Hej. Kunne godt tænke mig at få en lidt dybere lyd, og evt. at man kan høre turbo'en lidt.. (:
Men kan ikke finde ud af hvad jeg skal købe, og om man overhovedet skal købe. Kan det overhovedet lyde godt på en dieselhakker? (:
Håber på nogle gode svar (:
Sport'udstødning passat 35i - 1.9TDi
-
TiamMiller
- Helt nyt medlem
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Greden
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Østjylland
- Geografisk sted: Silkeborg
- Been thanked: 2 times
Re: Sport'udstødning passat 35i - 1.9TDi
ja det kan godt lyde (bedre) godt på en dieselmaskine..
købte sidste år et komplet milltek udstødning til min G4 TDI..
kører man normalt så er lyden en lille smule mere hørbar, det er ikke ret meget.. det er først maskinen skal igang med at lade ladetryk at man kan hører forskellen..
på min der kan jeg tydelig hører hvordan den hvæser på tryksiden og udstødningslyden bliver meget mere hørbar.
kommer man kørende med fx 80km/t og skal lave en overhaling i 4gear og giver fuld gas, så kan man tydelig hører at udstødningstonen den bliver dybere.
Der er måske ikke så meget at vinde på effekten, men fx et størrer forrør på 2.5" er med til at nedsætte udstødningstryk.
hvis du kører i en bil der er chippet eller ellers effekt optimeret, så begynder udstødningstemperaturen også at have en del at sige, jo laver den er, jo bedre arbejdsforhold har din turbolader.
på min bil der har jeg.
komplet milltek 2.5" i en ikke dæmpet udgave (kun bagpotten som dæmper)
Forrør er ændret hos JB coolers - da milltek leverede et forrør til mig i 2" fra turbolader til flexstykke hvorefter det blev til 2.5". nu er det komplet 2.5" hele vejen.!
monteret med en 400 celles "racer" kat.
købte sidste år et komplet milltek udstødning til min G4 TDI..
kører man normalt så er lyden en lille smule mere hørbar, det er ikke ret meget.. det er først maskinen skal igang med at lade ladetryk at man kan hører forskellen..
på min der kan jeg tydelig hører hvordan den hvæser på tryksiden og udstødningslyden bliver meget mere hørbar.
kommer man kørende med fx 80km/t og skal lave en overhaling i 4gear og giver fuld gas, så kan man tydelig hører at udstødningstonen den bliver dybere.
Der er måske ikke så meget at vinde på effekten, men fx et størrer forrør på 2.5" er med til at nedsætte udstødningstryk.
hvis du kører i en bil der er chippet eller ellers effekt optimeret, så begynder udstødningstemperaturen også at have en del at sige, jo laver den er, jo bedre arbejdsforhold har din turbolader.
på min bil der har jeg.
komplet milltek 2.5" i en ikke dæmpet udgave (kun bagpotten som dæmper)
Forrør er ændret hos JB coolers - da milltek leverede et forrør til mig i 2" fra turbolader til flexstykke hvorefter det blev til 2.5". nu er det komplet 2.5" hele vejen.!
monteret med en 400 celles "racer" kat.
- Rosendal
- Nyt medlem
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Esbjerg/Hunderup
- Kontakt:
Er det mig der har misforstået noget. Jeg har læst flere steder at et godt "isoleret" udstødnings system giver motoren bedre arbejds betingelser. Både pga. mindre strålevarme og pga. noget med at turboen bliver varm. Jeg kan ikke huske det præsis eller hvor jeg har læst det. Men jeg har da anskaffet mig wrap til min egen udstødning, havde planer om at pakke turbo, downpipe og forrør ind. Er det så en dum idé? Bilen bliver chippet i næste måned.Greden skrev:Der er måske ikke så meget at vinde på effekten, men fx et størrer forrør på 2.5" er med til at nedsætte udstødningstryk.
Golf 1 1979 Org. og 69.000 km
Golf 1 1985 US Org. Rabbit Aircon 59.000 miles
Golf 3 1996 2.0 GTI Cabriolet
Scirocco 1 1976 Super org. Stand
Passat 1 1976 Org. 39.000 km Som ny
E-Golf 7 2014 100% elektrisk! ALT i udstyr! Sænket & 20" Vossen!
Caddy 2011 1,6 TDI
Fejlkode udlæsning med VCDS udføres. Esbjerg/Bramming området.
Caddy 2011 1,6 TDI
- Greden
- Aktiv medlem
det kommer helt og aldeles an på hvordan resten af dit setup det ser ud.
Diesel biler har ikke den samme udstødningstemperatur som en benziner, derfor har vi mindre varme at arbejde med.
Der er også derfor at turboladere til diesel de ikke tåler de samme temperaturer som en benziner..
Hvis der er tale omkring orginal turbolader eller lille upgrade, så var det ikke noget jeg ville bryde mit hovede med.
Diesel biler har ikke den samme udstødningstemperatur som en benziner, derfor har vi mindre varme at arbejde med.
Der er også derfor at turboladere til diesel de ikke tåler de samme temperaturer som en benziner..
Hvis der er tale omkring orginal turbolader eller lille upgrade, så var det ikke noget jeg ville bryde mit hovede med.
- Rosendal
- Nyt medlem
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Esbjerg/Hunderup
- Kontakt:
Alt er org. undtagen der er 0.210 dyser i og så at den snart bliver chippet. Motoren er en 90hk. Men du mener at det vil være spild af tid at pakke den ind?Greden skrev:det kommer helt og aldeles an på hvordan resten af dit setup det ser ud.
Golf 1 1979 Org. og 69.000 km
Caddy 2011 1,6 TDI
Caddy 2011 1,6 TDI
- Greden
- Aktiv medlem
ja..
ikke noget jeg ville bruge tiden på..
ikke med mindre at man har et nice motorrum og der er plads til lidt lir
ikke noget jeg ville bruge tiden på..