Er det en and? - eller gentager VAG historien med de gamle 1,8-20VT (K03/K03s)
/HC
Sagild skrev:Det er en and...
Forskellen på Audi 2,0 TFSI og Golf V GTI og Seat Leon FR osv er at de kører med K03 turbo og biler som Seat Leon Cupra og Audi S3 har K04 turbo... Så er der brugt nogen enkelte andre dele men det er den grundlæggende forskel...
Korrekt. 2.0 TFSI kører med k03 som der skrives.. K04 er først oppe i S3 klassen.Sagild skrev:Det er en and......
lars stampe skrev:Hej
Her er en god side med beskrivelse af tfsi motoren
http://64.233.183.104/search?q=cache:DJ ... d=11&gl=dk" onclick="window.open(this.href);return false;
Supermule skrev:Så er K03'eren da vist nok også maks'et helt ud....![]()
lars stampe skrev:Hej
Her er en god side med beskrivelse af tfsi motoren
http://64.233.183.104/search?q=cache:DJ ... d=11&gl=dk" onclick="window.open(this.href);return false;
Sagild skrev:Tjekkede lige målingen og den har nogenlunde samme effekt mellem 5200 og 6400 rpm... altså de her knap 213 hk...
maksmoment på knap 292 ligger ved 3500 rpm men ligger stort set ens helt fra 2300 rpm til 5200 rpm...
og den står altså stadig helt standard...
Supermule skrev:Det lyder som en plausibel forklaring, bortset fra at der ikke er lavet en k03 der kan trække 200hk......
Ellers er der noget jeg er gået glip af......
Sagild skrev:Det er en and...
Forskellen på Audi 2,0 TFSI og Golf V GTI og Seat Leon FR osv er at de kører med K03 turbo og biler som Seat Leon Cupra og Audi S3 har K04 turbo... Så er der brugt nogen enkelte andre dele men det er den grundlæggende forskel...
Jeg vil hellere have kraften hurtigere må jeg indrømme... Minimerer jo også turbolag på den måde...lars stampe skrev:Hej
Supermule har vist lidt ret. Det du beskriver fotæller jo lige netop at tubo ikke kan holde det samme tryk helt til 6500 omdr. Ellers vill den jo få flere hk fra 5200 til 6500 .( Omdr bygger jo hk). Så omdrejningerne kompenserer jo i dette tilfælde for at turbo ikke kan holde fuldt tryk helt til stregen. Men det er jo også rart til dagligt er den kommer med det samme.
Sagild skrev:Tjekkede lige målingen og den har nogenlunde samme effekt mellem 5200 og 6400 rpm... altså de her knap 213 hk...
maksmoment på knap 292 ligger ved 3500 rpm men ligger stort set ens helt fra 2300 rpm til 5200 rpm...
og den står altså stadig helt standard...
Fordømt.. du kom mig i forkøbetlars stampe skrev:efter hvad der er angivet på mit link tidligere skulle det være følgende lader :
Abgasturbolader: K03-2080 Borg Warner Turbo Systems 5303 970 0086 (Quereinbau)
Men jeg har ingen kendskab til om det er ens på alle tfsi 200 hk (skoda - vw - audi), men det ville jeg da tro.