jeg står i den situation at jeg har købt mig en Polo BlueGT 2017 (DSG)
som jeg gerne vil have lidt federe lyd ud af
Hvad har jeg af muligheder?
Har ingen forstand på udstødning så gerne uddybet hvad der er af løsninger
tak for hjælpen
er det lige til at skifte tilbage til originalt hvis man ønsker det ved senere salg?peter_dk25 skrev:Jeg kører med originalt mellemrør og bagpotte fra GTi 6R - passer spot on på Blue GT. Super lyd - både ude og inde, og slipper en lille prut, når DSG skifter...
Prisen er også til at betale: ca. kr. 2.500,- for det hele fra AHW i Tyskland.
udskiftning af mellempotte til rør lyder, som en god mellemvej, hvad koster det ca? og kan den laves tilbage nemt?GranTurismo skrev:Jeg har ikke set nogen downpipe til BlueGT endnu, så valget står mellem:
- en bagpotte
- en catback (bagpotte + mellempotte)
- udskiftning af mellempotte til et rør
Skulle jeg have en anden udstødning på, så blev det Supersprint - Selvom Miltek er billig for tiden grundet den lave kurs på pund.
Når ACT er slået til så lyder det som en knallert... 34 sekunder inde i klippet:
Det er lige til at skifte begge veje - det drejer sig kun om to clamps (du kan i øvrigt genbruge den ene fra Blue GT udstødningen, hvis du monterer GTI varianten. Den anden skal være lidt større i diameter.)kyhlen skrev:er det lige til at skifte tilbage til originalt hvis man ønsker det ved senere salg?peter_dk25 skrev:Jeg kører med originalt mellemrør og bagpotte fra GTi 6R - passer spot on på Blue GT. Super lyd - både ude og inde, og slipper en lille prut, når DSG skifter...
og er de 2.500,- inkl udskiftning eller bare for det dele der kræves?
peter_dk25 skrev:Det er lige til at skifte begge veje - det drejer sig kun om to clamps (du kan i øvrigt genbruge den ene fra Blue GT udstødningen, hvis du monterer GTI varianten. Den anden skal være lidt større i diameter.)kyhlen skrev:er det lige til at skifte tilbage til originalt hvis man ønsker det ved senere salg?peter_dk25 skrev:Jeg kører med originalt mellemrør og bagpotte fra GTi 6R - passer spot on på Blue GT. Super lyd - både ude og inde, og slipper en lille prut, når DSG skifter...
Prisen er uden montering, men det er super nemt: Som sagt kun to clamps af og på - kan gøres på under en time.
Jeg prøvede først løsningen med kun at udskifte mellempotten på min Blue GT med mellemrøret fra GTI, som ikke har mellempotte, men blot et rør.
Det fortrød jeg hurtigt - rigtig meget larm i kabinen konstant. Derfor købte jeg også GTI bagpotten, det gav et helt andet - og bedre - resultat.
Men Peter, er det hele historien?peter_dk25 skrev:Det er lige til at skifte begge veje - det drejer sig kun om to clamps (du kan i øvrigt genbruge den ene fra Blue GT udstødningen, hvis du monterer GTI varianten. Den anden skal være lidt større i diameter.)kyhlen skrev:er det lige til at skifte tilbage til originalt hvis man ønsker det ved senere salg?peter_dk25 skrev:Jeg kører med originalt mellemrør og bagpotte fra GTi 6R - passer spot on på Blue GT. Super lyd - både ude og inde, og slipper en lille prut, når DSG skifter...
Prisen er uden montering, men det er super nemt: Som sagt kun to clamps af og på - kan gøres på under en time.
Jeg prøvede først løsningen med kun at udskifte mellempotten på min Blue GT med mellemrøret fra GTI, som ikke har mellempotte, men blot et rør.
Det fortrød jeg hurtigt - rigtig meget larm i kabinen konstant. Derfor købte jeg også GTI bagpotten, det gav et helt andet - og bedre - resultat.
så du fik skiftet mellempotte ud med rent rør samt optimeret inkl. 2 cyl deaktiveret?LAKGT skrev:Men Peter, er det hele historien?peter_dk25 skrev:Det er lige til at skifte begge veje - det drejer sig kun om to clamps (du kan i øvrigt genbruge den ene fra Blue GT udstødningen, hvis du monterer GTI varianten. Den anden skal være lidt større i diameter.)kyhlen skrev: er det lige til at skifte tilbage til originalt hvis man ønsker det ved senere salg?
Mere så det ikke er vildledene, har du kørt med GTI udstødningen hvor dit 2cyl har været aktivt?
Mindes 2 cyl på underlig vis blev frakoblet ved din BSR optimering.
Har selv kørt i en bluegt hvor mellempotten var fjernet, og 2cyl deaktiveret, det fungerer fint. Først på 2cyl bliver resonansen belastende.
Sent from my iPhone using Tapatalk
kan jeg lokke dig til at uddybe belastende konstant?peter_dk25 skrev:Det er jo en individuel vurdering, jeg synes det var belastende konstant.
Men smag og behag
Tak peterpeter_dk25 skrev:Jamen, hvordan lyder den? Lyd er jo ret svær et beskrive, og som Lasse skriver, så har jeg aldrig hørt den i 2 cyl. mode med kun mellempotten udskiftet.
Men en konstant temmelig høj brummen uanset hastighed, og hvor anlægget skulle skrues pænt højt op for at overdøve lyden.
Udefra lød den rimelig OK.
Bagpotten på Blue GT er konstrueret til at virke sammen med en mellempotte - det er bagpotten på GTI ikke. Til gengæld, så har GTI en lidt større forpotte lige efter katalysatoren, i modsætning til den bette tjavs på Blue GT samme sted.
Samlet set, så gav den valgte løsning med GTI bagpotte og mellemrør - sammen med den lille tjavs fra Blue GT - en god og billig OEM løsning med en 55 mm rørføring hele vejen igennem, hvor Blue GT snævrer ind til 50 mm ved bagpotten. Ikke fordi jeg tror, at det har den store betydning.
Den lyder i øvrigt på ingen måde som GTI i almindelighed.
Håber det hjælper lidt
Du har vel ikke noget info på den adapter??peter_dk25 skrev:Det kan du sagtens - kræver dog en adapter, da mellemrøret bagtil er 55 mm og Blue GT potten er 50 mm.
Afgangsrør på Blue GT og GTI er ens.
Samlemuffe og så to clamps fra THassankyhlen skrev:Du har vel ikke noget info på den adapter??peter_dk25 skrev:Det kan du sagtens - kræver dog en adapter, da mellemrøret bagtil er 55 mm og Blue GT potten er 50 mm.
Afgangsrør på Blue GT og GTI er ens.