Supermule skrev:Du har for det første ca 10% større volumen på en 2,0 over en 1,8'er.....
Alene der henter du altså nemt 30 hk ved 300hk.
Men motoren er mere moderne og sikkert mere effektiv og derved kan der hentes mere effekt....
Men holdbarheden kender man ikke meget til endnu.
Ja der er større flow ingen tvivl om det, men tilgengæld bruger 2.0 jo en plastik lille indsugningsmanifold, men den har dog en langt højere kompression end 1.8T som med garanti giver langt mere effekt da den kører med 10.3:1 kompression som er langt højere end 1.8T hvilket normalt begrænser ladetrykket men det er vel her 109oktan benzen kommer ind i billedet....jeg er helt enig i flow på en turbo er naturligvis det afgørende for hvor meget effekt man kan få, men mig bekendt har man også herhjemme slået Garretts opgivelser med flere mil på Supra maskiner mm., det er vel mindst ligeså stort et spørgsmål hvilken motor man drøner turboen på - jeg mener tager man en NA suge motor med lad os bare sige 500hk som eksempel så vil en GT30 lader sådan set uanset ladetryk da fræse effekten på sådan en maskine langt over 500hk selvom den kun kan flowe....
Jeg vil gerne prøve at understrege de opdagelser jeg selv har gjort her og undersøgt lidt på:
Denne bruger kører med APR s3+kit med GT28rs 0.64hus og APR IC som eneste mod her:
På 98(93) program bliver den målt til 303whp omregnet med ca. 12% korrektionsfaktor til 340hk på motoren (som den måling set hos RH) (der er godt nok racebenzin i tanken, men programmet er 98 derfor vedhæfter jeg også link til almindelig 98 benz og 98 program måling med samme effekt, alle målinger hos APR iøvrigt.
http://www.goapr.com/VW/products/tvs3pl ... raphs.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1672444" onclick="window.open(this.href);return false;
På 105 oktan program (100 oktan) og 109oktan benz i tanken bliver den målt til 357whp omregnet 401hk på motoren - stadig GT28rs laderen der max kan flow 340hk.
Herefter bliver der sener tilføjet APR indsugningsmanifold med RS4 gasspjæld, AGU top og APR IC.
og på 98 program giver den 350whp eller 400hk nu. altså en forskel på alene 50hk iforhold til før ( jeg vil iøvrigt gerne indskyde JVK har set 60hk forøgelse på sin egen med den indsugning).
og på 105 program giver den 391whp eller 440hk på motoren....
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1917825" onclick="window.open(this.href);return false;
Det jeg bare prøver at sige er at medmindre de målinger er helt hen i skoven hvilket jeg vil vælge at tro de ikke er da bilen er kører 11,7 sekunders tider med det setup, og i lys af de oprindelig målinger som er fuldstænding On par med den måling hos RH.....jeg aner ikke hvad der sandt og falsk her, men en APR kører 12,6 sekunder med APR stage 3+kit og slick dæk og det er i standard setup med 98 benz, og det samme gjorde denne bruger i s3+trim, men efter de øvrige mods og racegas et helt sekund hurtigere og der ved ja da at Michael har helt styr på hvor meget effekten må og skal være forøget få at hente et helt sekund sådan......derudover er jeg da også sikker på michael at din racer kommer til at outperforme de fabriksopgivelser på laderen