Revotechnik VS. RH-Motorsport. For folk som overvejer Revo!

Alt vedr. tuning af benzinmotorer
Brugeravatar
SygoPaPa
Helt nyt medlem
Indlæg: 87
Tilmeldt: 15. mar 2009, 13:40
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Holstebro
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Revotechnik VS. RH-Motorsport. For folk som overvejer Revo!

Indlæg af SygoPaPa » 10. okt 2011, 16:07

Min oplevelse/erfaring med Revotechnik (Sørensen Performance)



Det hele startede med at jeg sad og søgte efter muligheder for at få chiptunet min Seat. Faldt over Revotechnik, der var flere der havde anbefalet dem og de lovede 240HK/350NM ved at ændre nogle ting inden. Det var en fin effekt så dem valgte jeg.



Det krævede:

Indsugningskit (Luftfilter)

Komplet udstødning med 3” forrør, racer kat osv.

Front monteret intercooler

4 bars benzintryksregulator



Jeg købte de forskellige dele, og kørte så over Marc i Ølstykke . Jeg fik bilen chippet med deres så kaldte Revotech Stage2 chip. Og det var da noget af et spring i træk evne osv.

Jeg kørte så til RH-Motorsport for at få rullet bilen hvilket gav et noget skuffende resultat i forhold til hvad de Revo lovede: 215,2HK og 347,0NM. Men tænkte sådan var det jo nok bare. Havde fået et fint moment. RH sagde dog at den gik for magert mellem 5-6000rpm. Det var jeg selvfølgelig ikke stolt af.

Da jeg kom hjem kontaktede jeg straks Marc fra Sørensen performance, sendte ham papirerne fra RH med Lambda osv. Jeg skrev at den gik for magert, og at effekt var noget lavere end lovet. Han skrev og spurgte efter hvilken benzin jeg kørte på, om jeg havde haft strømmen fra bilen, og det med blandingen skrev han var en smagssag og at det var forskelligt hvordan man gjorde det.
Jeg skrev tilbage at jeg som altid kørte på 99vpower og at jeg ikke havde haft strømmen pillet fra.
Han ville så sende de kurver over til Revos teknikere og så sende mig deres svar hurtigst muligt. Og siden det har jeg ikke kunnet få noget svar fra Marc. Han får/læser mine mail men svarer bare aldrig. (DÅRLIG SERVICE!)

Bilen begyndte så efter 15-2000km at opføre sig underligt, den hakkede når man skiftede gear, og den satte lidt ud ved ganske alm kørsel ved 100km/t. Marc var jo ikke til at få noget svar fra, så derfor gav jeg op og kontaktede Jacob fra JVK. Vi blev enige om at det skulle laves om og jeg fik en tid hos RH 2 dage senere.

Jeg kommer så op til RH for at de skal chippe den om, der får de så lidt problemer med bilen. Den laver pludselig kun 0,3bars ladetryk og kunne stort set intet.

Revotechnik har så været så flinke at slukke for alt fejludlæsningsmuligheder på bilen så de kunne ikke læse fejl ud. Det endte med at de tog styreboksen med ud ”bagved” og slettede hvad der var i den og lagde original software i den igen. Så kunne bilen igen og blev rullet inden de begyndte at chippe den til 204HK.

Så den chip jeg havde fået fra Sørensen Performance havde givet mig i omegnen af 10HK.

Alt bliver godt hos RH-Motorsport så bilen bliver chippet på ny og laver derefter 227,3HK og 352,1NM og det må man sige er et utroligt flot resultat med kun 1,2bar ladetryk på standart k03s turbo.

Så i runde tal:
Revo software gav 215,2HK 347,0NM ved 1,45Bars tryk.
RH-Motorsport gav 227,3HK 352,1NM ved 1,2Bars tryk.

Rullefeltattesterne kan ses her:

http://www.mr-bonde.dk/Rullefelt/revo.JPG

http://www.mr-bonde.dk/Rullefelt/rh.JPG



Og for folk som har forstand på det med chipning (Har jeg IKKE selv) fortalte Rene at Revo havde stillet min tænding 60% tilbage. Hvilket ifølge ham var noget værre lort. Og så havde de hævet ladetrykket til de knap 1,5bar hvilket også er i overkanten for den lille turbo.



Jeg vil derfor stærkt fraråde folk at få chippet deres bil ved Sørensen Performance (Revotechnik).

Jeg vil så helt sikkert anbefale RH-Motorsport og JVK Tuning. Det er seriøse firmaer som har en kanon service og er klar på at hjælpe en med sine problemer.
Og de ved med sikkerhed hvad de laver!



For god ordens skyld vil jeg lige smide info ind om min opsætning:

Nordic Turbo alu recirkulerende dump ventil.
THS Frontmonteret intercooler kit
Forge Kona Luftfilter
Forge silikone rør fra LLM til Turbo
Miltek 2,75” forrør Købt hos JVK Tuning
Miltek Racerkat Købt hos JVK Tuning
Miltek Cat-back udstødning. Købt hos JVK Tuning
4 bars benzintryksregulator Købt hos JVK Tuning
NGK Race tændrør Købt hos JVK Tuning
ECS N75 Race Ventil
Audi 80 B4 S2 Avant 1993
Audi A4 B7 S-Line Avant TDI 2007

Brugeravatar
Muggs
Medlem
Indlæg: 566
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:52
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Mørke
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Revotechnik VS. RH-Motorsport. For folk som overvejer Re

Indlæg af Muggs » 10. okt 2011, 16:16

Ja de gode gamle 1,8T har RH altså bare styr på. Min bil kører også perfekt efter et besøg hos dem, hvor andre måtte give op :)
Og det er en fornøjelse at se dem arbejde. De logger jo alt imens bilen bliver rullet, så der er ikke nogen parametre der står tilfældigt.
Skoda Fabia Combi Sport 1,6 TDi - 11/2010 - Med lidt Landberg trylleri..

Brugeravatar
SygoPaPa
Helt nyt medlem
Indlæg: 87
Tilmeldt: 15. mar 2009, 13:40
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Holstebro
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Revotechnik VS. RH-Motorsport. For folk som overvejer Re

Indlæg af SygoPaPa » 10. okt 2011, 16:18

Må også indrømme at jeg lige blev 10 gange så glad for min bil efter den havde været oppe hos RH.

Aldrig mere andet end RH. Den har sku styr på det.
Audi 80 B4 S2 Avant 1993
Audi A4 B7 S-Line Avant TDI 2007

Brugeravatar
CULT
Aktiv medlem
Indlæg: 1887
Tilmeldt: 15. jun 2008, 14:11
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: 6000 Kolding
Has thanked: 6 times
Been thanked: 117 times

Re: Revotechnik VS. RH-Motorsport. For folk som overvejer Re

Indlæg af CULT » 10. okt 2011, 16:25

Ja de var ikke vildt imponeret af revo filen :mrgreen: men det blev da et helt godt resultat til sidst. (mig og en makker der kom med A3én lige efter dig)
BLANZ SOCIETY
Wörthersee Tour 2001-2002-2003-2004-2005-2006-2007-2008-2009-2010
Schafflund 2000-2001-2002-2003-2004-2005-2006-2007-2008-2009-2010
2017 Skoda Superb 2.0 tsi 280hk 4X4
2000 AUDI S3
2002 LUPO 3L med servo
1983 GOLF GTI PIRELLI
1976 PUCH MAXI K

Brugeravatar
SygoPaPa
Helt nyt medlem
Indlæg: 87
Tilmeldt: 15. mar 2009, 13:40
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Holstebro
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Revotechnik VS. RH-Motorsport. For folk som overvejer Re

Indlæg af SygoPaPa » 10. okt 2011, 16:29

Ja det var en behagelig tur hjem i en bil der spillede perfekt :)
Audi 80 B4 S2 Avant 1993
Audi A4 B7 S-Line Avant TDI 2007

Brugeravatar
SHG
Medlem
Indlæg: 1234
Tilmeldt: 11. dec 2009, 22:17
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Revotechnik VS. RH-Motorsport. For folk som overvejer Re

Indlæg af SHG » 10. okt 2011, 17:15

SygoPaPa skrev: Revotechnik har så været så flinke at slukke for alt fejludlæsningsmuligheder på bilen så de kunne ikke læse fejl ud.
Det lyder da bekymrende..
Sidder der andre med Revo-tunede biler derude, som heller ikke kan kommunikere med deres biler via fx VCDS efter optimeringen??

Brugeravatar
KenZ
Nyt medlem
Indlæg: 197
Tilmeldt: 11. feb 2009, 20:04
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Revotechnik VS. RH-Motorsport. For folk som overvejer Revo!

Indlæg af KenZ » 10. okt 2011, 18:01

Tja har hele tiden sagt at RH kan sgu deres kram også derfor det var dem som skulle chippe min ibiza. Så fik den chippet hos dem i 2007 den havde kørt 7000km. Den er nu 4år og 4 måneder gammel og har kørt ca 116.000km og det spiller stadig max

puggi
Medlem
Indlæg: 774
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:24
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: kolding
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Revotechnik VS. RH-Motorsport. For folk som overvejer Re

Indlæg af puggi » 10. okt 2011, 18:21

CULT skrev:Ja de var ikke vildt imponeret af revo filen :mrgreen: men det blev da et helt godt resultat til sidst. (mig og en makker der kom med A3én lige efter dig)
min gamle a3..?? hvad endte det med..?? skal snart have en tur.. :)
rigtige mænd kører med turbo.. :-)

Brugeravatar
CULT
Aktiv medlem
Indlæg: 1887
Tilmeldt: 15. jun 2008, 14:11
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: 6000 Kolding
Has thanked: 6 times
Been thanked: 117 times

Re: Revotechnik VS. RH-Motorsport. For folk som overvejer Re

Indlæg af CULT » 10. okt 2011, 20:24

puggi skrev:
CULT skrev:Ja de var ikke vildt imponeret af revo filen :mrgreen: men det blev da et helt godt resultat til sidst. (mig og en makker der kom med A3én lige efter dig)
min gamle a3..?? hvad endte det med..?? skal snart have en tur.. :)
Yes din gamle. den smed 345.6hk og ca 383nm. Chippen passede perfekt endnu der skulle bare pusles lidt med eboostén men den kører stadig 1.45bar så det er helt godt gået :mrgreen:
BLANZ SOCIETY
Wörthersee Tour 2001-2002-2003-2004-2005-2006-2007-2008-2009-2010
Schafflund 2000-2001-2002-2003-2004-2005-2006-2007-2008-2009-2010
2017 Skoda Superb 2.0 tsi 280hk 4X4
2000 AUDI S3
2002 LUPO 3L med servo
1983 GOLF GTI PIRELLI
1976 PUCH MAXI K

Brugeravatar
dug
Nyt medlem
Indlæg: 143
Tilmeldt: 10. jun 2011, 22:19
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Revotechnik VS. RH-Motorsport. For folk som overvejer Re

Indlæg af dug » 10. okt 2011, 21:06

Jeg skiftede til Revo fra .. En anden udbyder og bilen kører super og yder mere end lovet.

Vil til hver en tid anbefale Revo/Sorensen Performance.
Før:
´10 Leon FR Stage. 2 / ´07 Altea FR Stage. 3 / ´07 Leon Cupra Stage. 2+

Brugeravatar
SygoPaPa
Helt nyt medlem
Indlæg: 87
Tilmeldt: 15. mar 2009, 13:40
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Holstebro
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Revotechnik VS. RH-Motorsport. For folk som overvejer Re

Indlæg af SygoPaPa » 10. okt 2011, 21:33

Min erfaring siger mig i hvert fald nu at man skal holde sig langt væk fra Revo og tage til RH i stedet. Havde da aldrig troet min bil skulle komme til at køre så godt som efter RH havde fingrene i den.

Synes i starten at Revoen kørte godt, men det er jo klart når man går op i hk så er det jo bedst. Men når det bliver "hverdag" igen så mærker man alle de trælse ting. Derfor valgte jeg at få lavet den om.

Har også en Lambda udskrift fra målingen hos RH men med Revo.
Har bare ikke villet smide den op da jeg ikke fik den med efter RH havde lavet det om.
Så jeg har ikke en på begge målinger.

Men hvis folk gerne vil se den kan jeg godt smide den op ?
Audi 80 B4 S2 Avant 1993
Audi A4 B7 S-Line Avant TDI 2007

Brugeravatar
Møbbe
Aktiv medlem
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 14. jun 2008, 07:38
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 11 times
Been thanked: 128 times

Re: Revotechnik VS. RH-Motorsport. For folk som overvejer Re

Indlæg af Møbbe » 11. okt 2011, 10:14

Jeg kan også tilføjes som en utilfreds RevoTechnik kunde.

Jeg har intet at sætte på Sørensens-Performance`s service - Marc er en fin fyr, og har prøvet at hjælpe med at løse problemet med min bil...så servicedelen kan jeg ikke sætte noget på. Jeg har heller ikke været udefor han ikke har besvaret mails indenfor kort tid, når jeg har haft skrevet til ham - så den del kan jeg ikke genkende.

Jeg er dog ked af at jeg har brugt 4950.- på en tuning som ikke har fungeret (har bedt om pengene retur - det blev afslået.). Marc laver ikke softwaren, og derfor ikke hans skyld (ved godt han er ansvarlig for det produkt han har valgt at sælge - men han sælger en anden mands kaffe, og kan ikke selv rette i den std fil han modtager), RevoTechnik "i mit tilfælle" ikke har formået at lave en fil som fungerer.

Jeg har skrevet til Revo`s hovedkontor i England - og afventer svar - specielt, som jeg har beskrevet i mailen, sendt til dem, at deres forhandler i DK har prøvet udbedre problemet (nye tændrør, tændspoler, neddrosling, logning), og jeg ikke bare er en tidligere kunde som havde lyst til at prøve en anden tuner - jeg har altså ikke bare lukket varm luft ud, men sagligt fortalt om hele forløbet, og at min bil - efter at have fået Landberg til at tune den, kører 120% problemfrit, modsat Revo filen, og på baggrund at dette ønsker mine penge retur. Jeg beskrev også i mailen til Revo`s hovedkontor - at min bil havde gennemgået en fejlfinding hos JR-Autoteknik, og Audi Gladsaxe - og ingen kunne finde fejl ved hardwaren. Som bilen kører med landberg tuningen, bekræfter det bare yderligere at det er Revo softwaren som eder var noget galt med

De reklamerer selv ved pengene retur indenfor 1 måned, men jeg har 2 dage efter "klaget" over bilen udsatte i 1 & 2, - dag 4 bliver tændrør skiftet, det hjalp heller ikke - sådan kørte det frem og tilbage en måned hvor 3 logninger blev fortaget, nye tændrør endnu engang - en logning mere, nye tændrør igen...intet hjalp, så mener jeg bestemt jeg har krav på at få i hvert fald en del af beløbet retur...eller er jeg gal på den??



RH bliver rost, og ved også Rittersport er en haj, og får stor ros herinde - men jeg vil altså endnu engang gerne have lov til at rose Landberg - deres service er fantastisk, de har virkelig sat en ære i at få min bil til at kører - specielt en stor tak til Claus fra landberg,..... jeg har nu en bil som jeg fryder mig over hvergang jeg kører i den. Så sent som i fredags prøvede jeg mod en kammerats Seat 2.0tfsi med DSG (ikke tunet - std 200hk), og den måtte se sig slået af min "1,8tfsi", den trækker, og den gør det helt rent.
Bilen blev rullet - dog uden ESP sikringen pillet ud (skulle give lidt mere power) - men den leverede 216,8hk og 371,6nm (bilen er KUN OBD tunet..ikke engang andet luftfilter)...dog 99 Vpower i tanken.

Håber vi kan holde debatten sagligt (syntes jeg selv jeg har gjort ? - også trådstarter har beskrevet hans problem - ikke bare mudderkastet )- alt ovenstående er i hvert fald min oplevelse af at have prøvet Revo`s tuning.....
Senest rettet af Møbbe 13. okt 2011, 15:49, rettet i alt 1 gang.
Mercedes EQC 400 4-matic
MiniCooper SE
BMW e30 Mtech 1 - eta 2,7 supercharged

Brugeravatar
SygoPaPa
Helt nyt medlem
Indlæg: 87
Tilmeldt: 15. mar 2009, 13:40
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Holstebro
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Revotechnik VS. RH-Motorsport. For folk som overvejer Re

Indlæg af SygoPaPa » 11. okt 2011, 11:08

Det var fint der lige kom en historie mere, så er det ikke kun mig/min bil der er problemer med. Men lækkert du fik det rettet hos landberg. Det jeg synes er det værste ved revo, det er det med at de slukker for fejludlæsningen på bilen. Alle tunere kan lave noget skidt, og det er næsten altid kun det der kommer frem i lyset. Så ud af 100 chipninger er der 2 der ikke virker som de skal, og det er de 2 der fortæller om deres negative oplevelse. Denne tråd var bare for at fortælle om min oplevelse og for at høre andres:)
Audi 80 B4 S2 Avant 1993
Audi A4 B7 S-Line Avant TDI 2007

Brugeravatar
Tonny
Admin
Indlæg: 9368
Tilmeldt: 8. jun 2008, 13:52
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
Has thanked: 260 times
Been thanked: 666 times

Re: Revotechnik VS. RH-Motorsport. For folk som overvejer Re

Indlæg af Tonny » 11. okt 2011, 12:53

SygoPaPa skrev:Det jeg synes er det værste ved revo, det er det med at de slukker for fejludlæsningen på bilen.
Kan jeg ikke få den tekniske forklaring på hvad du mener med det?

Brugeravatar
Don Karnage
Medlem
Indlæg: 1319
Tilmeldt: 2. jan 2011, 21:42
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tune (Greve)
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Revotechnik VS. RH-Motorsport. For folk som overvejer Re

Indlæg af Don Karnage » 11. okt 2011, 12:56

Ja det giver ikke mening.
Audi RS3 8V 2018 Stage 3

Tidligere biler:
Seat Leon 1P 2.0 TFSI Sport-Up
Revo Stage 2+ 293 hk, 436 nm [Tidligere setup]
APR Stage 3, i omegnen af 370 hk, 500 nm.

christianB
Nyt medlem
Indlæg: 212
Tilmeldt: 15. jul 2008, 10:48
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Revotechnik VS. RH-Motorsport. For folk som overvejer Re

Indlæg af christianB » 11. okt 2011, 13:29

nu slukker revo jo nok heller ikke for selve fejludlæsningen, men nok bare for nogle fejlkoder som skal forhindre motorlampen i at tænde. Det kunne tænkes at de netop gør det fordi det er en "standardfil" de distriburer rundt i verden via et forhandlernetværk, så der er ikke mulighed for at fintrimme på den aktuelle bil. Så er det nemmere at slukke for et par fejlkoder hist og her. Men det er jo formentlig ikke selve kommunikationen med testeren de slukker for.

Brugeravatar
Tonny
Admin
Indlæg: 9368
Tilmeldt: 8. jun 2008, 13:52
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
Has thanked: 260 times
Been thanked: 666 times

Re: Revotechnik VS. RH-Motorsport. For folk som overvejer Re

Indlæg af Tonny » 11. okt 2011, 13:34

christianB skrev:nu slukker revo jo nok heller ikke for selve fejludlæsningen, men nok bare for nogle fejlkoder som skal forhindre motorlampen i at tænde. Det kunne tænkes at de netop gør det fordi det er en "standardfil" de distriburer rundt i verden via et forhandlernetværk, så der er ikke mulighed for at fintrimme på den aktuelle bil. Så er det nemmere at slukke for et par fejlkoder hist og her. Men det er jo formentlig ikke selve kommunikationen med testeren de slukker for.
Jeg vil nu stadig gerne have påstanden specificeret lidt :)

christianB
Nyt medlem
Indlæg: 212
Tilmeldt: 15. jul 2008, 10:48
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Revotechnik VS. RH-Motorsport. For folk som overvejer Re

Indlæg af christianB » 11. okt 2011, 13:55

nu er der jo ikke kutyme for at diskusioner omkring chiptuning er baseret på fakta og kendsgerninger men istedet rygter og løs snak, så det skal du nok ikke sætte næsen op efter.-)

Brugeravatar
SygoPaPa
Helt nyt medlem
Indlæg: 87
Tilmeldt: 15. mar 2009, 13:40
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Holstebro
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Revotechnik VS. RH-Motorsport. For folk som overvejer Re

Indlæg af SygoPaPa » 11. okt 2011, 15:13

Jeg kan kun fortælle hvad jeg har fået afvide i forbindelse med min bil.

Jeg vil ikke tage alle revo chipninger over en kam, der er jo også en der skriver i denne tråd at hans virker perfekt.

Det med at de havde slukket for fejludlæsningen, med det mener jeg at f.eks tog vi stikket af LMM og det lavede den ikke fejl på. VCDS kunne ikke finde fejlen. Og gør jeg det nu kommer fejlen med det samme.
Hvordan og hvorledes det fungere har jeg ikke forstand på, skriver bare hvad jeg er blevet fortalt.
Audi 80 B4 S2 Avant 1993
Audi A4 B7 S-Line Avant TDI 2007

Brugeravatar
ThomasMN
Aktiv medlem
Indlæg: 1851
Tilmeldt: 13. jun 2008, 17:06
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Biersted
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Revotechnik VS. RH-Motorsport. For folk som overvejer Re

Indlæg af ThomasMN » 11. okt 2011, 16:20

Nu skal man passe på med hvad man siger. Men jeg tror simpelthen ikke på at Revo har folk til at sidde og lave hver eneste fil, det er jo en halv stor biks. Jeg ved ikke hvor mange filer de får om dagen, men det må være mange.
Hvor lang tid tager det at lave en fil, som f.eks. Landberg gør. 30 min? Får Revo så 100 filer om dagen, skal de jo bruge lige i underkanten af 400 mand til KUN at lave filer. Tallene er kun gæt, men bare for at sætte det lidt i perspektiv. Jeg tror bare at de bare sender nogen "standard" filer retur.....

Brugeravatar
SygoPaPa
Helt nyt medlem
Indlæg: 87
Tilmeldt: 15. mar 2009, 13:40
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Holstebro
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Revotechnik VS. RH-Motorsport. For folk som overvejer Re

Indlæg af SygoPaPa » 11. okt 2011, 16:31

ThomasMN skrev:Nu skal man passe på med hvad man siger. Men jeg tror simpelthen ikke på at Revo har folk til at sidde og lave hver eneste fil, det er jo en halv stor biks. Jeg ved ikke hvor mange filer de får om dagen, men det må være mange.
Hvor lang tid tager det at lave en fil, som f.eks. Landberg gør. 30 min? Får Revo så 100 filer om dagen, skal de jo bruge lige i underkanten af 400 mand til KUN at lave filer. Tallene er kun gæt, men bare for at sætte det lidt i perspektiv. Jeg tror bare at de bare sender nogen "standard" filer retur.....

Så vidt jeg ved er det også bare "standart" filer.
Audi 80 B4 S2 Avant 1993
Audi A4 B7 S-Line Avant TDI 2007

Brugeravatar
Realtor
Aktiv medlem
Indlæg: 4114
Tilmeldt: 14. jan 2009, 16:26
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 9210
Has thanked: 35 times
Been thanked: 475 times

Re: Revotechnik VS. RH-Motorsport. For folk som overvejer Re

Indlæg af Realtor » 11. okt 2011, 17:02

Mener da Marc har skrevet side op og ned om at REVO laver hver enkelt fil ud fra den aktuelle bil.

Men 100 filer om dagen de skal lave totalt og deres folk arbejder 5 effektive timer, ja så kan hver enkelt ansatte nå 10 om dagen og det giver nu kun giver 10 ansatte og ikke 400... ;)

men skulle jeg have lavet en bil var den røget til Landberg - har kun fået sublim service derfra.
2020 Audi E-tron 55

Brugeravatar
ThomasMN
Aktiv medlem
Indlæg: 1851
Tilmeldt: 13. jun 2008, 17:06
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Biersted
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Re: Revotechnik VS. RH-Motorsport. For folk som overveje

Indlæg af ThomasMN » 11. okt 2011, 17:14

Hvordan fanden kom jeg frem til 400 mand. Det er jo direkte pinligt...... :( Bare glemt alt hvad jeg skrev. Jeg tror dog stadig at de bare sender nogen standard tuningsfiler ud....uden noget at have det i.

Realtor skrev:Mener da Marc har skrevet side op og ned om at REVO laver hver enkelt fil ud fra den aktuelle bil.

Men 100 filer om dagen de skal lave totalt og deres folk arbejder 5 effektive timer, ja så kan hver enkelt ansatte nå 10 om dagen og det giver nu kun giver 10 ansatte og ikke 400... ;)

men skulle jeg have lavet en bil var den røget til Landberg - har kun fået sublim service derfra.

Sendt fra min HTC Sensation med det der Tapatalk

Brugeravatar
Møbbe
Aktiv medlem
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 14. jun 2008, 07:38
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 11 times
Been thanked: 128 times

Re: Revotechnik VS. RH-Motorsport. For folk som overvejer Re

Indlæg af Møbbe » 11. okt 2011, 19:35

Jeg kan kun fortælle om min egen bil, og det tog knapt 10min fra jeg kom til filen fra England var uploadet - måske mit stelnummer er skrevet i filen, mere specielt skrevet fil er der vidst ikke i det.

Jeg kan dog ikke se noget galt i den måde - mange bruger denne metode :) ....desværre virkede dette ikke på min.
Mercedes EQC 400 4-matic
MiniCooper SE
BMW e30 Mtech 1 - eta 2,7 supercharged

claus landberg
Nyt medlem
Indlæg: 182
Tilmeldt: 4. mar 2010, 17:53
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Landberg.dk ApS
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Revotechnik VS. RH-Motorsport. For folk som overvejer Re

Indlæg af claus landberg » 11. okt 2011, 19:45

ThomasMN skrev:Nu skal man passe på med hvad man siger. Men jeg tror simpelthen ikke på at Revo har folk til at sidde og lave hver eneste fil, det er jo en halv stor biks. Jeg ved ikke hvor mange filer de får om dagen, men det må være mange.
Hvor lang tid tager det at lave en fil, som f.eks. Landberg gør. 30 min? Får Revo så 100 filer om dagen, skal de jo bruge lige i underkanten af 400 mand til KUN at lave filer. Tallene er kun gæt, men bare for at sætte det lidt i perspektiv. Jeg tror bare at de bare sender nogen "standard" filer retur.....
Du har 100% ret ang filerne, der hvor du ikke har helt ret er hvor lang tid det tager at lave en fil.. Nogle gange kan store dele af filerne genbruges (hvis de har samme HW/SW nummer = samme motor og ens ECU), men andre gange kan det altså tage rigtig mange timer inden man er helt færdig med filerne..

Jeg tror grunden til at REVO slukker for nogle af diagnose funktioner er, at de skal bruges disse funktioner til deres SPS interface, så den del ville jeg ikke være urolig for, men derimod ville jeg være rigtig træt af at eje en nyere bil med REVO i, da den ændrer SW nummeret på ECUen og dermed er det slut med opdateringer fra f.eks AUDI fremover, dette skyldes at VW's testere kontrollerer versionsnummeret og såfremt det er lig med eller højere end det der ligger på testeren så opdaterer den ikke - så derfor er det kun REVO der kan lave bilen tilbage til standard, alle vi andre tunere kan sagtent gøre det for hinanden, men bare ikke på en revo tunet bil...
Mvh.

Claus Larsen, https://landberg.dk - alt i castrol motorolie, bosch reservedele, Philips/Osram
http://Chiptuning.nu - danmark førende chiptuner

Brugeravatar
ClausP
Aktiv medlem
Indlæg: 3598
Tilmeldt: 20. jul 2008, 14:51
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 4 times
Been thanked: 25 times

Re: Revotechnik VS. RH-Motorsport. For folk som overvejer Re

Indlæg af ClausP » 11. okt 2011, 20:52

christianB skrev:nu er der jo ikke kutyme for at diskusioner omkring chiptuning er baseret på fakta og kendsgerninger men istedet rygter og løs snak, så det skal du nok ikke sætte næsen op efter.-)
Lidt en underlig kommentar her, synes jeg.
Hvis du læser starten af tråden: Så skriver han:
SygoPaPa skrev: ... Den laver pludselig kun 0,3bars ladetryk og kunne stort set intet.
Revotechnik har så været så flinke at slukke for alt fejludlæsningsmuligheder på bilen så de kunne ikke læse fejl ud.
Han er jo lægmand, så han kender ikke teknikken bag, men han har førstehånderfaring, da det jo er hans bil hvor der kan konstateres at der ikke logges fejl i ECU.
Så det er vel fakta og alt andet lige bestemt ikke et rygte.
Volkswagen ID.3 Pro - Vollausstattung

Brugeravatar
SygoPaPa
Helt nyt medlem
Indlæg: 87
Tilmeldt: 15. mar 2009, 13:40
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Holstebro
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Revotechnik VS. RH-Motorsport. For folk som overvejer Re

Indlæg af SygoPaPa » 11. okt 2011, 21:49

ClausP skrev:
christianB skrev:nu er der jo ikke kutyme for at diskusioner omkring chiptuning er baseret på fakta og kendsgerninger men istedet rygter og løs snak, så det skal du nok ikke sætte næsen op efter.-)
Lidt en underlig kommentar her, synes jeg.
Hvis du læser starten af tråden: Så skriver han:
SygoPaPa skrev: ... Den laver pludselig kun 0,3bars ladetryk og kunne stort set intet.
Revotechnik har så været så flinke at slukke for alt fejludlæsningsmuligheder på bilen så de kunne ikke læse fejl ud.
Han er jo lægmand, så han kender ikke teknikken bag, men han har førstehånderfaring, da det jo er hans bil hvor der kan konstateres at der ikke logges fejl i ECU.
Så det er vel fakta og alt andet lige bestemt ikke et rygte.

Som sagt, jeg kender intet til det der med at indstille en bil i ECUen. Derfor har jeg bare søgt andres erfaring, og deler netop også ud af min af samme grund.
Audi 80 B4 S2 Avant 1993
Audi A4 B7 S-Line Avant TDI 2007

Brugeravatar
Martin Pajko
Nyt medlem
Indlæg: 298
Tilmeldt: 26. dec 2009, 23:55
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Kbh
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Revotechnik VS. RH-Motorsport. For folk som overvejer Re

Indlæg af Martin Pajko » 11. okt 2011, 23:02

Tænker lidt på om Revo ikke har noget at sige? Har de ikke kontaktet dig efterfølgende?

De plejer at være ret aktive på dette forum ?
Golf 3 Vr6 Syncro CC - 1996 TOTAL BG: http://bilgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=164878

Golf 5 2.0 Tdi GT Sport - 2008 SOLGT BG: http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=216212

Golf 6 1.6 Bluemotion - 2010

Brugeravatar
SygoPaPa
Helt nyt medlem
Indlæg: 87
Tilmeldt: 15. mar 2009, 13:40
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Holstebro
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Revotechnik VS. RH-Motorsport. For folk som overvejer Re

Indlæg af SygoPaPa » 12. okt 2011, 05:01

Martin Pajko skrev:Tænker lidt på om Revo ikke har noget at sige? Har de ikke kontaktet dig efterfølgende?

De plejer at være ret aktive på dette forum ?

Har intet hørt fra dem.
Audi 80 B4 S2 Avant 1993
Audi A4 B7 S-Line Avant TDI 2007

christianB
Nyt medlem
Indlæg: 212
Tilmeldt: 15. jul 2008, 10:48
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Revotechnik VS. RH-Motorsport. For folk som overvejer Re

Indlæg af christianB » 12. okt 2011, 08:59

@sygopapa

Nu var min kommentar heller ikke møntet på dig - men mere en kommentar om at der er tradition for at disse chiptuningstråde ofte ender med at der kommer nogle på banen som af og til ikke har et helt klart overblik over hvad der foregår i en ecu ifm chiptuning, men ikke afholder sig fra komme med udtalelser omkring det.

Jeg beklager hvis det blev opfattet forkert

Besvar

Tilbage til "Benzintuning"