Polo 9n med FK Highsport gevind - ikke lav nok!

Alt vedr. sænkning, større bremser mv.
Besvar
kratlusker
Helt nyt medlem
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Polo 9n med FK Highsport gevind - ikke lav nok!

Indlæg af kratlusker » 10. jan 2013, 14:27

Hej

Kort og godt, så er min Polo 9n ikke blevet lav nok efter den er blevet sænket med gevindundervogn. Jeg er ikke selv den store ekspert, så håber der er nogen herinde der kan forklare mig hvad folk har gjort ved deres polo'er for at få dem så lave.

Gevindundervognen jeg har fået monteret er en FK Highsport. På nedenstående billede er den skruet helt i bund, hvilket efter min mening slet ikke er lavt nok - den skulle gerne have været mindst en 20mm lavere. Findes der andre gevindundervogne der kan sænkes mere end den FK jeg har? Hvordan har folk egentligt fået deres polo'er så lave? F.eks. en bruger herinde fra (Tigger), hans tidligere hvide polo sidder lige i skabet, men det er så også en airride. Er det virkelig den vej man skal?
Vedhæftede filer
IMAG0251.jpg
IMAG0251.jpg (99.98 KiB) Vist 1384 gange

Brugeravatar
Torben DH
Nyt medlem
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Bording

Re: Polo 9n med FK Highsport gevind - ikke lav nok!

Indlæg af Torben DH » 10. jan 2013, 16:06

Jeg har en Weitec gevind undervogn fra Min Fabia til at ligge som burde passe på din den var meget lavere end din! Foran var der stadig mere gevind, i bag varmede jeg fjedrene du må få den for at hente den! Har kørt ca 85.000km
Strength comes from the good things. Your family, your friends, the satisfaction of hard work.
Those are the things that will keep you whole! Those are the things to hold on to when you're broken!

Brugeravatar
Sputte
Medlem
Geografisk region: Tyskland
Geografisk sted: Warszawa
Has thanked: 4 times
Kontakt:

Indlæg af Sputte » 11. jan 2013, 23:37

Du skulle have købt en Lowsport undervogn istedet Billede

Brugeravatar
Kronborg
Aktiv medlem
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Brønderslev
Has thanked: 1 time
Been thanked: 100 times

Indlæg af Kronborg » 13. jan 2013, 21:52

Et lille tricks er også fjerne den lille fjeder på det forreste fjederben og justeringen bagpå :)

kratlusker
Helt nyt medlem

Indlæg af kratlusker » 16. jan 2013, 14:26

Torben DH skrev:Jeg har en Weitec gevind undervogn fra Min Fabia til at ligge som burde passe på din den var meget lavere end din! Foran var der stadig mere gevind, i bag varmede jeg fjedrene du må få den for at hente den! Har kørt ca 85.000km
Det var da et utroligt godt tilbud, der er dog desværre alt for langt til vestjylland herfra :)

Brugeravatar
Torben DH
Nyt medlem

Indlæg af Torben DH » 16. jan 2013, 18:11

kratlusker skrev:
Torben DH skrev:Jeg har en Weitec gevind undervogn fra Min Fabia til at ligge som burde passe på din den var meget lavere end din! Foran var der stadig mere gevind, i bag varmede jeg fjedrene du må få den for at hente den! Har kørt ca 85.000km
Det var da et utroligt godt tilbud, der er dog desværre alt for langt til vestjylland herfra :)
Vil du give 100 kr til kaffekassen kan jeg sende den med en lastbil til vores tølløse afdeling så kan du hente den der...
Strength comes from the good things. Your family, your friends, the satisfaction of hard work.
Those are the things that will keep you whole! Those are the things to hold on to when you're broken!

KD
Aktiv medlem
Geografisk region: Fyn
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Indlæg af KD » 16. jan 2013, 21:30

Kan i anbefale at fjerne hjælpe fjederen, hvis man vil have den helt i kælder?
Evt hvordan ombygger man inderskærmen bedst muligt så den bevares, men stadig giver mere plads?
Audi RS6 4.0TFSI
VW Golf 7 1.2TSI

kratlusker
Helt nyt medlem

Indlæg af kratlusker » 17. jan 2013, 10:52

Kronborg skrev:Et lille tricks er også fjerne den lille fjeder på det forreste fjederben og justeringen bagpå :)
Er den lille fjeder foran ikke nødvendig for at holde den store fjeder på plads?
Hvad menes der med justeringen bagpå?

Brugeravatar
Torben DH
Nyt medlem

Indlæg af Torben DH » 19. jan 2013, 02:20

kratlusker skrev:
Kronborg skrev:Et lille tricks er også fjerne den lille fjeder på det forreste fjederben og justeringen bagpå :)
Er den lille fjeder foran ikke nødvendig for at holde den store fjeder på plads?
Hvad menes der med justeringen bagpå?
Den lille fjeder er lidt blødere end den store og tager de værste "hug" med justeringen bagi og man kan sagtens køre uden! Med justeringen bagi menes der gevindstykket der sidder på akslen hvor fjederen går nedover...

Brugeravatar
clausvp
Aktiv medlem
Geografisk region: Nordsjælland
Been thanked: 1 time

Indlæg af clausvp » 19. jan 2013, 10:45

Under normal belastning, er den lille hjælpefjeder ikke i brug. Den er trykket helt sammen. Det er kun når støddæmperen er strukket ud at hjælpefjederen er "aktiv". Vær derfor obs på om hovedfjederen bliver løs når f.eks hjulet er løftet fra jorden, hvis hjælpefjederen er afmonteret.

Samme i bag. Hvis justeranordningen fjernes, så bliver fjederen så løs at der er risiko for at den kan falde ud. Som minimum bør fjederen sikres med et par kraftige strips.

Også obs på bumpstops! Hvis bilen bliver sat meget lavt, er det ofte bumpstops der kommer til at fungere som affjedring. Det er langt fra hensigtsmæssigt, og bilen bliver knaldende hård!

Der er bare forskel på hvor langt ned man kan skrue de forskellige gevindundervogne, og det er ofte støddæmpernes længde der afgør det.

Besvar

Tilbage til "Undervogn"