Obel skrev:
Har en magen til, blot i gul

Den er ganske ok.
Tror ikke selve børsten er det vigtigste... Men at bruge den ofte... Om man så bruger sok, klud, børste eller en tot vat...
Brug det du føler virker - og brug det ofte...
Problemet ligger mange gange i at folk vasker deres fælge super fint, men så stopper det der, intet ordentligt beskyttelse til at holde dem rene efterfølgende.
Jeg er af dem ekstremt dovne type når det gælder fælge, jeg gør ganske enkelt ikke særligt meget ud af dem fordi jeg har gjort mit forarbejde med dem. Normalt bruger jeg noget bilberry wheel cleaner 20:1 eller i den dur og så bare en blød microfiber klud som er dedikeret til fælge (det er næsten det vigtigste, man har ikke lyst til at bruge den samme klud til lakken bagefter, selvom man syntes den er blevet vasket igennem)
Typisk er fælgene 95% rene hvis jeg bare bruger bilberry wheel cleaner, lader det sidde et minut eller 2 og så tager vandslangen og sprøjter det af (altså ikke højtryksrenser)
Når vinter tiden kommer og de ryger af, så bliver de vasket i bund, noget tjære fjerner godt over det, tørt af med mikrofiber klud, tjærefjerner igen, microfiber klud endnu engang, korrosol (flyverust fjerner) og så bliver de ellers vasket med normalt opvaskemiddel (til bestik osv) En omgang middel clay bar og så noget panel wipe fra maleren og lade dem lufte en 20 minutter. Så får de glæden af noget gtechniq C1 eller lignende i 2-3 lag pr fælg. Så holder de ihvertfald en sæson eller 2 uden jeg behøver at koncentrere mig om det.
Jeg bruger desuden sådan en fætter her;
http://www.elitecarcare.co.uk/super-sof ... Path=25_30
Til at komme til de steder jeg ikke kan nå med microfiber kluden. Den er super blød, dog tror jeg næppe den holder så godt hvis man er lidt grov med børsten og skal "skrubbe" for at få snavset væk.