Kan det passe den går på?
-
løcke
- Helt nyt medlem
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Kan det passe den går på?
Hej drenge
Har en G4 Variant 1,9TDI 130HK 4Motion, hvorpå jeg lige har monteret H&R 40/40 sænkningsfjedre. Jeg kører desuden med 8x18" RS6 kopi fælge med standard størrelse dæk (225/40/18). Kan det passe den går på oppe i hjulkassen når jeg kører over almindelige vejbump med relativ lav hastighed?
Her den anden dag sad konen bagi sammen med vores datter (samlet vægt ikke over 80 kg), da jeg passerede et vejbump med en hastighed omkring 30-40 km/t - lød det som om den gik på i hjulkassen. Kan det passe - skulle jo ikke mene den ville gå på af det eller hvad? Nogen der har erfaring med dette og eventuelt hvad man kan forvente - der er jo ikke tale om ekstrem vold tuning eller lignende.
Håber I kan give nogle inputs.
Mads
Har en G4 Variant 1,9TDI 130HK 4Motion, hvorpå jeg lige har monteret H&R 40/40 sænkningsfjedre. Jeg kører desuden med 8x18" RS6 kopi fælge med standard størrelse dæk (225/40/18). Kan det passe den går på oppe i hjulkassen når jeg kører over almindelige vejbump med relativ lav hastighed?
Her den anden dag sad konen bagi sammen med vores datter (samlet vægt ikke over 80 kg), da jeg passerede et vejbump med en hastighed omkring 30-40 km/t - lød det som om den gik på i hjulkassen. Kan det passe - skulle jo ikke mene den ville gå på af det eller hvad? Nogen der har erfaring med dette og eventuelt hvad man kan forvente - der er jo ikke tale om ekstrem vold tuning eller lignende.
Håber I kan give nogle inputs.
Mads
-
RIX
- Meget aktiv medlem
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: GALTEN
- Has thanked: 365 times
- Been thanked: 104 times
Re: Kan det passe den går på?
kan det sagtens hvis indpresning på fælgene er forkert,eller du har sat nye fjedre sammen med dæmpere der er slidt så spiller det ikke,og har dine støddæmpere gået over 50-60tkm kan du risikere at de bliver ødelagt at køre på et andet punkt som i dit tilfælde er 40mm lavere.
Vh.
Vh.
-
løcke
- Helt nyt medlem
Indpresningen er ET 35, så der skulle der ikke være noget - men dæmperne har nok kørt mere end 60K, så det må være der problemet kommer fra. Jeg får fat i min mekaniker - så må han lige sørge for at sætte nogle nye dæmpere på
Tak for inputtet
Mads
Tak for inputtet
Mads
-
RIX
- Meget aktiv medlem
der har lige været en længere debat om hvor langt dæmperne kan forventes at holde,men det er bare tit når de har kørt om man sætter lavere fjedre i så går de til,det er altid bedst at købe et sæt(dæmpere og fjedre)bilen bliver som regel ikke hårdere end bare fjedre snare tvært imod(med mindre det er noget billig billig)
Vh.
Vh.
- kimhemm
- Meget aktiv medlem
- Geografisk region: København
- Kommerciel bruger: vagtuning.dk
- Geografisk sted: København
- Been thanked: 0
- Kontakt:
Helt enigRIX skrev:der har lige været en længere debat om hvor langt dæmperne kan forventes at holde,men det er bare tit når de har kørt om man sætter lavere fjedre i så går de til,det er altid bedst at købe et sæt(dæmpere og fjedre)bilen bliver som regel ikke hårdere end bare fjedre snare tvært imod(med mindre det er noget billig billig)
Vh.
Det er altid bedre at købe dæmpere og fjedre der passer sammen, fremfor bare at sænke med fjedre på originale dæmpere
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook
-
løcke
- Helt nyt medlem
Sidder lige og lure på Ebay i tyskland - er det mest gasstøddæmpere man kan købe i dag? Hvis jeg køber til 4Motion - hvilket jeg selvfølgelig skal! - kan jeg så købe standard dæmpere (i gas) eller skal jeg finde nogen der passer til sænkningen på 40/40? - vil jo helst ikke miste mere komfort.
Mads
Mads
- kimhemm
- Meget aktiv medlem
- Geografisk region: København
- Kommerciel bruger: vagtuning.dk
- Geografisk sted: København
- Kontakt:
Tænk på at hvis du køber standard dæmpere, og sænker dem 40 mm kommer de lige pludselig uden for deres normale arbejdsområde, og det vil mange gange give en hårdere undervogn i forhold til en lavere dæmper der arbejder i idealområdetløcke skrev:Sidder lige og lure på Ebay i tyskland - er det mest gasstøddæmpere man kan købe i dag? Hvis jeg køber til 4Motion - hvilket jeg selvfølgelig skal! - kan jeg så købe standard dæmpere (i gas) eller skal jeg finde nogen der passer til sænkningen på 40/40? - vil jo helst ikke miste mere komfort.
Mads
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
-
RIX
- Meget aktiv medlem
som jeg også skrev længere oppekimhemm skrev:Tænk på at hvis du køber standard dæmpere, og sænker dem 40 mm kommer de lige pludselig uden for deres normale arbejdsområde, og det vil mange gange give en hårdere undervogn i forhold til en lavere dæmper der arbejder i idealområdetløcke skrev:Sidder lige og lure på Ebay i tyskland - er det mest gasstøddæmpere man kan købe i dag? Hvis jeg køber til 4Motion - hvilket jeg selvfølgelig skal! - kan jeg så købe standard dæmpere (i gas) eller skal jeg finde nogen der passer til sænkningen på 40/40? - vil jo helst ikke miste mere komfort.
Mads
og de skal være med gas
VH.
-
løcke
- Helt nyt medlem
Vil det sige at jeg skal kigge efter en decideret sportsdæmper? Fra fx. Bilstein eller lignende?
/Mads
/Mads
-
løcke
- Helt nyt medlem
Kom til at tænke på noget.
Har en variant og en alm. G4 samme type undervogn bagtil? - altså i forhold til placering af dæmper og fjeder?
Har en variant og en alm. G4 samme type undervogn bagtil? - altså i forhold til placering af dæmper og fjeder?
-
Kimb
- Aktiv medlem
- Geografisk sted: Århus N
Nej !løcke skrev:Kom til at tænke på noget.
Kim B., club GOLF Danmark
1983 Golf 1 GTI, 1994 Golf VR6, 2011 Golf 6 GTI Adidas - DSG !!
1983 Golf 1 GTI, 1994 Golf VR6, 2011 Golf 6 GTI Adidas - DSG !!