Erfaringer med Meguiar's Ultimate Snow Foam ?
- vandhunden
- Medlem
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Sønderjylland
- Has thanked: 60 times
- Been thanked: 177 times
Erfaringer med Meguiar's Ultimate Snow Foam ?
Jeg vil gerne prøve noget andet end den her jeg bruger nu
BILT HAMBER AUTO FOAM
Har set et godt tilbud på
Meguiar's Ultimate Snow Foam
Nogen de har nogen erfaringer med det produkt ?
BILT HAMBER AUTO FOAM
Har set et godt tilbud på
Meguiar's Ultimate Snow Foam
Nogen de har nogen erfaringer med det produkt ?
Nuværende køretøjer: VW Passat 2,0 TDI BMT Variant 190 HK DSG6 & Honda 1100 CBR BlackBird
-
Jan_Aalborg
- Nyt medlem
- Geografisk region: Nordjylland
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 20 times
Re: Erfaringer med Meguiar's Ultimate Snow Foam ?
Bliv hvor du er, det andet er blot ubrugeligt skum.
Mvh. Jan
Vw Passat GTE 2021
Vw Passat GTE 2021
-
Nicklossi
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Fyn
- Has thanked: 91 times
- Been thanked: 757 times
Meguiars er bare dyrt.
Bilt hamber er noget af det bedste du kan få.
Vil du gerne prøve noget andet, så kan Auto Glanz Piste anbefales.
Bilt hamber er noget af det bedste du kan få.
Vil du gerne prøve noget andet, så kan Auto Glanz Piste anbefales.
- vandhunden
- Medlem
Jeg blev ved Bilt Hamber
Jeg synes bare jeg har svært ved at få den doseret rigtigt i skumlansen
Jeg synes bare jeg har svært ved at få den doseret rigtigt i skumlansen

Nuværende køretøjer: VW Passat 2,0 TDI BMT Variant 190 HK DSG6 & Honda 1100 CBR BlackBird
-
Random_Hero
- Nyt medlem
- Geografisk region: Nordsjælland
- Has thanked: 140 times
- Been thanked: 15 times
Hvilken skumlance?
Hvilke højtryksrenser?
Hvilke højtryksrenser?
2023 BMW iX3, Charged plus M-Sport
2023 Audi TT Quattro, Competition Plus
2023 Audi TT Quattro, Competition Plus
-
Nicklossi
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Fyn
- Has thanked: 91 times
- Been thanked: 757 times
De har også en totalt mærkelig måde at regne på.vandhunden skrev: ↑3. dec 2024, 18:25Jeg blev ved Bilt Hamber
Jeg synes bare jeg har svært ved at få den doseret rigtigt i skumlansen![]()
Har du ikke en pumpe til dunken det er i? Det gør det lidt nemmere når man ved, at den skal have 3, 4 eller 5 pump for at det passer
-
DangerDane
- Medlem
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Fredericia
- Has thanked: 221 times
- Been thanked: 170 times
Ifølge autodude der er det 4% det skal blandes så 4cl sæbe og 96cl vand for at lave en liter.
Autodudes manual
Fyld skumlansens beholder med koncentreret middel, 1-2 dl. Juster blandingen med justeringsskruen på dysen til ca. 4% styrke. Spred skummet på overfladen og lad det arbejde så længe som muligt uden at det tørrer ud. Skyl grundigt med rigeligt vand. Nyd en ren bil!
- DanielB12
- Meget aktiv medlem
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Køge
- Has thanked: 5091 times
- Been thanked: 2288 times
- Kontakt:
Nej, de 4% må være luftblandingen vel?DangerDane skrev: ↑3. dec 2024, 21:08Ifølge autodude der er det 4% det skal blandes så 4cl sæbe og 96cl vand for at lave en liter.
Det er jo bare for sjovt
- Tor Morrison
- Medlem
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 251 times
Fra Bilt Hamper vejledning:
Use on cool surfaces. Dilute product as required to reach a PIR (Panel Impact Ratio) of 1 part in 100
for light cleaning and up to 5 parts in one hundred for heavily soiled vehicles. It is important to know
the flow rate of your equipment to determine the correct add rate.
To correctly calculate the required quantity of auto-foam to use in a pressure washer reservoir or
foam lance bottle;
For virtually touchless cleaning 4% is needed at the panel not in the detergent bottle or reservoir. To
obtain this fill up the detergent bottle or reservoir. Take a large container and discharge the lance into
this until the detergent bottle is empty of water. Measure the total amount of water collected, and
multiply this number by 0.04. Fill the detergent bottle or reservoir with the calculated amount, and
top it up to full with water. This method will create the correct concentration of auto-foam discharging
from the lance.
auto-foam can be applied as an effective prewash by simply spraying a dilute solution from a garden
pump sprayer. Do not expect foam when applied in this way, the foam itself is not a necessary part
of the cleaning process. Always allow the product to remain on the surface for a few minutes before
rinsing – the longer the dwell time the better.
Audi RS3 2016 med TTE500 turbo
Livet er for kort til kedelige biler!
- DanielB12
- Meget aktiv medlem
- Kontakt:
- Tor Morrison
- Medlem
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 251 times
- These users thanked the author Tor Morrison for the post:
- DanielB12
Audi RS3 2016 med TTE500 turbo
- Monze1980
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Midtjylland
- Has thanked: 506 times
- Been thanked: 764 times
På billigbilplejes hjemmeside, ser det ikke så indviklet ud.
Deres vejledning til Touch Less derimod, kræver nærmest en PhD i ét eller andet fornemt for at tolke korrekt…
https://www.billigbilpleje.dk/pi/Bilt-H ... 61976.aspxBILT HAMBER - AUTO FOAM - din effektive forvask.
Få styr på dit grundlæggende inden du starter med at vaske din bil. Det får du ved at bruge Bilt Hamber Auto foam!
Her har du nemlig muligheden for at prøve noget unikt. - Engelsk høj kvalitet, udviklet i egne laboratorier.
Bilt Hamber er en snow foam, der er resultatet af en kæmpe forskning og udvikling, indenfor skum. Du får her en sæbe som er designet til en ufattelig høj opblanding på helt op til 1:100!
Ved Opblanding på 1:100 vil Auto-Foam være PH neutral. Husk derfor korrekt opblanding eller "Feed rate" hvis du ønsker er ude efter ikke at slide unødvendigt på din beskyttelse på bilen.
Bilt Hamber Snow Foam, er samtidig også bionedebrydeligt, der sikre dig et forvaske produkt der er er godt for miljøet.
Med en utrolig god bearbejdning på lakken får du her en skumforvask der er super effektiv. Du kan altså med Bilt Hamber Auto-Foam virkelig få løsnet skidt og snavs på din bil effektivt, så du fjerner mere skidt, og derved letter din håndvask, og til syvende og sidst laver mindre ridser i den manuelle vask.
Autoskummet kan bruges til alle former for håndpumper og skumlanser.
Deres vejledning til Touch Less derimod, kræver nærmest en PhD i ét eller andet fornemt for at tolke korrekt…
https://www.billigbilpleje.dk/pi/Bilt-H ... 61976.aspxSådan her bruger du Touch-less snowfoam:
Step 1.
Fyld din skumlanse eller beholder op med rent vand, sørg for at lansen er lukket helt over så den kun suger fra beholder flasken. Tag en vaskespand og tøm beholderen med vand ned i spanden, når skumlansen er tom fra vand skal du stoppe.
Step 2.
Nu kan du udregne et nøjagtigt blandingsforhold ud fra 2%, mål hvor meget vand du har i din vaskespand og gang det med 0,02 du kan enten måle hvor mange liter vand der er i spanden eller veje vægten.
Step 3.
Nu kan du tilføje den mængde af touch-less du er kommet frem til i regnestykket, og fylde resten af beholderen op med vand og ryst den godt.
Step 4.
Skum derefter efter touch-less udover hele bilen, panel efter panel. Lad produktet få lov til at virke i 1-5 minutter og skyld sæben af igen. ( OBS lad ikke produktet tørre helt ind )
Det er ikke nødvendigt at bruge hele beholderen af din opblanding i en enkelt vask, 1 liter færdigblandet produkt burde række til 4-5 vaske.
- Skoda Enyaq 80 iV Sportline, 07/22
- DanielB12
- Meget aktiv medlem
- Kontakt:
Der er jo endnu mere tekst!
Jeg giver bare et ordentlig skvis Otto shampo i min dunk og så sætter blandingen på den meget glade smiley
Jeg giver bare et ordentlig skvis Otto shampo i min dunk og så sætter blandingen på den meget glade smiley

Det er jo bare for sjovt
- Monze1980
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Midtjylland
- Has thanked: 506 times
- Been thanked: 764 times
Næsten samme her.
Bruger dog det der Foamula 1 snow foam, hvor jeg smider 1 dl i til 9 dl vand. Det duer skidegodt.
Bruger i øvrigt også skumlansen til Gyeon wet coat, hvor den får en lille dl til 9 dl vand.
Sendt fra min NE2213 med Tapatalk
Bruger dog det der Foamula 1 snow foam, hvor jeg smider 1 dl i til 9 dl vand. Det duer skidegodt.
Bruger i øvrigt også skumlansen til Gyeon wet coat, hvor den får en lille dl til 9 dl vand.
Sendt fra min NE2213 med Tapatalk
- Skoda Enyaq 80 iV Sportline, 07/22
- vandhunden
- Medlem
Jeg har brugt denne vejledning og testet hvor meget vand jeg har i en spand når skumlansen er tom.Tor Morrison skrev: ↑4. dec 2024, 12:20Fra Bilt Hamper vejledning:
Use on cool surfaces. Dilute product as required to reach a PIR (Panel Impact Ratio) of 1 part in 100
for light cleaning and up to 5 parts in one hundred for heavily soiled vehicles. It is important to know
the flow rate of your equipment to determine the correct add rate.
To correctly calculate the required quantity of auto-foam to use in a pressure washer reservoir or
foam lance bottle;
For virtually touchless cleaning 4% is needed at the panel not in the detergent bottle or reservoir. To
obtain this fill up the detergent bottle or reservoir. Take a large container and discharge the lance into
this until the detergent bottle is empty of water. Measure the total amount of water collected, and
multiply this number by 0.04. Fill the detergent bottle or reservoir with the calculated amount, and
top it up to full with water. This method will create the correct concentration of auto-foam discharging
from the lance.
auto-foam can be applied as an effective prewash by simply spraying a dilute solution from a garden
pump sprayer. Do not expect foam when applied in this way, the foam itself is not a necessary part
of the cleaning process. Always allow the product to remain on the surface for a few minutes before
rinsing – the longer the dwell time the better.
Beholder til skumlanse er 0,9 liter og der var 14 liter vand i spanden da beholder var tom
14 x 0,04 = 0,56 Liter
Så jeg har nu 0,56 liter Bilt Hamber og 0,34 liter i beholderen og et fornuftigt resultat.