er ved at købe undervogn til min golf 4, 1,8 trendline. Har besluttet mig for et cup-kit da gevind er lidt for dyrt til min SU pung. Men kan nu ikke finde ud af hvilken jeg skal vælge af disse to. det er samme undervogn dvs at begge er fra H&R men forskellen er noget med akselvægten eller noget som jeg forstår det dette er forskellen på de to typer...
1. undervogn - ab/from 911 kg VA-Last/front axle weight
2. undervogn - bis/up to 910 kg VA-Last/front axle weight
så hvilken skal man tage er det den fra 911 kg eller den der hedder op til 910kg
hjælp til køb af undervogn golf 4. til 910kg el. fra 911kg
-
jesper1982
- Helt nyt medlem
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: hjælp til køb af undervogn golf 4. til 910kg el. fra 911kg
Det kommer an på hvad max akseltryk på din bil er. Det står på et klister mærke (mener det er klistermærke) på et af dine tårne ude i motorrummet. Der står 1: xxxkg og 2: xxxkg, 1 er foran og 2 bagved.
Er de tallene under 910 så skal du tage 910. Er tallene større så skal du tage +911kg.
Er de tallene under 910 så skal du tage 910. Er tallene større så skal du tage +911kg.
-
beeza
- Nyt medlem
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
Mener også det står i instruktionsbogen, under stamdata et sted..
-
hmg
- Nyt medlem
- Geografisk sted: Nordjylland
Der er ofte tale om et "snydetrick" fra HR's side, når de sådan deler bilerne op m.h.t. akseltryk. Ofte er det en "undskyldning" for, at få bilen sænket mere end hvad der reelt er lovligt (og det er jo højest 40mm.) men med TÜV-papirerne i orden. Et eksempel illustrerer dette lidt tydeligere:
Sæt 1: Over 910 KG.: sænker 30mm.
Sæt 2: Under 910KG.: sænker 45mm.
Det smarte er, at der på TÜV-papirerne står, at begge sæt sænker 30mm. (selvom det ene jo i virkeligheden sænker 45mm.).
Håber, det er til at forstå
.
Sæt 1: Over 910 KG.: sænker 30mm.
Sæt 2: Under 910KG.: sænker 45mm.
Det smarte er, at der på TÜV-papirerne står, at begge sæt sænker 30mm. (selvom det ene jo i virkeligheden sænker 45mm.).
Håber, det er til at forstå
-
cmglobal
- Helt nyt medlem
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Borup, Sjælland
- Kontakt:
ok, ja var lige nede og kigge der står 910kg, så skal vel vælge den der går til de 910kg.
HMG -> forstår godt det du siger men de opgiver selv at de begge sænker 35mm men du mener altså at det kan være for at "snyde" i synshallerne så og sige så man i virkeligheden sænker mere?? for vil helst have den bedste køreegenskaber osv så tror jeg så og sige vil sænke den så ldit som muligt
HMG -> forstår godt det du siger men de opgiver selv at de begge sænker 35mm men du mener altså at det kan være for at "snyde" i synshallerne så og sige så man i virkeligheden sænker mere?? for vil helst have den bedste køreegenskaber osv så tror jeg så og sige vil sænke den så ldit som muligt
-
hmg
- Nyt medlem
- Geografisk sted: Nordjylland
Korrekt forstået. HR gør dette ved flere mærker. De opgiver begge sænkningssæt til at sænke lige meget, men det gør de ikke (dette er en almen kendt "hemmelighed"). Er ret sikker på, at hvis du vælger det sæt, der går til og med 910, får du sænket din bil mere, end hvis du vælger det sæt, der går fra og med 911 kg.. Men selvfølgelig skal du vælge dét sæt, du har lyst til, og som passer til din bil (men det gør begge sæt garanteret).
Der er endda flere forhandlere, der gør deres kunder opmærksomme på denne problematik og siger, at de skal vælge sæt efter, om de ønsker bilen sænket f.eks. 30mm. eller 45mm., da der står 30mm. på begge TÜV-beviser, mens sættene sænker forskelligt i virkeligheden.
Der er endda flere forhandlere, der gør deres kunder opmærksomme på denne problematik og siger, at de skal vælge sæt efter, om de ønsker bilen sænket f.eks. 30mm. eller 45mm., da der står 30mm. på begge TÜV-beviser, mens sættene sænker forskelligt i virkeligheden.