skifte udstødning og indsugning system B5-TDI

Alt vedr. udstødningsystemer
Besvar
Brugeravatar
jp123
Nyt medlem
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

skifte udstødning og indsugning system B5-TDI

Indlæg af jp123 » 12. mar 2010, 23:38

Hvor er 1. flaskehals i luftsystemet pre.chip? (udover turbo)
-indsugning,maf,luftkassens plenum,IC, inds.manifold.
el.
-udst.manifold, forrør, kat, `cat-back`

Hvilken rækkefølge er den mest effektive.?
Hvilke doner-dele er brugbare (VW,AUDI - V6 2,5tdi, 2,8i osv.) i kategorierne ?
PASSAT 3B limo - 1.9tdi 110Hk AFN,
Nuværende mods: EGR delete - Bosio PP 502 - Audi S2/Sachs koblingskit - KKK BV43 (170PS_PD)

Brugeravatar
Greden
Aktiv medlem
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Silkeborg
Been thanked: 2 times

Re: skifte udstødning og indsugning system B5-TDI

Indlæg af Greden » 15. mar 2010, 13:50

indsugning fra maf sensor til turbo..

i mange tilfælde så har den et næsten 90graders knæk samt en indsnævning lige før turbo.. hvis du opregner at skulle over 180hk så vil det være en god ide at skifte denne, samt det vil være en god ide at gå en størrelse op i MAF sensor for at kunne få een der måler nok flow.

så er der plastikrør lidt før intercooleren, det er flad, skal du op og kører med meget ladetryk (2bar) så vil jeg nok anbefale at denne bliver skiftet.

intercooleren er som sådan fin nok hvis man ikke ligge og gasser den hele tiden, men med plastikenderne, så begynder man at presse endestykkerne når man kommer over 1.5bar.

indsugningsmanifolden, kan skiftes til fx en fra en 130hk PD'er..

Udstødningsmanifolden, ikke noget problem at lave 200hk-230hk på denne, og forrøret ved jeg at det umiddelbart kan være med til 200hk (på en PD'er) der er vist en lille smule ringer flow i modelen til den gamle tdi motor, men ikke noget jeg har papir på.

Brugeravatar
jp123
Nyt medlem
VCDS ejer: Ja
Been thanked: 0

Indlæg af jp123 » 17. mar 2010, 18:14

Hej greden

Alle tiders info, og overraskende. Jeg troede faktisk at det var på EG-siden at det var kritisk.

Nu ved jeg ikke hvor meget effekt, jeg kommer op på (men under 180 hk ) for jeg vil ikke ofre en større diselpumpe, så beholder 10mm og tror jeg beholder standard IC m. plastic ender (1,6bar jf. rittersport) med mindre jeg finder en billigt.

Har du et forslag til anden indsugning, istedet for 90graders-modellen, og et nr. større MAF-sensor hvilken model kommer den fra ?
PASSAT 3B limo - 1.9tdi 110Hk AFN,
Nuværende mods: EGR delete - Bosio PP 502 - Audi S2/Sachs koblingskit - KKK BV43 (170PS_PD)

Brugeravatar
Greden
Aktiv medlem
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Silkeborg
Been thanked: 2 times

Indlæg af Greden » 17. mar 2010, 21:34

mener at indsugningsmanifolden fra en 130hk PD'er den passer over, den har et størrer volume...

MAF'en kan du tage fra en 130/150HK PD'er, men næppe nødvendigt så lang tid at du er under 180hk

den størrer maf bruges "kun" når den ikke kan måle værdierne for at få resten af mappingen til at passe sammen.

Besvar

Tilbage til "Udstødning"