækning, samme retning og samme lufttemperatu landede speedometeret på lige under 280 km/t. Vi sad to personer i bilen og havde næsten tom tank. Ved ikke hvad det svarer til i reelle km/t, men det går mærkbart hurtigere :lol:

Den kører VOLDSOMT meget bedre og er s'føli sjovere. Det er bare lige som stoffer....mere vil have mere, så nu må der snart gøres noget. Mere power..mere power..mere power :-)

cas
VW Passat Variant 2.0 GTR 4-motion (280 HK), 2017 Nuværende
VW Passat 2.0 TSI Highline (211 HK), 2012 Tidligere
VW Golf V GTI, 2008 Tidligere
VW Golf V GTI, 2007 Tidligere
VW Golf IV GTI, 1999 Tidligere

Brugeravatar
Sagild
Nyt medlem
Geografisk region: Nordsjælland
Geografisk sted: Vedbæk
Kontakt:

Indlæg af Sagild » 23. jul 2008, 12:42

Overraskende... Jeg har samme motor i min, men meget mere moment selv uden chip.... Jeg troede ikke der var så stor forskel...
Sophistogrå BMW 535D Touring Aut. - 2011 - 299 HK
Shadowline, M-pakke, panorama soltag, sort himmel, el-klapbare spejle, lyspakke, xenon, comfort lædersæder med memory for fører og passager samt køl, CIC harddisk navigation, comfort acces/keyless go, surround view kameraer, el-betjent bagklap, HIFI lydpakke, Parkeringssensor for og bag og meget mere...

Sortmetal VW Golf VI 1,4 TSI 2010 - 122 HK
RNS 510, MFSW, LED baglygter, DK pakke.

Turbolag is just there to give V8's a chance! :D

Brugeravatar
VW HK - DE BEDSTE
Medlem
Geografisk region: Vestsjælland

Indlæg af VW HK - DE BEDSTE » 23. jul 2008, 12:51

Sagild .... er ret sikker på at det er en skrive fejl.... den får ca. 250hk og 380-400nm ved chip....... alt efter benzin s'følig.....
Sagild skrev:Overraskende... Jeg har samme motor i min, men meget mere moment selv uden chip.... Jeg troede ikke der var så stor forskel...
"EITHER WE HEAL NOW AS A TEAM,OR WE WILL DIE AS INDIVIDUALS"

Brugeravatar
Sagild
Nyt medlem
Kontakt:

Indlæg af Sagild » 23. jul 2008, 17:36

godt så er vi enige hehe
Shadowline, M-pakke, panorama soltag, sort himmel, el-klapbare spejle, lyspakke, xenon, comfort lædersæder med memory for fører og passager samt køl, CIC harddisk navigation, comfort acces/keyless go, surround view kameraer, el-betjent bagklap, HIFI lydpakke, Parkeringssensor for og bag og meget mere...

Brugeravatar
cas
Nyt medlem
Has thanked: 2 times
Been thanked: 3 times

Indlæg af cas » 24. jul 2008, 08:45

Damn.....var for hurtig på tasterne. Den har s'føli 380Nm....og den første havde 365NM :D
Sorry guys......
VW HK - DE BEDSTE skrev:Sagild .... er ret sikker på at det er en skrive fejl.... den får ca. 250hk og 380-400nm ved chip....... alt efter benzin s'følig.....
Sagild skrev:Overraskende... Jeg har samme motor i min, men meget mere moment selv uden chip.... Jeg troede ikke der var så stor forskel...
VW Passat Variant 2.0 GTR 4-motion (280 HK), 2017 Nuværende
VW Passat 2.0 TSI Highline (211 HK), 2012 Tidligere
VW Golf V GTI, 2008 Tidligere
VW Golf V GTI, 2007 Tidligere
VW Golf IV GTI, 1999 Tidligere

Brugeravatar
kimhemm
Meget aktiv medlem
Kontakt:

Indlæg af kimhemm » 24. jul 2008, 09:26

Ja ellers havde det godt nok være en noget speciel tuning du havde fået lavet dig.. ;)
cas skrev:Damn.....var for hurtig på tasterne. Den har s'føli 380Nm....og den første havde 365NM :D
Sorry guys......
VW HK - DE BEDSTE skrev:Sagild .... er ret sikker på at det er en skrive fejl.... den får ca. 250hk og 380-400nm ved chip....... alt efter benzin s'følig.....
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...

lennert andersen
Helt nyt medlem

Indlæg af lennert andersen » 27. jul 2008, 21:39

cas:
er din også med dsg gear..? for der kan det jo hurtigt gå hen og blive rigtig dyrt hvis det ikke kan holde..!!

Supermule

Indlæg af Supermule » 27. jul 2008, 21:49

DSG kasserne kan efter sigende holde til en del....Så den skal du ikke være så bekymret for.

Brugeravatar
kriztian
Medlem

Indlæg af kriztian » 28. jul 2008, 11:33

Vedrørende chipning af en 2.0 TFSI.

Er det nødvendigt at udskifte intercooleren? Der sker jo tit det, at motorer der "kun" er chippede, pga. høj varmeudvikling midlertidigt går døde efter f.eks. et par hurtige accelerationer, fordi intercooleren ikke kan følge med den forøgede efter fra chipningen.

I min nuværende bil, en Passat 1.8T har jeg udover chipning skiftet Intercooler og fået upgrade-turbo, for at sikre mig at effekten hele tiden er til rådighed.

Supermule

Indlæg af Supermule » 28. jul 2008, 11:38

Det er aldrig en skidt ting at montere en så stor køler som muligt.....

Brugeravatar
kriztian
Medlem

Indlæg af kriztian » 28. jul 2008, 11:45

Supermule skrev:Det er aldrig en skidt ting at montere en så stor køler som muligt.....
Hej Supermule.

Tak for dit hurtige svar. Baggrunden for at jeg spurgte er, at det måske bliver min næste motor, når jeg om nogle år skal skifte min nuværende Passat ud...

Der er altså ikke grund til at skifte turboen ud? Den eksisterendeturbo i TFSI'en kan sagtens følge med en chipning?

Supermule

Indlæg af Supermule » 28. jul 2008, 11:48

Ja.....Og jo køligere luft du kan klemme ind i den, jo bedre.

Så en stor IC er som sagt en god ting.....

Brugeravatar
kimhemm
Meget aktiv medlem
Kontakt:

Indlæg af kimhemm » 28. jul 2008, 13:59

Supermule skrev:Ja.....Og jo køligere luft du kan klemme ind i den, jo bedre.

Så en stor IC er som sagt en god ting.....
Jeg kan tydeligt mærke forskel efter jeg fik monteret min Forge FMIC på min Altea. Ikke at jeg tror den har fået større effekt, men den er bare mere frisk og klar også efter lidt længere perioder hvor den får lov at arbejde for føden

Supermule

Indlæg af Supermule » 28. jul 2008, 14:13

Det er det der er hele humlem med en større IC......

Men det er ikke kun størrelsen, men i lige så høj grad elementernes effektivitet.....

Brugeravatar
kimhemm
Meget aktiv medlem
Kontakt:

Indlæg af kimhemm » 28. jul 2008, 14:18

Supermule skrev:Det er det der er hele humlem med en større IC......

Men det er ikke kun størrelsen, men i lige så høj grad elementernes effektivitet.....
Nemlig... min "lille" FMIC ser jo ikke specielt stor ud, men er godt nok dejlig effektiv

Supermule

Indlæg af Supermule » 28. jul 2008, 14:25

Forge bruger også Garrett kerner.......De går for at være noget af det mest effektive der findes.

Brugeravatar
kimhemm
Meget aktiv medlem
Kontakt:

Indlæg af kimhemm » 28. jul 2008, 14:29

Supermule skrev:Forge bruger også Garrett kerner.......De går for at være noget af det mest effektive der findes.
Ja min skulle i hvert fald sænke temperaturen med op til 20 grader ved fuld belastning

Brugeravatar
kriztian
Medlem

Indlæg af kriztian » 28. jul 2008, 22:18

Hej igen

Er det uanset om der er tale om benzin eller diesel en god ide at skifte til en mere effektiv IC ved chipning?

Supermule

Indlæg af Supermule » 28. jul 2008, 22:21

Ja.......

Brugeravatar
kriztian
Medlem

Indlæg af kriztian » 28. jul 2008, 22:23

Tak igen Supermule for hurtigt svar!

Brugeravatar
kimhemm
Meget aktiv medlem
Kontakt:

Indlæg af kimhemm » 28. jul 2008, 22:29

kriztian skrev:
Supermule skrev:Der er altså ikke grund til at skifte turboen ud? Den eksisterendeturbo i TFSI'en kan sagtens følge med en chipning?
KO3 turboen der sidder på standard følger fint med til 250HK og 400 Nm bare ved chip i hvert fald. Jeg har ikke fået målt min endnu så skal ikke helt kunne sige ved lidt ekstra stumper gør for den samlede effekt endnu

Brugeravatar
kriztian
Medlem

Indlæg af kriztian » 29. jul 2008, 07:16

kimhemm skrev:
kriztian skrev:
Supermule skrev:Der er altså ikke grund til at skifte turboen ud? Den eksisterendeturbo i TFSI'en kan sagtens følge med en chipning?
KO3 turboen der sidder på standard følger fint med til 250HK og 400 Nm bare ved chip i hvert fald. Jeg har ikke fået målt min endnu så skal ikke helt kunne sige ved lidt ekstra stumper gør for den samlede effekt endnu
Det lyder rigtigt godt Kimhemm. Så man kan formentlig begrænse udgifterne til en chipning og en ny IC...

Brugeravatar
kimhemm
Meget aktiv medlem
Kontakt:

Indlæg af kimhemm » 29. jul 2008, 08:52

kriztian skrev:Det lyder rigtigt godt Kimhemm. Så man kan formentlig begrænse udgifterne til en chipning og en ny IC...
Der er mange der bare nøjes med en ny chip og det kører også helt fint, men kold luft skader aldrig... hvis du vælger at få den chippet så overvej også at få erstattet den originale BOV med en forstærket fra Forge. Den originale solenoid ventil er et svagt punkt

En opgradering på IC'en kan være at få monteret IC'en fra en S3, ellers er en FMIC som jeg har monteret også en god idé men koster lidt ekstra. S3 IC med stumper ca 2.500-3.000. Forge FMIC ca 8.000,-

Brugeravatar
Sagild
Nyt medlem
Kontakt:

Indlæg af Sagild » 29. jul 2008, 13:56

Det er jo også meget afhængigt hvor meget du vil presse motoren... De fleste store tunere der har forskellige kits... alså stage I, stage II og stage III software vil ikke sige du skal skifte IC før du går til stage II... men derimod anbefaler de fleste så også at du skifter indsugningen og som nævnt er det en god idé at skifte DV også...

roune
Helt nyt medlem

Indlæg af roune » 30. jul 2008, 12:51

kimhemm skrev:Jeg har en Altea 2.0 TFSI med DSG og den er chippet hos Landberg. Han vil få ca. 250 HK og 400 Nm kun ved at chippe den.

Andet forrør og indsugning kan også være en god idé men han burde evt. også overveje en FMIC eller større IC for at få kølet luften godt. Det er nogenlunde det setup jeg kører med PT, men har dog ikke fået målt den endnu.

Hvis han bor i København skal han være velkommen til at komme med ud og køre en tur en dag, så kan han jo se hvordan sådan en motor opfører sig med lidt tuning....
Står selv og skal have chippet min bil, og ville gøre det hos landberg. Hvor fik du chippet din henne?

Brugeravatar
kriztian
Medlem

Indlæg af kriztian » 31. jul 2008, 18:18

Hvor mange HK og NM kan en DSG gearkasse egentlig holde til?

Besvar

Tilbage til "Benzintuning"