2017 Golf gte ''Mangler lyd''
-
- Helt nyt medlem
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 0
2017 Golf gte ''Mangler lyd''
Hey folkens, jeg har for nyligt anskaffet mig en 2017/2018 årgang golf gte, men den siger jo selvføglig ikke rigtigt noget - Mit spørgsmål er så, hvordan kan man give bilen tone, uden at gøre den ulovlig? ved godt det begrænset hvad man kan og må, så derfor søger jeg vejledning til hvad jeg burde, for mest lyd, hvor vi ikke bliver ulovlige.
Tak på forhånd.
Tak på forhånd.
- HansH
- Admin
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 2842 times
- Been thanked: 4114 times
Re: 2017 Golf gte ''Mangler lyd''
Velkommen til DK's bedste forum for VAG entusiaster! 
Vel vidende at dette er et virkelig, virkelig nedern svar på din forespørgsel ....... så får du det alligevel
Så kan du bruge det til hvad du vil.
Da jeg forleden står og snakker med en nabo på vænget, og fruen kommer hjem og kører i garagen i vores Enyaq, siger naboen : " ..... Arrr, det æ gåt nok! Men det mangler fanme li 4 u'stø'ningsrøør u a æ ræu o' en !!"
Han er sønderjyde.
Og nej - der mangler selvfølgelig ikke 4 udstødningsrør u a æ ræu o'en.
Det er en elbil. En udvikling vi er i gang med mod elektrificering, hvilket betyder at man skal vænne sig til at give afkald på nogle karakteristika der hører fossilbil-æraen til.
Hvis man gerne vil have 4 rør ud a æ ræu, og noget bulder, så skulle man have en RSQ5 eller noget i den stil.
Min pointe er, at du har købt dig en moderne bil som er et skridt på vejen mod en elbil, og som overall er miljøvenlig i sin fremfærd - det være sig både hvad angår brændstofforbrug og støj.
Det valg synes jeg du skulle acceptere fuldt ud, og i stedet dyrke en klub med amerikanerbiler, hvis lyden er en livskvalitet for dig
I min bog vil det være malplaceret og en slags stilbrud, hvis en Golf GTE laver pops & bangs osv.
Just my 2¢ ..
Jeg tror umiddelbart at det er forsvindende lidt du kan opnå lydmæssigt på en Golf GTE, hvis det samtidig skal være lovligt.

Vel vidende at dette er et virkelig, virkelig nedern svar på din forespørgsel ....... så får du det alligevel

Så kan du bruge det til hvad du vil.
Da jeg forleden står og snakker med en nabo på vænget, og fruen kommer hjem og kører i garagen i vores Enyaq, siger naboen : " ..... Arrr, det æ gåt nok! Men det mangler fanme li 4 u'stø'ningsrøør u a æ ræu o' en !!"
Han er sønderjyde.
Og nej - der mangler selvfølgelig ikke 4 udstødningsrør u a æ ræu o'en.
Det er en elbil. En udvikling vi er i gang med mod elektrificering, hvilket betyder at man skal vænne sig til at give afkald på nogle karakteristika der hører fossilbil-æraen til.
Hvis man gerne vil have 4 rør ud a æ ræu, og noget bulder, så skulle man have en RSQ5 eller noget i den stil.
Min pointe er, at du har købt dig en moderne bil som er et skridt på vejen mod en elbil, og som overall er miljøvenlig i sin fremfærd - det være sig både hvad angår brændstofforbrug og støj.
Det valg synes jeg du skulle acceptere fuldt ud, og i stedet dyrke en klub med amerikanerbiler, hvis lyden er en livskvalitet for dig

I min bog vil det være malplaceret og en slags stilbrud, hvis en Golf GTE laver pops & bangs osv.
Just my 2¢ ..
Jeg tror umiddelbart at det er forsvindende lidt du kan opnå lydmæssigt på en Golf GTE, hvis det samtidig skal være lovligt.
- These users thanked the author HansH for the post:
- Laidfarm11
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
-
- Helt nyt medlem
@HansH Hejsa, forstår hvad du mener, og ja er også enig, måske ikke det rette valg af bil hvis man er så glad for lyd, dog sagt jeg har ikke behov for det pops and bangs og diverse, men lidt tone må den da godt have, har en ikke original bagpotte på, men udgang i begge sider, lidt ligesom en gti, bare uden at være en gti bagpotte, og den har lidt mere tone, men synes godt den kunne have lidt mere.
Men jeg er i tvivl hvad man kan og må, uden beslaglæggelse, er ligeglad med synsindkaldser, dem kan de give mig massere af, det er bare beslaglæggelsen jeg vil undgå.
Men jeg er i tvivl hvad man kan og må, uden beslaglæggelse, er ligeglad med synsindkaldser, dem kan de give mig massere af, det er bare beslaglæggelsen jeg vil undgå.
-
- Aktiv medlem
- Has thanked: 37 times
- Been thanked: 192 times
Så vidt jeg husker, har folk haft held med at fjerne mellempotten netop for at få mere lyd ud af den motor.
Den kommer ikke til at larme af det, men den brummer mere og kan godt sprutte en smule mellem gearskift.
Den kommer ikke til at larme af det, men den brummer mere og kan godt sprutte en smule mellem gearskift.
Min bil: Mercedes Benz C300 Sedan W206 - 05/2022
Fruens bil: VW e-Golf - 04/2020
Tidligere biler: Udelukkende VAG
-
- Helt nyt medlem
Hvad er konsekvenserne for at fjerne mellempotten? må de beslaglægge der? eller bare synsindkaldelse?
-
- Medlem
- Geografisk region: Sønderjylland
- Has thanked: 0
- Been thanked: 106 times
Er det ikke bare at glæde sig over en lydløs bil - dem som bor op ad befærdede veje har vist larm nok.
Men ok - mange tænker jo kun på sig selv og ens egne behov og ikke på den støj man afgiver til ulempe på andre
Men ok - mange tænker jo kun på sig selv og ens egne behov og ikke på den støj man afgiver til ulempe på andre
ID.5 PRO Performance 2022
-
- Aktiv medlem
- Has thanked: 37 times
- Been thanked: 192 times
Jeg vil ikke tro der er grundlag nok for at konfiskere eller indkalde til syn.
Det har ingen indvirkning på forureningsniveau og bilen kommer ikke til at støje over tilladte grænser (dem kender jeg dog ikke).
Det har ingen indvirkning på forureningsniveau og bilen kommer ikke til at støje over tilladte grænser (dem kender jeg dog ikke).
Min bil: Mercedes Benz C300 Sedan W206 - 05/2022
-
- Meget aktiv medlem
- Geografisk sted: GALTEN
- Has thanked: 181 times
- Been thanked: 65 times
jeg monterede udstødning fra kat bagud i gti look fra friedrich motorsport i deres rustfri udgave(sidste sommer), det er en kamerats der er chippet ved landberg, den siger dælme ikke meget, godt han fik forpotten med for kun bagpotte giver nada på den så.
men det ser da nogenlunde ud med rieger bagskørt i blanksort,dog kunne ende rørene godt sidde længere inde(de stikker lige rigeligt ud)
mvh
men det ser da nogenlunde ud med rieger bagskørt i blanksort,dog kunne ende rørene godt sidde længere inde(de stikker lige rigeligt ud)
mvh
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Geografisk region: Vestjylland
- Has thanked: 300 times
- Been thanked: 349 times
Politiet er blevet ret emsige. Så jeg ville vælge noget godkendt. F.eks en SuperSprint resonated catback, som er EEC godkendt. Og få det skrevet ind i ved næste syn.
Alternativt kan man montere kunstig lyd som f.eks Kufatec Soundbooster.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
-
- Helt nyt medlem
VIl en supersprint resonated catback give noget dybbere og lidt højere tone til den?GranTurismo skrev: ↑16. jun 2022, 20:36Politiet er blevet ret emsige. Så jeg ville vælge noget godkendt. F.eks en SuperSprint resonated catback, som er EEC godkendt. Og få det skrevet ind i ved næste syn.
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
Ja. Men ikke helt vildt, for så ville den ikke kunne EEC godkendes.Laidfarm11 skrev: ↑16. jun 2022, 21:03VIl en supersprint resonated catback give noget dybbere og lidt højere tone til den?GranTurismo skrev: ↑16. jun 2022, 20:36Politiet er blevet ret emsige. Så jeg ville vælge noget godkendt. F.eks en SuperSprint resonated catback, som er EEC godkendt. Og få det skrevet ind i ved næste syn.
Der findes ikke nogle udstødninger uden mellempotte som er godkendte til den.
Der er nogle med Polo BlueGT (stort set samme motor som GTE men uden el) som monterer udstødning fra Polo GTI som er født uden mellempotte. Men det kan ikke godkendes til syn, hvis synsmanden er emsig.
Skal du have mere lyd, laver Friedrich Motorsport en downpipe med kat, som er både TÜV og Euro6 godkendt. Men det ville jeg lige tjekke med en synsmand og få det skrevet på også.
Hvis man vælger det, bør man overveje IKKE at chiptune sin bil. De er som sagt blevet ret emsige.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
-
- Helt nyt medlem
Den friedrich motorsport udstødning som du snakker om er lovlig til den, kan du eventuelt sende mig et link, så jeg kan forhøre mig ved min syns mand omkring det hele?GranTurismo skrev: ↑16. jun 2022, 21:46Ja. Men ikke helt vildt, for så ville den ikke kunne EEC godkendes.Laidfarm11 skrev: ↑16. jun 2022, 21:03VIl en supersprint resonated catback give noget dybbere og lidt højere tone til den?GranTurismo skrev: ↑16. jun 2022, 20:36Politiet er blevet ret emsige. Så jeg ville vælge noget godkendt. F.eks en SuperSprint resonated catback, som er EEC godkendt. Og få det skrevet ind i ved næste syn.
Der findes ikke nogle udstødninger uden mellempotte som er godkendte til den.
Der er nogle med Polo BlueGT (stort set samme motor som GTE men uden el) som monterer udstødning fra Polo GTI som er født uden mellempotte. Men det kan ikke godkendes til syn, hvis synsmanden er emsig.
Skal du have mere lyd, laver Friedrich Motorsport en downpipe med kat, som er både TÜV og Euro6 godkendt. Men det ville jeg lige tjekke med en synsmand og få det skrevet på også.
Hvis man vælger det, bør man overveje IKKE at chiptune sin bil. De er som sagt blevet ret emsige.

- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
Så vidt jeg ved laver Friedrich kun en godkendt downpipe.Laidfarm11 skrev: ↑16. jun 2022, 22:27Den friedrich motorsport udstødning som du snakker om er lovlig til den, kan du eventuelt sende mig et link, så jeg kan forhøre mig ved min syns mand omkring det hele?![]()
SuperSprint laver godkendte Udstødninger.
Downpipe (jeg er ikke 100% sikker på den passer på GTE, men den er i hvert fald til 1,4 TSI):
https://www.astina.dk/downpipe/vw-golf- ... 4537.html
Udstødning;
https://www.supersprint.com/ww-en/searc ... +golf+gte
De dele med en rød prik er EEC godkendt.
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
Hold kæft du er blevet gammel på den seneste måneds tid, @HansH

- These users thanked the author GranTurismo for the post (total 2):
- HansH • Korreborg
-
- Nyt medlem
- Geografisk region: Sønderjylland
- Has thanked: 22 times
- Been thanked: 27 times
@Laidfarm11 tag konen/kæresten/fruen/veninde med, så har du da ''larm''
nb : er du helt singel, så sæt lidt pap i hjulet, ligesom du gjorde på din cykel
eller køb en cd der siger VROUUMM osv..(og husk at rulle vinduer ned)

nb : er du helt singel, så sæt lidt pap i hjulet, ligesom du gjorde på din cykel
eller køb en cd der siger VROUUMM osv..(og husk at rulle vinduer ned)

- Vedhæftede filer
-
- billyde.jpg (58.1 KiB) Vist 2231 gange
A3 2,0 tdi - mit (fast) absolut alles
- ac242
- Medlem
- Geografisk region: København
- Geografisk sted: Storkøbenhavn
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 23 times