Nogen som kender til nogen eller et firma, som kan udmåle eller stille den "rigtige" højde efter montering af Bilstein gevind?
Bil skal gerne så langt ned som muligt, dog uden den går på
lad mig høre.
Mvh
Jacek
Cornervejning...Jacek Nowakowski skrev:Hejsa
Nogen som kender til nogen eller et firma, som kan udmåle eller stille den "rigtige" højde efter montering af Bilstein gevind?
Bil skal gerne så langt ned som muligt, dog uden den går på![]()
lad mig høre.
Mvh
Jacek
Aka. www.fredslunds.dkSorenR skrev:Cornervejning...Jacek Nowakowski skrev:Hejsa
Bil skal gerne så langt ned som muligt, dog uden den går på![]()
lad mig høre.
Mvh
Jacek
BUM Carlos.Watcher skrev:Som der blir nævnt er der ikke noget hokus pokus i det hvis den bare skal ned, så er det jo bare at skru ned indtil du syntes den ser pæn ud, tage en tur og se om du kan vende dig til komforten, og om den skraber på.. Skraber den ik på, så det tilbage på liften og skru den mere ned
Den er heller ikke skruet ned til max overhovedet. Der er ikke andet for at tilpasse og holde sig indenfor så godt som muligt.Kim B skrev:Hvis du i stedet for at måle afstand til jorden, måler afstand til center af fælg fra skærmkant, husk at have samme dæktryk, så får du en højde der er nemmere at måle, eller må du ind og måle på gevind og afstands stykker...
Det var nogle gode tips![]()
Der er ingen nemme løsninger med at finde den optimale højde og indstilling på en undervogn, det tager tid og tålmodighed. Når man ex. arbejder med banebiler og undervogne er der også sindsyg mange indstillinger, og der er meget stor forskel fra bane til bane og det er her du skal bruge speciel teknikker for at bilen ligger bedst muligt i sving uden at slide for meget på dækket
Tjek![]()
Du skal bare ud og erfare, hvordan ligger bilen med din kørestil, skraber noget på eller er dine bøsninger og resten af undervognen sat op til din nye undervogn, er højden god også med udseende, hvor hård er den og hvordan er komfort osv.
Den skal som nævnt se godt ud, og ikke gå på. Så der er ikke andet for, at måle efter og tilpasse til mit behov.![]()
En bilstein undervogn til gadebrug allerede fra fabrik er sat op til optimal brug indenfor den højde de selv foreskriver, så hold dig indenfor denne og du er næsten sikker på at din undervogn opfører sig som den skal og du beholder garantien i tilfælde af, at noget mod forventning skulle svigte.