Sænkning til A4 Avant 8E/B7

Alt vedr. sænkning, større bremser mv.
Besvar
Oestergaard
Helt nyt medlem
Geografisk region: Tyskland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tyskland
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Sænkning til A4 Avant 8E/B7

Indlæg af Oestergaard » 1. okt 2008, 09:53

Hejsa!!

Jeg ligger meget i overvejelser mht hvad jeg skal gøre og håber at nogle kan komme med deres meninger og hvad de evt har prøvet.
Jeg er kommet så langt at jeg står mellem valget af H&R 35 mm sænkningsfjedre eller en Eibach Pro-street S geivindundervogn (der skal være TÜV på). Til efteråret kommer der Originale RS4 fælge i 8x19 ET29 med Michelin SP2 i str.235/35-19 på, som meget gerne skulle være der. Jeg har ikke noget imod at den har samme komfort som en TT, men må gerne være en smule mere komfortabel.
Jeg vil gerne beholde den komfort jeg har i min Audi, da jeg kører ca.40 km (30 km motorvej) hver dag. Desuden bor jeg i Tyskland (München, fri hastighed på motorvej) og kører til DK 2-3 gange årligt (1100 km hver vej).
Al hjælp er velkommen, så skriv løs. Evt andre forslag til undervogne er også velkommen.

Takker
Lasse

Supermule

Re: Sænkning til A4 Avant 8E/B7

Indlæg af Supermule » 1. okt 2008, 09:55

Heyy Lasse....

Eibach Pro street S er en meget rost undervogn.

Så det bliver mit bud...:)

Brugeravatar
Dennis J
Medlem
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja

Indlæg af Dennis J » 1. okt 2008, 10:09

Supermule skrev:Heyy Lasse....

Eibach Pro street S er en meget rost undervogn.

Så det bliver mit bud...:)
Den kan jeg ihvertfald skrive under på - kører med samme Eibach undervogn, og uanset hvor slem en vinter er med salt osv., så er den ligeså let at skrue op og ned igen som var den ny, og derudover er undervognen bare stram....kan virkelig anbefales, den er simpelthen fantastisk....

Ny bil Golf 6R 2.0 4motion, 2011 APR+DSG software
Golf 4 1.8T AGU, årgang 2000 APR stage 3+ GTX2867R (Stjålet)

Oestergaard
Helt nyt medlem

Indlæg af Oestergaard » 1. okt 2008, 13:02

Dennis J

Hva mener du med Stram?? Jeg skulle gerne have noget komfort samtidig.

Brugeravatar
Dennis J
Medlem

Indlæg af Dennis J » 1. okt 2008, 13:50

Komforten er fin i den, men der naturligvis hårdere end en standard undervogn - men stram der mener jeg den er præcis

Ny bil Golf 6R 2.0 4motion, 2011 APR+DSG software
Golf 4 1.8T AGU, årgang 2000 APR stage 3+ GTX2867R (Stjålet)

Brugeravatar
kimhemm
Meget aktiv medlem
Kommerciel bruger: vagtuning.dk
Geografisk sted: København
Kontakt:

Indlæg af kimhemm » 1. okt 2008, 13:59

Dennis J skrev:Komforten er fin i den, men der naturligvis hårdere end en standard undervogn - men stram der mener jeg den er præcis
ENIG

Jeg syntes nu ikke at den er specielt meget hårdere end min originale FR undervogn, men meget mere præcis
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook

Jesper - CCA-tuning
Helt nyt medlem
Kommerciel bruger: CCA-tuning ApS

Indlæg af Jesper - CCA-tuning » 5. okt 2008, 11:14

Hej Lasse

Hvis du søger det bedste kompromis mellem sport og komfort skal du vælge en komplet-undervogn (sænkningsfjedre og støddæmpere, der passer til). Om du vælger H&R eller Eibach er ikke afgørende - lad dit ønske om sænkning bestemme det.

Jeg hjælper gerne med yderligere oplysninger på jb@cca-tuning.dk

Mvh. Jesper - CCA-tuning ApS (http://www.cca-tuning.dk" onclick="window.open(this.href);return false;)
Oestergaard skrev:Hejsa!!

Jeg ligger meget i overvejelser mht hvad jeg skal gøre og håber at nogle kan komme med deres meninger og hvad de evt har prøvet.
Jeg er kommet så langt at jeg står mellem valget af H&R 35 mm sænkningsfjedre eller en Eibach Pro-street S geivindundervogn (der skal være TÜV på). Til efteråret kommer der Originale RS4 fælge i 8x19 ET29 med Michelin SP2 i str.235/35-19 på, som meget gerne skulle være der. Jeg har ikke noget imod at den har samme komfort som en TT, men må gerne være en smule mere komfortabel.
Jeg vil gerne beholde den komfort jeg har i min Audi, da jeg kører ca.40 km (30 km motorvej) hver dag. Desuden bor jeg i Tyskland (München, fri hastighed på motorvej) og kører til DK 2-3 gange årligt (1100 km hver vej).
Al hjælp er velkommen, så skriv løs. Evt andre forslag til undervogne er også velkommen.

Takker
Lasse

Oestergaard
Helt nyt medlem

Indlæg af Oestergaard » 12. okt 2008, 17:13

Hej Jesper

Tak for dit svar.

Hvor er fordelen i at vælge en komplet undervogn i forhold til en Gevind? Og kender du til forskellen i type mellem H&R og en Eibach gevind?

Hvorfor skal man ikke bare fjedresænke??

For mig er det vigtigt at komforten til dels bliver beholdt. Derfor lå overvejelsen om at fjerdresænke så nær. Men jeg er ikke helt sikker på om det er den rigtige løsning og samtidig så har jeg læst flere steder at nogle har fået en hængerøv ved at gøre det. Nogle som kan be/afkræfte dette??

Mvh
Lasse
Hej Lasse

Hvis du søger det bedste kompromis mellem sport og komfort skal du vælge en komplet-undervogn (sænkningsfjedre og støddæmpere, der passer til). Om du vælger H&R eller Eibach er ikke afgørende - lad dit ønske om sænkning bestemme det.

Jeg hjælper gerne med yderligere oplysninger på jb@cca-tuning.dk

Mvh. Jesper - CCA-tuning ApS (http://www.cca-tuning.dk" onclick="window.open(this.href);return false;)

Oestergaard skrev:
Hejsa!!

Takker
Lasse

Besvar

Tilbage til "Undervogn"