Hvor kan man få fat i en god sports katalysator der flower maksimalt og som kan anvendes på en 1.8 TDCi diesel dyt som er chippet fra 125 til 150/160HK????
På forhånd mange tak for jeres hjælp
Bare så'n af ren og skær nysgerrighed, hvilken bil er der tale om, for så vidt jeg erindrer så findes der ikke ret mange vag-vogne med den motor?!batcave skrev:Hej,
Det er ikke fordi den gamle katalysator ikke kan klare den nye effekt, men mere fordi jeg er på jagt efter de sidste få hk som jeg kan vride ud med en sports katalysator!
Måske der er nogen der ved hvor jeg kan få fat i en sports katalysator eller ved hvem jeg skal kontakte for at få vejledning/hjælp?
Nu er det ikke for at virke streng, men jeg undrer mig lidt over, at de tre eneste indlæg du har haft er i denne tråd som omhandler (indirekte) tuning af en Ford Mondeo, og du har tilmeldt dig i dag (5/5)batcave skrev:Den skal monteres på en Mondeo fra 2009, og den skal have en egnet sports katalysator frem for den gamle. I England arbejder de meget i at lave en såkaldt 'DECAT' hvor hele katalysatoren ryger af til fordel for et rør. Det giver små 2-5 hk og op til 10Nm..... Men den holder ikke rigtigt her hjemme, så derfor søger jeg en egnet metal katalysator (måske omkring 200 celler hvis muligt).....
Men jeg kan ikke finde en egnet katalysator, så derfor leder jeg med lys og lygte....
Okay, glem alt om at hjælpe med et svar på et generelt spørgsmål (uanset bilmærke eller model).ICON skrev:Nu er det ikke for at virke streng, men jeg undrer mig lidt over, at de tre eneste indlæg du har haft er i denne tråd som omhandler (indirekte) tuning af en Ford Mondeo, og du har tilmeldt dig i dag (5/5)batcave skrev:Den skal monteres på en Mondeo fra 2009, og den skal have en egnet sports katalysator frem for den gamle. I England arbejder de meget i at lave en såkaldt 'DECAT' hvor hele katalysatoren ryger af til fordel for et rør. Det giver små 2-5 hk og op til 10Nm..... Men den holder ikke rigtigt her hjemme, så derfor søger jeg en egnet metal katalysator (måske omkring 200 celler hvis muligt).....
Men jeg kan ikke finde en egnet katalysator, så derfor leder jeg med lys og lygte....
Hvorfor ikke søge informationen i et Ford forum, eller et tuningsforum, fremfor et dedikeret VAG-forum?
Noget helt andet er, hvis det ikke er kat´en som sætter begrænsningen, hvorfor så ikke bruge pengene det sted, hvor du vil opleve den mest gavnlige effekt (forrør, turbo, intercooler etc.)?
Hvem har OBD´et den?
Hold your horses..batcave skrev:Okay, glem alt om at hjælpe med et svar på et generelt spørgsmål (uanset bilmærke eller model).ICON skrev:Nu er det ikke for at virke streng, men jeg undrer mig lidt over, at de tre eneste indlæg du har haft er i denne tråd som omhandler (indirekte) tuning af en Ford Mondeo, og du har tilmeldt dig i dag (5/5)batcave skrev:Den skal monteres på en Mondeo fra 2009, og den skal have en egnet sports katalysator frem for den gamle. I England arbejder de meget i at lave en såkaldt 'DECAT' hvor hele katalysatoren ryger af til fordel for et rør. Det giver små 2-5 hk og op til 10Nm..... Men den holder ikke rigtigt her hjemme, så derfor søger jeg en egnet metal katalysator (måske omkring 200 celler hvis muligt).....
Hvorfor ikke søge informationen i et Ford forum, eller et tuningsforum, fremfor et dedikeret VAG-forum?
Noget helt andet er, hvis det ikke er kat´en som sætter begrænsningen, hvorfor så ikke bruge pengene det sted, hvor du vil opleve den mest gavnlige effekt (forrør, turbo, intercooler etc.)?
Hvem har OBD´et den?
Jeg har søgt lavt som højt, også på andre danske forum uden svar. Og mondien er ikke eneste dyt i familien, en Seat holder lige ved siden af. Jeg antog bare at jeg måske kunne finde svar iblandt jer her, men tager antageligt fejl, Sorry!
Jeg beklager hvis mit indlæg har trådt nogen over ligtornen!
Det eneste jeg søger, er hjælp til et sted hvor man kan få kløerne i en sports katalysator til brug på en diesel bil.
Hvor om alting er, så svarede du ikke lige på hvem der havde tunet øsen, men du må vel vide om det er 150 eller 160 hypper den har fået. Du har vel en rullefeltsattest på resultatet.. Det kunne jo faktisk godt tænkes at der var nogle komponenter som gav flere hypper for de samme penge...ICON skrev:Noget helt andet er, hvis det ikke er kat´en som sætter begrænsningen, hvorfor så ikke bruge pengene det sted, hvor du vil opleve den mest gavnlige effekt (forrør, turbo, intercooler etc.)?
batcave skrev:Hvor kan man få fat i en god sports katalysator der flower maksimalt og som kan anvendes på en 1.8 TDCi diesel dyt som er chippet fra 125 til 150/160HK????
Hvor om alting er, så svarede du ikke lige på hvem der havde tunet øsen, men du må vel vide om det er 150 eller 160 hypper den har fået. Du har vel en rullefeltsattest på resultatet.. Det kunne jo faktisk godt tænkes at der var nogle komponenter som gav flere hypper for de samme penge...ICON skrev:Noget helt andet er, hvis det ikke er kat´en som sætter begrænsningen, hvorfor så ikke bruge pengene det sted, hvor du vil opleve den mest gavnlige effekt (forrør, turbo, intercooler etc.)?
[/quote]batcave skrev:Hvor kan man få fat i en god sports katalysator der flower maksimalt og som kan anvendes på en 1.8 TDCi diesel dyt som er chippet fra 125 til 150/160HK????
HI hi, det tænkte jeg også, men de ævler desværre bare videre om at gennemføre en DECAT operation, også selv om jeg fra begyndelsen skrev at det ikke var en option.ICON skrev:Nu nævner du selv en engelsk hjemmeside, og måske det var sagen at søge sit svar der.
Og det er lige den oplysning jeg søgerMen hvis spørgsmålet udelukkende gik på, hvilket fabrikat sportskatalysator der er bedst egnet til turbodiesel-tuning, uafhængigt af bilmærke og model, så kan du selvfølgelig få et fint svar herinde
Tak for den info! Det er helt klart noget jeg tror vil kigge på. Må se om jeg ikke kan få nallerne i et forrør til sådan en dyt, og se om jeg evt kan få et større lavet!!!Greden skrev:Men hvor at vende tilbage til emnet - generalt..
Så er katten ikke det vigtigste at skifte, det er faktisk størrelsen på forrøret.
Hvis du kører en turbo lige på grænsen eller lidt over, så opstår der en del modtryk i forrøret som giver mere varme og nedsætter turbo'en evne til at lave tryk.
Så istedet for at skifte katten, så grib fat der hvor at det betyder mere, nemlig forrøret... det giver ikke nødvendigvis flere hk eller nm, men det sikre at turboen nemmere kan komme af med luft og det giver i nogle tilfælde hurtigere spool = mere spass.
jeg brugte jb coolers til at lave mit, men der havde jeg et løst forrør at få ud fra, sådan at pass formen blev så god som muligt..batcave skrev:Tak for den info! Det er helt klart noget jeg tror vil kigge på. Må se om jeg ikke kan få nallerne i et forrør til sådan en dyt, og se om jeg evt kan få et større lavet!!!Greden skrev:Men hvor at vende tilbage til emnet - generalt..
Så er katten ikke det vigtigste at skifte, det er faktisk størrelsen på forrøret.
Hvis du kører en turbo lige på grænsen eller lidt over, så opstår der en del modtryk i forrøret som giver mere varme og nedsætter turbo'en evne til at lave tryk.
Så istedet for at skifte katten, så grib fat der hvor at det betyder mere, nemlig forrøret... det giver ikke nødvendigvis flere hk eller nm, men det sikre at turboen nemmere kan komme af med luft og det giver i nogle tilfælde hurtigere spool = mere spass.
Er der nogen særlig forholdsregler hvad angår størrelse man bør tage hensyn til ved dimensionering af et nyt forrør???