Audi RS2 på Audi S2 Avant?

Alt vedr. sænkning, større bremser mv.
Besvar
Julian
Helt nyt medlem
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Audi RS2 på Audi S2 Avant?

Indlæg af Julian » 1. sep 2013, 17:53

Er der ikke noget om at man gerne på ta bremserne fra en større udgave af samme bilmodel, da de jo så er typegodkendt på den pågælgende karrosse. Snakkede lige med den lokale synsmand igår om det kan lade sig gøre at ta bremserne fra en RS2 og sætte på en S2, det mente han ikke man kunne da den ikke er godkendt med det. Men burde der ik være en lighed i typegodkendelserne til de 2 biler. Rs2 er jo bygget videre fra en S2 så et eller andet sted burde det jo være muligt. Eller er det bare de "dejlige frie" /tåbelige danske regler der slår igennem.

VH Julian

Gleerup
Nyt medlem
Geografisk sted: Rønnede (Faxe)
Kontakt:

Re: Audi RS2 på Audi S2 Avant?

Indlæg af Gleerup » 1. sep 2013, 20:38

Godkendt og godkendt, der blev da lavet 4 limo rs2 (wiki), en står i Audi museet, en er i Egypten, de sidst 2 ved jeg ikke hvor er.
Audi 80 2.0E limo '94
Audi 80 2.0 limo '94 -ombygget til 1.9 ...sat på græs, uden plader
vw Passat 94' 2.0E variant

Brugeravatar
Jonas_R
Nyt medlem
Geografisk region: København
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Indlæg af Jonas_R » 3. sep 2013, 12:49

Julian skrev:Er der ikke noget om at man gerne på ta bremserne fra en større udgave af samme bilmodel, da de jo så er typegodkendt på den pågælgende karrosse. Snakkede lige med den lokale synsmand igår om det kan lade sig gøre at ta bremserne fra en RS2 og sætte på en S2, det mente han ikke man kunne da den ikke er godkendt med det. Men burde der ik være en lighed i typegodkendelserne til de 2 biler. Rs2 er jo bygget videre fra en S2 så et eller andet sted burde det jo være muligt. Eller er det bare de "dejlige frie" /tåbelige danske regler der slår igennem.

VH Julian
Det kan ikke blive godkendt og der er ingen ide I at bruge bremserne fra RS2, da den kører med 5x130 og de er "kun" 312mm i diameter.

Jeg har lavet bremse opgradering på min S2, ser her.

Hvis du farver calibrene sorte og sætter audi ringe på tror jeg ikke de siger noget til det i synshallen.

http://www.s2forum.com/forum/showthread.php?t=58007

Julian
Helt nyt medlem

Indlæg af Julian » 6. sep 2013, 17:13

Ved godt det er 5x130 :) men tænkte bare på caliprene. også ta skiverne fra en A8. Men der er vidst noget om at rs2 er lavet med forskellige. Da jeg købte bilen fik jeg en RS2 undervogn med og det er 304mm skiver. og har set nogle med 322mm. Men om ik andet må jeg jo bare skifte når den skal til syn :)

Silver
Medlem

Indlæg af Silver » 7. sep 2013, 10:44

Man kan næsten få synet alt på sådan en bil, medmindre du rammer en syns mand der lige kender alt til sådan en S2, Jeg fik da min egen synet med RS2 bremser og efter monteret Xenon i DE linserne, A8 i disse årgange har også Xenon uden at kunne justere sig selv selv.

Besvar

Tilbage til "Undervogn"