Hvad kaldes det som man kan få til at spraye bilen over med når man er færdig med at vaske den, og som gør at vandet bare "pipler" af den med det samme? Vi har meget kalk i vandet, så håbede lidt på at det måske kunne bruges.
Eller kan man få nogen shampoo som gør det samme?
Produkt til at spraye bilen over med efter vask??
- Mortenr
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Nordjylland
- Has thanked: 0
- Been thanked: 4 times
Produkt til at spraye bilen over med efter vask??
MVH. Morten R
Audi A3 Limousine 35TDI S-line S-tronic 2020
VW Golf 2 GTI 16V 1991
VW Golf 2 GTI 16V 1991
- RasmusSkov
- Medlem
- Geografisk region: Midtjylland
- Geografisk sted: Viborg
- Been thanked: 1 time
Re: Produkt til at spraye bilen over med efter vask??
Hey, jeg tror der skal lidt arbejde til.
Men f.eks Autoglym Aqua Wax, kan du påføre nå bilen er våd.
Det er et spray på og tør af produkt. Indeholder carnauba wax.
http://oliebiksen.dk/shop/autoglym-aqua-wax-254p.html
Ellers skal du overveje Autoglym High Definiation Wax.
Det er nemt at arbejde med, og holder en virkelig flot glans længe.
http://oliebiksen.dk/shop/autoglym-high ... -230p.html
Ellers kunne Autoglym Aqua Dry også være en mulighed.
http://oliebiksen.dk/shop/autoglym-aqua-dry-255p.html
Personligt er jeg stor tilhænger til HD Wax'en.
Men f.eks Autoglym Aqua Wax, kan du påføre nå bilen er våd.
Det er et spray på og tør af produkt. Indeholder carnauba wax.
http://oliebiksen.dk/shop/autoglym-aqua-wax-254p.html
Ellers skal du overveje Autoglym High Definiation Wax.
Det er nemt at arbejde med, og holder en virkelig flot glans længe.
http://oliebiksen.dk/shop/autoglym-high ... -230p.html
Ellers kunne Autoglym Aqua Dry også være en mulighed.
http://oliebiksen.dk/shop/autoglym-aqua-dry-255p.html
Personligt er jeg stor tilhænger til HD Wax'en.
Hilsen Rasmus
VW touran 1,6 SCR DSG 2019.
http://www.Oliebiksen.dk
Castrol olie, Bell ADD, Autoglym,Varta, Optima Batterier og Philips autopærer.
VW touran 1,6 SCR DSG 2019.
http://www.Oliebiksen.dk
Castrol olie, Bell ADD, Autoglym,Varta, Optima Batterier og Philips autopærer.
- Mikkel K
- Medlem
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Viborg
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 29 times
Tror du ikke en gang polering og efterfølgende forsegling/voks nærmere var sagen?
Det du efterlyser lyder som begrebet 'beading', altså at vandet løber af bilen. Det tvivler jeg desværre på, at du opnår ved at spraye noget på efter vask.
Jeg har lige givet min egen bils lak en god stor tur og har sluttet af med to lag Autoglym Extragloss Protection. Overfladen er nu meget(!) glat og vandet 'beader' af bilen. Derudover er bilen både nemmere at vaske og tørre.
Det du efterlyser lyder som begrebet 'beading', altså at vandet løber af bilen. Det tvivler jeg desværre på, at du opnår ved at spraye noget på efter vask.
Jeg har lige givet min egen bils lak en god stor tur og har sluttet af med to lag Autoglym Extragloss Protection. Overfladen er nu meget(!) glat og vandet 'beader' af bilen. Derudover er bilen både nemmere at vaske og tørre.
-
EbbeJ
- Nyt medlem
- Kommerciel bruger: Bilvask.Nu
- Has thanked: 1 time
Hej Morten,Mortenr skrev:Hvad kaldes det som man kan få til at spraye bilen over med når man er færdig med at vaske den, og som gør at vandet bare "pipler" af den med det samme? Vi har meget kalk i vandet, så håbede lidt på at det måske kunne bruges.
Nu bor jeg jo ret tæt på dig, så ved hvad du taler om
Men, en voksning/forsegling af lakken vil gøre, at du næsten kan tørre bilen med en åben vandslange, og så kan de sidste rester tages med MF klædet og Last Touch.
Venligst,
Ebbe
-
EbbeJ
- Nyt medlem
Last Touch kan faktisk godt gøre det, selv uden der er voks/forsegling på lakken. Det kommer sig jo af, at Last Touch selv laver en beskyttende hinde af siliconer o. lign. på lakken.Mikkel K skrev:Tror du ikke en gang polering og efterfølgende forsegling/voks nærmere var sagen?![]()
Venligst,
Ebbe
- Jepsen
- Nyt medlem
- Geografisk sted: Syd for Aalborg
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 2 times
Nå, det er det der skal til?!! Sådan en prøver jeg ligeEbbeJ skrev:Nu bor jeg jo ret tæt på dig, så ved hvad du taler omMit våben til daglig vask er Meguairs Last Touch og et Miracle Dryer mikrofiberklæde. Du kunne kigge forbi en dag, og så kunne jeg give dig lidt tips/tricks, hvis du ønsker det. Der er jo ikke så langt til Mou:)
Men, en voksning/forsegling af lakken vil gøre, at du næsten kan tørre bilen med en åben vandslange, og så kan de sidste rester tages med MF klædet og Last Touch.
Venligst,
Ebbe
Hvis du mangler en bil at teste din fine nye laktykkelsesmåler med kan jeg godt finde en eller to jeg rigtig gerne vil vide laktykkelse på
-
EbbeJ
- Nyt medlem
- Heh, har nu haft den i noget tid, men den virker da fint:) Hvad skal du have målt? Du kan bare kigge forbi en dag, hvis det er.Jepsen skrev:Nå, det er det der skal til?!! Sådan en prøver jeg ligeEbbeJ skrev:Nu bor jeg jo ret tæt på dig, så ved hvad du taler omMit våben til daglig vask er Meguairs Last Touch og et Miracle Dryer mikrofiberklæde. Du kunne kigge forbi en dag, og så kunne jeg give dig lidt tips/tricks, hvis du ønsker det. Der er jo ikke så langt til Mou:)
Venligst,
Ebbe![]()
Hvis du mangler en bil at teste din fine nye laktykkelsesmåler med kan jeg godt finde en eller to jeg rigtig gerne vil vide laktykkelse på![]()
Venligst,
Ebbe
- Jepsen
- Nyt medlem
- Geografisk sted: Syd for Aalborg
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 2 times
Yes, pleaseEbbeJ skrev: Heh, har nu haft den i noget tid, men den virker da fint:) Hvad skal du have målt? Du kan bare kigge forbi en dag, hvis det er.
Venligst,
Ebbe
PM sendt
- Mortenr
- Aktiv medlem
- Geografisk sted: Nordjylland
- Been thanked: 4 times
Lyder godt, det må vi lige se om ikke der kan blive tid til en dag.
EbbeJ skrev:Hej Morten,Mortenr skrev:Hvad kaldes det som man kan få til at spraye bilen over med når man er færdig med at vaske den, og som gør at vandet bare "pipler" af den med det samme? Vi har meget kalk i vandet, så håbede lidt på at det måske kunne bruges.
Nu bor jeg jo ret tæt på dig, så ved hvad du taler omMit våben til daglig vask er Meguairs Last Touch og et Miracle Dryer mikrofiberklæde. Du kunne kigge forbi en dag, og så kunne jeg give dig lidt tips/tricks, hvis du ønsker det. Der er jo ikke så langt til Mou:)
Venligst,
Ebbe
MVH. Morten R
VW Golf 2 GTI 16V 1991
VW Golf 2 GTI 16V 1991