
Med det af vejen håber jeg alligevel at i vil hjælpe mig

Kan man i en 2014 A5 SB 3.0 TFSI S-tr. bytte dele fra en S5
1. Rat
2. Gearvælger
3. Catback udstødning (kræver selvfølgelig ny kofanger/diffuser)
4. Instrument (kan det kodes med VCDS?)
Tak for svaret!diskoboy skrev: ↑8. sep 2020, 17:19Ved ikke med nr 3 men 1,2 og 4 er ingen problemer.
Instrument skal have fixet km tallet og startspærren kodes. Den første del er der ikke mange der kan klare men fx Claus_A3 (bruger herinde kan) - hvis du kan få fat i ham...
Startspærren kan jeg godt fixe (og flere andre)
Så du endte med at købe en S5 i stedet?
Altså... jeg tror du lige er nødt til at forklare for den langsomme her, hvad du egentlig har gjort ?
Du havde fået en sviner, hvis du bare havde skiltetunet. Men at købe en S5'er i stedet - dét viser engagement! Absolut godkendt
Fedt, mand! Jeg gik selv i de præcis samme overvejelser for nogle år siden, da jeg faldt over en A5 3,0 TFSi. I sidste ende valgte jeg den fra, fordi den ikke var en S5. Og selv om motoren er tæt på den samme, er den ikke helt - så den er ikke så tuningsvenlig som en ægte S5, såvidt jeg forstår.Smartass skrev: ↑11. sep 2020, 10:00Ja, det var hele tiden med en lunken fornemmelse at jeg stod over for at købe den A5.
Jeg blev ved med at tænke: "Ja, men det er jo den rigtige motor og gearkasse"
I sidste øjeblik fik jeg landet en god handel på den S5 jeg i virkeligheden gerne ville have.
På trods af at den jo ikke er helt ny, står den virkelig flot (som ny indvendigt).
Det er virkelig en lækker bil, som kan lidt af det hele.
Jeg er rigtig glad for at jeg pungede ekstra ud og gjorde det rigtigt.